Alonso újra IndyCar versenyautót tesztelt!

Sporttörténelmi pillanat! Alonso ismét IndyCar versenyautóba ült.

Nigel Mansell átigazolása óta nem pezsgett annyira az autósport egyik csúcskategóriája, mint most, hogy Alonso érkezése valós lehetőség.

Fernando Alonso saját bevallása szerint még nem döntött arról, hogy az IndyCar sorozatban folytatja-e

Eljött végre a pillanat, amelyre oly sok autósport rajongó várt. Eleinte csak kósza pletykák keringtek arról, hogy Alonso az IndyCar felé veszi az irányt, miután otthagyta a Formula 1-et. Egy-két hónapja pedig már tényként kezelték, majd hivatalosan is bejelentették, hogy szeptember 5-én, a Barber Motorsports Parkban tesztel az Andretti Autosport egyik autójával. Alonso először kóstolt bele az IndyCar versenyzés világába "road", tehát egy jobbra is, balra is kanyargó pályán (egyesek „épített pályának” nevezik az Európában megszokott létesítményeket, ám én maradok a road kifejezésnél, így könnyebben megkülönböztethetőek az ovál és az utcai versenyektől). Eddig ugyanis csak az Indy 500-on indult, és arra készülve csak a legendás téglalap alakú oválon (igen, kicsit paradox) vezetett.

Az Indy 500-on már elindult egyszer, ám akkor kiesett motorhiba miatt

Az alabamai pályát azért is választották a teszt helyszínéül, mert az IndyCar szabályai csak olyan aszfaltcsíkot engednek meg teszteléshez, amelyen idén már nem indul a mezőny. Alonso végül azt a kék és zöld fényezésű autót kapta meg, amellyel Carlos Munoz indult az Indy 500-on idén. Természetesen a road pályákra fejlesztett karosszériával és nem a superspeedway, tehát az Indianapolis Motor Speedwayhez hasonló pályákra szánt aero-csomaggal. Hivatalos időeredményeket nem közöltek a délelőtt még nedves, majd később felszáradó aszfalton köröző Alonso tesztjéről, ám annyit elárultak, hogy csak néhány tizeddel maradt el az áprilisban itt első rajthelyet szerző Penske pilóta, Josef Newgarden idejétől. Ami persze szépen hangzik és valóban kitűnő eredmény elsőre, ám lábjegyzetként érdemes megjegyezni hozzá, hogy a jelenlegi mezőnyben ez a néhány tized lemaradás jelentheti a középmezőnyt is.

Hirdetés

Carlos Munoz autójába ülhetett a spanyol a Barber Motorsports Parkban

„Nagyszerű és szórakoztató nap volt. Imádok új autókat kipróbálni és egy IndyCar gépet vezetni road pályán igazán különleges érzés. Szerencsés vagyok, hogy kipróbálhattam nedves aszfalton is, majd később a félig-meddig felszáradt állapotában is végül teljesen száraz körülmények között. Szóval többféle tapasztalatot is szerezhettem. Az időjárás végülis kegyes volt, délután talán a kelleténél szelesebb, de összességében egy jó napot zártunk” – nyilatkozta röviden a spanyol versenyző.

A Barber Motorsports Park a világ egyik legkülönlegesebb versenypályája. Az aszfaltcsík mellett mókás vagy épp ijesztő szobrok díszelegnek. Nem mellesleg a Honda alabamai gyárához is közel található

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?