Amerika legbiztonságosabb autója a Tesla Model S

Nem csak gyors és tiszta üzemű, veszettül biztonságos is a Tesla Model S

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Egyesült Államokban minden eddig vizsgált autónál jobb töréstesztet produkált az emissziómentes Tesla Model S villanyautó.

Lehet irigykedni a Teslára, hiszen a Model S nem csak erős, akár 367 lóerőt leadó, 100 km/órára szükség esetén 5,9 másodperc alatt érő, s akár 213 km/órás végsebességre is képes, 85 kWh-s lítium-ion akkumulátorával akár 500 kilométeres hatótávot adó, egyebek mellett 17 colos központi érintőképernyővel szerelt emissziómentes luxusszedán (melyből az első nem szürkeimportos példányt a hónap elején szállították ki a norvég Frederic Hauge számára), hanem immár az Egyesült Államokban az eddigi legjobb törésteszt-eredményt elért modell is. Továbbá luxusautó létére 5+2 üléses, ablakával együtt felnyíló hátsó ajtaja alatt két, gyermekek számára felhajtható ülést hordoz csomagterében.
Hirdetés
Bár az Euro NCAP-hoz hasonlóan az amerikai NHTSA sem ad többet 5 csillagnál, a tengerentúlon (az európai, százalékos eredmények publikálása mellett) egy úgynevezett átfogó járműbiztonsági jelzőszámot is publikál, ami a Model S esetében 5,4 - az eddigi legnagyobb. Mivel a Model S-ben nincs üzemanyagtartály, nincs helyigényes belső égésű motor, a szokásosnál több energiaelnyelő elemet építhettek be a tervezők. Szemléletesen ezt egy írják a törésteszt után, hogy jobb egy gyűrődésre kevéssé képes részegységek nélküli autóval ütközni, mint egy olyanokkal teletömöttel, miként egy mély medencébe is jobb zuhanni, mint egy, 10-20 centi vízréteg alatt kövekkel telítettbe. Ez vitathatatlan, s e logika mentén úgy tűnik, hogy a villanyautók nem csak környezetünkre, egy baleset esetén utasaikra is a többinél jobban fognak vigyázni. Nem a Tesla Model S ugyanis az egyetlen igencsak biztonságos villanyautó, a legnépszerűbbnek számító Nissan Leaf is kimagaslóan jó, 5 csillagos minősítést adó eredményeket ért el - esetében a Euro NCAP - töréstesztjén.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 23:58
    Permalink

    Talán magadra gondolsz hülyeség terén? Japánok még mindig él lovasok hibridben lásd Toyota, Honda, mint a német álhibrid szarok. Nézz meg egy Mercit van hibrid változata? Persze papíron egyébként meg hozza a laza 13 literes fogyasztást, vagy ott egy ActiveHybrid fémjelzésű BMW, 25 millióért városban használhatod 2-3 km-t aztán meg zabál 11-12 litert és mehetsz vele 700 km-t 400 Ft+ üzemanyagáron. Felmész a Youtube-ra és beírod h BMW Hydrogen 7, csak egy koncepció még sem lett belőle semmi. Jó mi? Tiszta és gazdaságos, persze már el kezdtek hadonászni az i sorozattal ami már full elektromos városi használatra 10 millióért, de mikortól is folyik a projekt? 2010-től… A Tesla meg már 2009-ben elektromos sportautót dobott piacra. Keleten már a 90-es években elkezdődtek a tesztek hibridekből, míg Európában mikor is? 2000 környékén?? És ki jutott előre benne a németek? Persze a Volvo a plugin Hybriddel ami 2 litert eszik és villannyal 50 km-t tud menni és még normál üzemmódban is 5,9 az étvágya. Mielőtt a másikat hülyézed, legalább olvass!!!

  • 2017.10.29. at 23:58
    Permalink

    Legalább egy igazi villanyautó. 30 millióért egy elektromos-luxus autó igencsak baráti és nem valami hülye német hibridet kap érte az ember ami 4 km után fogyaszt 11 litert 🙂 az 500 km-nyi hatótáv is magsa, de szerintem ez még magasabbra fog emelkedni. Mit ne mondjak elég magasa mérce a konkurenciának 😀

Vélemény, hozzászólás?