Amerikából jön: jövőre nálunk is kapható lesz a Toyota Higlander

Hétüléses és hibrid SUV-val támad a Toyota Európában 2021-től

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota bejelentette: 2021 elejétől Európában is forgalmazni fogja a Highlander szabadidőjárművet. Hétüléses és hibrid SUV-ként a Lexus RX L vevőkörét is kannibalizálhatja.

Nem csak a RAV4, méretben még a terepen verhetetlen Land Cruiser fölé is érkezik a Highlander, azaz az Egyesült Államok kedvelt Toyota SUV-ja. A hétüléses, tavaly év végén új generációba lépett, Európába csakis hibrid hajtáslánccal érkező szabadidő-autó a RAV4-hez hasonlóan a TNGA-K platformra, így elöl MacPherson, hátul multilink futóműre épül, ám tengelytávja 16 centiméterrel hosszabb (2850 mm), ami persze elenyésző ahhoz mérten, hogy a karosszéria 4,95 méterével 35 centit ver a RAV4-re. Nagyobb a szélesség (1930 mm) és a magasság is (1730 mm).
Hirdetés
Az óriás SUV akár a BMW X7, akár a Lexus RX L vetélytársa is lehet. Mindkét hátsó sor a padlóba hajtható, így az 5 ülés mögött 658 literes csomagtér egészen 1909 literre bővíthető, a variálhatóság érdekében a középső üléssor 18 centis úton tologatható. Az Amerikában elérhető nyolcszemélyes kivitel európai forgalmazásáról egyelőre ugyanúgy nincs hír, ahogy a tengerentúli alapmotor, a 3,5 literes V6-os benzines behozataláról sem – valójában egyiknek sem lenne különösebben nagy jelentősége felénk, hiszen itt egyértelműen a hibridre koncentrál a piac. A Highlander így a RAV4-ből ismert 2,5 literes, 41%-os termikus hatásfokú benzinesre épülő hibridként érkezik Európába. A RAV4-ből ismerős, attól csak hangolásával eltérő rendszer itt 244 lóerő rendszerteljesítményt ad - villanymotor természetesen előre és hátra is kerül, így nem hiányzik az e-four összkerékhajtás.
Hirdetés
A második sori ülések alatt elhelyezett Ni-MH akkumulátorcsomaggal a Highlander teljes értékű hibrid modellként rövidebb távokon benzinégetés nélküli üzemre is képes, menetmódválasztója a jól ismert eco, normál és sport, valamint a terephasználatra optimalizált Trail állást kínálja, városban az elektromos üzem aránya 50% feletti lehet. Az átlagos CO2-kibocsátás 146 g/km, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 6,6 l/100 km – már a reálisabb WLTP adatok szerint. Az Európába először érkező globális modell fekete vagy sötétszürke beltérrel, az Amerikában elengedhetetlen tárolóhely- és pohártartó-arzenállal, első-hátsó USB-csatlakozókkal, a 12,3 colos központi érintőkijelzőhöz pedig a gyári navigáción túl Apple CarPlay és Android Auto rendszerekkel érkezik. Nem hiányzik a RAV4-ből is ismert vezeték nélküli telefontöltő és a mögöttes forgalmat szügyig pakolt csomagtartóval is mutató digitális középső visszapillantó, a head-up display és a mérettársakban megszokott háromzónás légkondicionáló sem. A Toyota ráadásul azt ígéri, hogy az idén év végétől előrendelhető, első példányaival jövő januárban érkező Hihglander az aktív kormányzássegítéssel, a gyalogos- és kerékpáros-felismerős vészfékrendszerrel, valamint az araszolófunkciós, a korlátozótáblákhoz is alkalmazkodó távolságtartó tempomattal (azaz a hiánytalan Toyota Safety Sense rendszerrel) kategóriája legbiztonságosabbja lesz. Legfőbb ütőkártyája ugyanakkor alighanem ára és fenntartási költsége lesz majd, hiszen ebben a méretosztályban csak prémium-vetélytársakkal kell megküzdenie. Halkan jegyzem meg, hogy óriási konkurenciát fog jelenteni az 5 méter hosszú Lexus RX L-nek is, persze abban ott a V6-os hibrid, ami azért egy másik kategória...
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?