Ami csokiból a Tibi, sörből a Soproni, az autóból a Toyota

Sörből a Soproni, autóból a Toyota a legjobb vétel - állítólag

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A magyar vásárlók a Toyotától kapják a legjobb értéket a pénzükért, derül ki egy idén januárban elvégzett online közvéleménykutatásból.


A svájci székhelyű Icertias idén először végezte el a hazai gazdaság egészére kiterjedő felmérését. Ötven különböző kategóriában kérdezték meg a fogyasztók véleményét az általuk vásárolt termékek, illetve igénybe vett szolgáltatások ár/érték arányáról, valamint hogy mennyire voltak elégedettek döntésükkel.A felmérés eredményéről fontos tudni, hogy szentírásnak semmiképp sem tekinthető, hiszen a februárban végzett kutatás mindössze 1200, tizenöt évnél idősebb internetező válaszadásán alapul. Ennek ellenére beszédes, hogy végeredménye szerint a családi gépkocsik körében ma a Toyota testesíti meg a legjobb ár/érték arányt a magyar piacon. A Toyota így olyan, országosan ismert nemzeti vagy nemzetközi márkákkal került egy – illusztris – társaságba, mint a Carte d’Or jégkrém, a Soproni sör, a Vénusz étolaj, a Vodafone mobilszolgáltató, az ERSTE Bank, a Nescafé instant kávé, a Samsung háztartási termékek, a Tibi csoki vagy az Univer majonéz.
Hirdetés
Lényeges, hogy más felmérésekkel ellentétben az Icertias Best Buy Award nem foglalkozik a márkák értékével, így az eredményt nem befolyásolja az adott terméket vagy szolgáltatást nyújtó cég hazai piaci részesedése vagy egyéb gazdagsági tényező. A kutatás kizárólag a vevők személyes tapasztalataiba, véleményébe és elégedettségébe, illetve a piaci viszonyokról általuk alkotott képbe nyújt bepillantást, ami a manapság már Magyarországon is egyre jobban érvényesülő, tudatos vásárlói szemlélet tükrében minden eddiginél nagyobb jelentőséggel bír a vásárlási döntés meghozatalában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    Tényleg nem kötekedésképpen, de a cikkíró csak elírt egy netes felmérés eredményét! Én nem olvastam a cikkben hogy az újságíró sörhöz hasonlította volna a Toyotát. mindössze annyi megállapítás történt hogy az az 1200 ember akit megkérdeztek az nem az Abyss sört hanem a Sopronit választotta és nem BMW-t/Mercedest/Ferrarit stb… hanem a Toyotát. Ár/érték arány volt a kérdés és nem az abszolút minőség. Ebben a szubjektív felállásban ezek a márkák nyertek. Ha az lett volna a kérdés hogy ha 1-5-10 évig más fizeti a számlát akkor melyik sört/olajat/autót használnák más márkák nyertek volna…

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    Szerintem is!
    Sőt, egy Pils típusú bayor vagy cseh sörhöz képest, fostalicska. Már bocs a soproni sörimádóktól!
    Ez ugye nem igaz a Toytára:-) vagy bármelyik japán márkára! Erőssen úgy érzem, hogy a cikkírónak fingja sincs a Toyotákról tapasztalati szinten. csak halott róla. De ez nem baj, csak ne hasonlítsa egy buggyant soproni sörhöz!

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    Tisztelt cikkíró Mátyás!
    Ebből is az látszik, hogy okosodik a Magyar!Érzelmi autóvásárlóból tudatos vásárló kezd lenni!
    20 éve foglalkozom hobby szinten autókkal, és megállapíthatom, hogy a felmérés végeredménye, hogy a Toyota a legjobb választás, az TUTI!Egy 6-8 évig használt Toyota költségmegtakarítása egy másik autó árával vetekszik, mondjuk egy európai,(BMW, Mercedes)kocsival szemben! Középkategóriától felfelé, meg egészen biztos! Egy BMW vagy Mercedes tulaj soha nem vallja be hogy évente 1 milliót hagy a szervizben, csak úgy, extra! De ez a fogalmazás “…ahogyan legalább ennyire ízlés kérdése lehet, hogy sörből a Soproni…….” csak akkor igaz, ha a pénztárcánk tartalma is ízlés kérdése! Ugye nem az! A Toyotáról vagy a Lexusról még egy fontos megállapítás, hogy ha két szóval kellene jellemezni: Finoman tökéletes! Mert ha megfigyelitek, minden részében – és ez bármelyik típusra igaz – szinte tökéletes! Zaj(kívül,belül), illesztések, zörejek, kapcsolók, zárak, kilincsek, kellemesen racionális kárpit minőség, fogyasztás és természetesen a fenntartási költségek! De ha típust kellene választanom ahhoz, hogy egy ismeretlen autóval elinduljak hosszú útra, biztos hogy Toyota lenne, mert TUTI, hogy oda is érek vele. és mindegy hogy új, vagy 15 éves! Ezt egy európai kocsival nem biztos hogy bevállalnám!

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    Még volt egy-két apróság, de az jelentéktelen költséggel járt (első kerékcsapágy, gázbovden).
    A fék és gumi nálam elég gyorsan kopik, de azt én cserélem, úgy mint a szűrőket, olajakat, gyertyákat. Mást nem igazán kell vele foglalkozni. Utolsó vizsgán is csont nélkül ment át.
    Egy “komolyabb” problémája volt, de mivel azt a Toyota garanciában cserélte, így a költségbe nem számít.
    8000 felett !!! gyorsan váltva akadt a váltója 2.-ből 3.-ba. Egyébként mint a vaj úgy működött, de ez nem tetszett. Megreklamáltam, bemutattam és kicserélték garanciában. Nagyon korrekt hozzáállás.

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    Még nincs benne teljesen 300.000km, de szerintem túl fogom haladni. Mivel felváltva használom egy Yaris TS-sel, így most lassabban megy bele a kilométer. 🙂
    Valóban nem lesz egyszerű utódot találni neki, mert újat szeretnék venni, nem szeretném ha gyengébb lenne 200 lóerőnél, de 7,5 millió felett nem szeretnék rá költeni.
    Jelenleg a Kia Ceed GT tudnám elképzelni, de annyira szeretem, hogy egyelőre nem akarok tőle megválni. Most fogok rajta teljes alvázvédelmet csináltatni. 1 év a bejelentkezési határidő. Ebből már eltelt 4 hónap. 🙂

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    Hát ha ez igaz – és miért hazudnál – akkor ezt szinte 0-nak kell tekinteni. Elmenni 300.000 km-t egy autóval úgy hogy a javítási költség 1Ft/km az nem semmi (ráadásul egy “komolyabban” motorizált autóval). Ennél szinte nagyságrenddel többe került a karbantartása
    Gondolom rendszeresen karbantartottad a gépet és ezt hálálta/hálája meg ezzel.

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    Ez valoban nem tünik soknak, ha ugy vezetsz, ahogy mondtad korabban…
    Mire fogod cserelni, ha eljön az ideje? Nem lesz könnyü a valasztas, turbo, szivo? Maradsz a markanal?
    Azert 300.000 km mar nem keves…, gondolom mar megfordult a fejedben a csere.

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    2005-ös TS Corolla. 1,8-as szívó motor 192 lóerős. 8300-at pörög és én nagyon ki is szoktam ezt használni.
    Az első 6 évben nagyon sok utánfutózással, rossz utakon közlekedéssel (építőipar).
    Mai napig eredeti lengéscsillapítók vannak. A futóműnél 270.000-nél csak stabilizátor pálcát kellett cserélni fillérekért, mert minimálisan hallottam némi kopogást. A motortartó bak szintén 270.000-nél (sok pörgetés, visszakapcsolás) cseréje már húzósabb volt (kb.95.000Ft), de nem kellett az összeset cserélni.
    A hátsó kerékcsapágy volt még húzósabb 250.000Km-nél kb.85.000Ft, mert egybe van a jeladóval (ABS+menetstabilizáló).

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    Beírhatna ide még 5-8-22 kommentelő, hogy ki milyen autót használt hány hibamentes kilométerrel, és még ugyanennyi beszámolhatna arról is hogy ipari hulladékot vett. Egyik sem értékelhető statisztikailag, ugyanígy az 1200 fős internetes megkérdezés sem, mert nem tudni hányan vásároltak ezek közül ez elmúlt évben új autót, egyáltalán hánynak van jogosítványa, stb. Ez inkább egy márka imázs felmérés, tahát az emberek azt hiszik a Toyota egy jó ár-érték arányú autó. Én ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánom. Eleve értelmetlen, hiszen 1 milliós kedvezménnyel lehet jó vétel egy Auris, listaáron nem annyira. A modellpalettán belül lehetnek jobb és rosszabb vételek, megbízhatóbb és kevésbé megbízható motorizációk. Ez kb. annyira általánosított, mint hogy a német sör jó sör vagy dán vaj megéri az árát…

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    …es milyen igaz ez erre a forumközössegre, tele van önjelölt designerekkel, tervezökkel, autotuning szakemberekkel, motortervezö mernökökkel.. pff! Ja, a kivalo gazdasagi szakembereket, piaci elemzöket, marketing szakembereket kihagytam, akik jobban tudjak, hogy mit, hogyan kellene egy autokonszernnek csinalnia.
    De ugy szep az elet, ha zajlik!

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    [i]“Ár/érték arányról van szó. Újonnan vettem az autót és közel 300.000km alatt a javításra nevetséges összeget kellett költenem, mert szinte nem romlott el semmi, nagyon komoly (az átlagot maximálisan meghaladó) igénybevétel mellett sem”.[/i]
    Igen, ez döntő része a jó ár-érték aránynak! Mellette persze más szempontok is bejátszanak, mint pl. kényelem, komfort, üzemeltetési költségek, stb.
    Új jármű esetében ár-érték arányról beszélni nem igazán szerencsés, mert ez esetben épp a legfontosabb tényező, a tartósság esik ki. Ugyanis egy valamire való új járművel 100.000 km-ig nincs gond. A bajok ezután kezdenek előjönni.
    A jó ár-érték arány nem csak a Toyotáról mondható el, hanem a japánoknál maradva még a Hondáról is, ami két márka e tekintetben fej fej mellett halad.

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    Azt megkérdezhetem hogy milyen Toyotád van (típus, motor, évjárat)?
    Ez a “nevetséges összeg” javításra nagyon jól hangzik, még úgy is hogy gondolom a rendszeres karbantartási költségeket nem számolod ide – jogosan.

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    Miért ne érteném.
    Ár/érték arányról van szó. Újonnan vettem az autót és közel 300.000km alatt a javításra nevetséges összeget kellett költenem, mert szinte nem romlott el semmi, nagyon komoly (az átlagot maximálisan meghaladó) igénybevétel mellett sem.
    Te max. pár napig vezetsz egy új autót, de a sajátoddal sem mész 300.000-et vagy több mint 10 évet, így nehéz korrekt véleményt kialakítani a valódi ár/érték arányról. Ennek a mutatója hosszú évek alatt alakul ki, hiszen sok autó 200.000km és 68 év után egy pénztemető. A Toyota egyáltalán nem az, sőt.

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    Látom nem akarod megérteni, a blogom 85% tapasztalat. Próbák, beszámolók saját élmények. Nem csak ‘úgy gondolom’ (a maradék 15%-ban le is írom hogy szubjektív top lista).

    Nem szeretek úgy véleményt alkotni, hogy nincs semmi tapasztalatom.

    A legjobb vétel számomra jó ár/érték arányt jelentene, márpedig japán autótól nem nagyon láttam ilyet. A cikk alapján pedig nem derólt ki nekem (ahogy másoknak sem) hogy milyen tapasztalat alapján gondolták így a válaszolók.

    Az egész fórumozás úgy indult hogy alapjában véve újrakalibrált az amikor magam is elkezdtem autót vásárolni, és kiderült, a jól tájékozott, ‘olvasott’ tudásom szöges ellentétben állt a valóban tapasztaltakkal. Ezért nem árt néha leírni saját tapasztalatokat.

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    Teljesen egyet értek a cikk megállapításával.
    12 év és közel 300.000km után talán van némi alapom ezt megerősíteni, nem egy átlagos Toyota alapján, ami szerintem kimondottan nagy szó.

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    “Magyarországon mindenki szakártője annak amiről semmit sem tud, és nincs is szüksége tudásra, mert ott vannak az előítéletek….”

    Látod ebben mennyire igazad van, és te még blogot is vezetsz róla. 🙂

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    Nekem is ez jutott eszembe: 1200 internetező vett részt a felmérésben, ebből vajon mennyi vett az elmúlt 5 évben új autót (vagy akár autót) és ebből mennyi vett Toyotát…szerintem a két kezemen meg tudom ezeket számolni….
    Ha véletlenszerű (vagy akár önkéntes) a célcsoport kijelölés sörre meg csokira lehet hogy elég ekkora minta ahhoz, hogy valamiféle következtetést vonjunk le a fogyasztói szokásokról, de autó esetén biztos kevés.
    ha meg mind az 1200 ember a csoki és sör mellett válaszolt az autóvásárlós kérdésre akkor ez tényleg “előítélet”, vagy szimpátia kérdése.
    Persze ettől még a Toyota jó autó

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    Árnyalj a képet hogy az emberek márkanevet típust és dizájnt is vásárolnak, kinek előbbi kinek utóbbi a meghatározó.
    Az ár érték arány ekkora összegű autónál talán felmérések szerint a toyota vagy akár a Lexus malmára hajtja a vizet, viszont van akinek a döntésnél ez sokadik szempont.
    Van aki új típus megjelenésekor vesz kedvenc márkájából.
    Ha a megbízhatóság szinonímáját és a technikai fogyasztásbeli környezetvédelni szempontot nézem akkor valszeg a toyota lehet a legjobb. Ha viszont pl dizájnt akkor hátra tud csúszni rendesen. Pl ha menőt akkor a triumvirátus a tömeg képviselte átlagember számára a nívó.

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    Az emberek nem hülyék. A nagy számok törvénye alapján el kell fogadni ezt az eredményt. X tízmilliókért már lehet, sőt kell is jó, sőt kitűnő autót adni, de itt nem erről van szó, hanem ár-érték arányról.

  • 2017.10.27. at 20:09
    Permalink

    vazz, szerintem a válaszadók még életükben nem kaptak árajánlatot új autóra 🙂

    Magyarországon mindenki szakártője annak amiről semmit sem tud, és nincs is szüksége tudásra, mert ott vannak az előítéletek….

Vélemény, hozzászólás?