Ami fontos a Caddynél, marad: hatalmas méretű a raktér

Nagyon felvarrták a ráncokat a VW Caddy arcán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hat év után generációváltásnak beillő modellfrissítéssel fiatalodik meg a Volkswagen Caddy. Új az orr, a motorok és a beltér.

Egészen mostanáig az A oszlopig a VW Touran karosszériáját kapta a Caddy, így azon nem szabad csodálkozni, hogy az után nem sokkal utóbbi is megkapta a minden részletre kiterjedő modellfrissítést. Figyelemreméltó, hogy a személyautónak berendezett kivitelek ezúttal az utolsó csavarig ugyanazt az orrot kapják, mint a Touran, a kombi- és dobozos változatok fényezetlen lökhárítója messziről árulkodik. Legfontosabb újdonságként az összes változaton alapfelszereléssé tett elektronikus menetstabilizálót említi a gyár, de hasonlóan hasznos tud lenni az immár nem csak ledönthető, de pár mozdulattal ki is emelhető második üléssor a személyautós belsejű modelleken. A maximális raktér így 3030 (Caddy) illetve 3880(Caddy Maxi) literre emelkedik.
Teljesen új a motorkínálat, a benzines fejezetet az 1,2 literes TSI-vel intézik el. Ez rögtön két változatban, 86 és 105 lóerős teljesítménnyel választható. Valószínűleg népszerűbbek lesznek a dízelek, amelyek közül az 1.6 TDI 75 és 105, a 2.0 TDI 110 és 140 lóerős teljesítménnyel választható. Opcionálisan hat- vagy hétfokozatú dupla kuplungos váltók kérhetők az egyes motorokhoz, és továbbra is elérhető összkerékhajtással a Caddy. A legtakarékosabb változat az 1.6 TDI BlueMotion, amelynek szabványos átlagfogyasztása mindössze 4,9 l/100 km, ami 129 g/km-es CO2-kibocsájtást és 1176 km-es hatótávolságot jelent. A 75 lóerős TDI-hez is rendelhető a motorleállítóval és fékenergia-visszatáplálással is rendelkező BlueMotion csomag. Magyarországon nem várható a megjelenése, de azokon a piacokon, ahol földgázat is lehet tankolni, kétliteres, 109 lóerős négyhengeres szívómotorral is lehet majd kapni az újdonságot.
Természetesen nem maradhat ki a modellfrissítéskor módosított dolgok sorából a kárpitozás sem, és átalakították a felszereltségeket is. A Caddy Life a jövőben Trendline névre hallgat, a Style Comfortline néven fut tovább, és készül egy mindenféle földi jóval felszerelt Caddy is Comfortline Edition néven. Széria a menetfény, felár ellenében kapható a ködlámpával operáló kanyarodófény, illetve az új RNS 315-ös navigáció. A teherautó- és kombi kiviteleknél is újak a kárpitok, illetve a kormánykerék. Németországban szeptember végén indul az autó forgalmazása, de már most fogadnak megrendeléseket a kereskedők.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?