Ár/érték bajnok SUV, győri Cupra-újdonság és egy Vitara a sárban

Íme a hét legérdekesebb eseményei: mutatjuk, mi történt az autósvilágban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Várható volt, hogy mindent felülmúl az első, valóban mindenkit érintő üzemanyagár-változás a heti legolvasottabb anyagok listáján, ám történt más is az elmúlt napokban: most is összegyűjtöttük a legfontosabbakat, hogy biztosan ne maradjatok le róluk.

Eltelt egy újabb hét, így ismét jelentkezünk a legfontosabb anyagokkal, amelyekről nem éri meg lemaradnod. Ilyen volt többek között a szerdai üzemanyagár-változás is, amely nem meglepő módon a megszokottnál is nagyobb érdeklődésre tartott számot. A benzin nagykereskedelmi ára 20 forinttal, a gázolajé 15 forinttal csökkent szerdán, péntekre viszont már csak a benzin ára mérséklődött 7 forinttal.
Hirdetés
Történt viszont más is a héten, már rögtön hétfőn megmozgatta az olvasóink fantáziáját az egyik, ha nem a legjobb ár-érték aránnyal rendelkező új SUV, az MG ZS 1,5 literes szívómotorral szerelt változata, amelynek tesztjét ide kattintva olvashatod el. Ezt követte a BMW új elektromos SUV-jának legerősebb változata, amely az árskála ellentétes végén foglal helyet: ha kíváncsi vagy, hogy megéri-e a tízmilliókat, akkor ide kattintva tudhatsz meg róla többet. Az elmúlt napokban arról is beszámoltunk, hogy a győri Audi gyártósor egy új modellel bővül majd, ráadásul olyannal, aminek nem lesz négy karika az orrán. Az említett modell nem más, mint a Cupra Terramar, amit már meg is mutattak az üzem dolgozóinak. A részletekről ide kattintva olvashatsz bővebben.
Hirdetés
Használtautó fronton az első zöld rendszámos Toyota Priusról olvashattatok a héten, amely Magyarországon ritkaságszámba megy, ám Nyugat-Európában sokan vették meg a felára ellenére is. Mára a modell elmúlt 10 éves, így a használtautó-importnak köszönhetően egyre gyarapszik a számuk itthon, Hollandiából érkezett az a példány is, amit mi első hazájában próbáltunk ki, de vásárlója már több mint 2500 kilométer használat tapasztalatát osztotta meg. Ha kíváncsiak vagytok, hogy megéri-e behozni egyet, akkor ide kattintva olvashatjátok a használttesztjét. A hét egyik legérdekesebb sztorijában megnéztük, hogy mennyibe kerültek a legnépszerűbb új autók 10 évvel ezelőtt. Ha az egész eheti gyűjteményből csak egyetlen cikkre kattintasz át és olvasod el, akkor azt javaslom, hogy ez legyen az, mert valóban meglepőek az árkülönbségek.
Hirdetés
A szomorú múltidézés után jöjjenek a jelen hírei: kiderült, hogy mennyire pörgeti meg a román villanyautó piacot az idén már elérhető 3,3 millió forintnak megfelelő mértékű támogatás, illetve szó volt arról is, hogy három innovatív burkolatfelújítási technológiával kísérletezik a Magyar Közút, amellyel a javított utak minősége és élettartama is megnőhet. Átvették továbbá új szolgálati autójukat a budaörsi sürgősségi mentőszolgálat munkatársai is, illetve megnőtt egy népszerű Opel villanyautó, a Mokka ereje és hatótávolsága is a legújabb frissítéssel. Valóban nem szabad tehát a múltban ragadni, de az autósvilág jelenlegi tempóját elnézve még a jelenben sem ajánlott, a héten éppen ezért rengeteg hírünk foglalkozott a jövővel. Először arról esett szó, hogy a Porsche Hungária szerint mikorra állhat helyre az újautó-piac, majd szóba került, hogy eltörölhetik a zöld rendszámos autók ingyenes parkolását Budapesten, persze csak addig, amíg ki nem derült, hogy biztonságban vannak a környezetbarát autóval ingyen parkolók. Az autógyártók sem tétlenkedtek, már ami a jövőt illeti: a Peugeot egy a márka értékeit egy autóba tömörítő koncepciót villantott meg, míg két keleti gyártó is kijelentette, hogy a sportos modellekben megtartaná a belsőégésű motorokat, ameddig csak lehet. A Hyundai ehhez rögtön hozzátette azt is, hogy biztosan belsőégésű motorral érkezik az új Hyundai Elantra N, a Toyotánál pedig "csak" kijelentették, hogy nem terveznek elektromos sportmodelleket, a jövőt pedig az alternatív üzemanyagok jelentik, lásd itt. Hétvégére azonban viszonylag távolra eveztünk a sportmodellektől, könnyed, szombati kikapcsolódás gyanánt megnéztük, hogy mit bír az összkerék-hajtással is rendelhető Suzuki Vitara a nehezebb helyzetekben. A főként aszfaltra tervezett SUV-nak így hétköznapi téligumikon kellett kiállnia a téli időjárásban a földutakat, ám még a mély sárból is gond nélkül kikeveredett. Ha kíváncsiak vagytok, hogy miként működik és mi egyebet tud még a magyar újautó-vásárlók egykori kedvence az AllGrip összkerék-hajtással, akkor ide kattintva járhattok utána.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?