Árammal is tankolhatjuk az Opel Vivarót

Megérkezett az Opel első tisztán elektromos haszongépjárműve, a Vivaro-e

Tökéletes társ lehet a Vivaro-e a nagyobb áruk városi mozgatásában és házhoz szállításában. Ezzel nem csupán az Opel kínálatában lesz egyedi ajánlat, a teljes piaci szegmensben is ritka még az elektromos verzió.

Hirdetés
A haszongépjárművek piacát még nem tarolta le az elektromosítás, pedig itt is érdemes lenne akkumulátoros verziókra váltani, hiszen ezek a járművek is falják a kilométereket és pöfögtetik a szennyező gázokat a levegőbe rendesen. Bár a hatótáv és a terhelhetőség jelentősen alacsonyabb a belsőégésű motorral szerelt változatoknál, a rövidebb távú utakon még így is hasznos lehetne egy villanyteherautó, hiszen az áruszállításban az utolsó kilométerek megtételét tartják a legszennyezőbbnek, azaz a helyi logisztikai központokból a város különböző pontjaiba történő házhoz szállítást, hiszen itt nagy forgalomban araszolnak a járművek nagyobb fogyasztással és növelik a zajszennyezést is.
Hirdetés
Lassan azért kezdenek feltűnni az elektromos dobozosok, a szűk kínálathoz korán csatlakozik most az Opel a Vivaro-e-vel. Kétféle akkumulátorral rendelhető, egy 50 és egy 75 kWh-s kivitelben, melyek a WLTP-n mérve 230 és 330 km-es hatótávot ígérnek. A rendszerteljesítmény 130 lóerő és 260 Nm, a végsebesség pedig 130 km/h-ra korlátozott. A kisebbik akkumulátor gyorstöltéssel 80%-ra 30 perc alatt tölthető, a nagyobbnál ez 45 percet vesz igénybe, de természetesen hagyományos otthoni konnektorból is tankolhatunk. Az akkumulátor a padlóba van építve, ezáltal a súlypont is alacsonyan marad és a raktér mérete sem csökken.
Hirdetés
A hagyományos Vivaróhoz hasonlóan ez is többféle tengelytávval rendelhető, S, M és L kivitelben a raktér 4,60, 4,95 és 5,30 köbméter alaphelyzetben, ám az utasoldali ülés lehajtható és így tovább növelhető a helykínálat. A terhelhetőség 1275 kg, ami bár kevesebb a dízeles változatokénál, nem sokkal marad el tőlük. Akkumulátoros verzió lévén azonban valószínűleg jelentősen csökken a hatótáv felpakolt állapotban, de legalább a lítiumion-egységek tartóssága miatt nem kell aggódni, hiszen 8 évet vagy 160 ezer km-t megtehetünk vele, mielőtt lejár a garancia. Még ha a hatótáv és a terhelhetőség terén enyhe kompromisszumot is kell kötni, az évek során ezt kompenzálhatják a fenntartási költségek, mert nem csak olcsóbb árammal tankolni, de a kevesebb alkatrésznek hála a műszaki hibák esélye is csökken, a tervezett karbantartási költség is szerényebb. Az elektromos furgonok szűk piacán pedig további különlegesség, hogy gyári vonóhorgot is választhatunk, amivel egy tonnányi tömeget is vontathat az egyébként három tonna körüli Vivaro-e. A beltérben minden olyan funkció megtalálható, mint a többi Vivaróban, elérhetők például alkalmazások, okostelefonos összeköttetés Android Autóval és Apple CarPlay-jel, az intelligens navigáció pedig a dugókat is elkerüli. Gombnyomásra műszaki segítséget is hívhatunk meghibásodás esetén, 180 fokos tolatókamera és parkolási szenzorok segítik a szűk helyeken való manőverezést, a raktérajtókat pedig láblendítéssel is nyithatjuk. Emellett a biztonságra is figyel az Opel, sávtartó asszisztenst, ráfutásgátlót, részben adaptív tempomatot, valamint fáradtságfigyelőt és táblafelismerőt is kérhetünk a furgonhoz. Nyártól már lehet is rendelni, az első vevők előreláthatólag ősszel kapják majd meg új Vivaro-e-jüket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?