Áramvonalas és zöld lesz a következő VW Golf

Volkswagen Golf 8: radikális emissziós értékekkel jön 2019-re

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár a nyolcadik VW Golf bemutatója még csak öt év múlva esedékes, de már most több részlete ismert. Az új széria még zöldebb lesz.


Mint korábban megírtuk, 2020-tól 95 g/km széndioxid-kibocsátást irányoz elő az Európai Unió. Ez az érték persze a gyártott típusok kibocsátási átlagára vonatkozik. Mivel a Volkswagennél a Golf áll a középpontban, azért érthető, hogy a céges és magánvásárlók körében is kedvelt modellen szintén meghúzzák a nadrágszíjat. Bár a következő generáció csak öt év múlva fog megjelenni, nem titok, hogy már most is fejlesztik. Ha nem is a konkrét autót, de a benne használni kívánt technikákat mindenképpen. Amit eddig tudni, hogy az XL1-gyel szerzett tapasztalatok alapján lehet sokkal zöldebb a mostaninál a Golf. Bár eddig azt szoktuk meg, hogy a nagy újítások mindig páratlan számú generációknál jelennek meg. Korábban a 2-es, a 4-es és a 6-os Golf is inkább az előd logikus továbbfejlesztése volt, mintsem maga a revolúció.
Hirdetés


Az épp futó 7-es formája a legújabb céges formanyelv szerinti, de ennél fontosabb, hogy alapjait a könnyű és szilárd MQB építőkészlet adja. Az újítás ez volt, azóta a VW konszern autóinak nagy részét erre a padlóvázra építik. A nyolcas Golf is megtartja az MQB-t, de súlyát úgy faragják, hogy 1100 kilónál ne legyen nehezebb. A formáról még kár beszélni, de a brit Autocar riportja szerint drasztikusan új lesz - mindez az áramvonalasítás miatt. Alacsony kasztnira és nagy, sík felületekre lehet számítani. A nyolcas technikai újdonságai közül ki kell emelni egy olyan lendkerékkel működő energiarekuperációs rendszert (KERS), ami fékezéskor energiát termel, és azt a hátsó kerekeket hajtó elektromotor(ok)nak adja át. Így kvázi összkerékhajtású lesz az alapvetően elsőkerekes Golf. Ez a hibrid rendszer akár 40 lóerővel is besegíthet, és a benzinmotorral történő összehangolása is egyszerűbb, mint az eddig megszokottaké. Vitorlázó üzemmódban az autó leállít hengereket, vagy akár a teljes motort is. Gurulva kuplunggal oldja majd az autó a kapcsolatot a sebességváltóval, ezzel is spórol. A turbókat nem csak a kipufogógáz fogja hajtani, hanem egy kicsi elektromos turbó is besegít a teljes töltőnyomás mihamarabbi eléréséhez és a hatásfok növeléséhez. Bár a végleges autó nagyon messze van még, a bemutatásáig biztos esik még róla szó, és ha az említett technikákat megkapja, a kategória emissziós bajnoka lehet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?