Arannyá változott a Passat! Átépítették a Tuning Show-n
Mi lett a Tuning Show Passatjából?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még a nemzetközi tunerek közül is kevesen alakították át a Volkswagen Passat legújabb, B7 kiadását, így duplán különleges, hogy a Carstyling.hu Tuning Show 3 nap alatt épített át egyet.
Először mintha egy jól szervezett autóbontót láthatott volna a közönség, hiszen valójában is egy jól szervezett autóbontást láthattak - csak épp a tuning első lépéseként
Itt már fényezéshez előkészítve a Passat B7 karosszériája
Miként arról beszámoltunk, múlt hétvégén rendezték a hét éve létező Tuning Show-t, s a Carstyling.hu csapata által életre hívott rendezvény legfőbb attrakciója, az 2010-ben meghonosított 3 napos, nyomon követhető autóépítés idén sem hiányzott. A hétéves Show-ra idén egy hetedik generációs Passat érkezett, melynek átalakítása nem csak itthon, Európa-szerte is különlegesnek számít, a másfél éve bemutatkozott, a piacra pedig alig több mint egy éve érkezett legfrissebb nemzedékhez eddig nem sokan nyúltak.
Készül a gyári furatokhoz rögzíthető új lökhárító
Péntek reggel még egy teljesen újszerű, de már bejáratott Volkswagen Passat 2.0 CR TDI DSG Highline szedán állt a Show arénájában, melyet első körben szinte atomjaira bontottak az autóépítők, majd kezdődhetett a szisztematikus, már jól előkészített építkezés.
A futómű például 4 centiméteres ültetést adó Eibach rugókat és lengési frekvencia alapján változó karakterisztikájú Koni FSD lengéscsillapítókat kapott a futóműspecialista Kárászy cégtől. Az autóra 20 colos Oxigin felniket, azokra pedig 225/30 R20-as Federal abroncsokat húztak.
Sárga cérnával steppelt a fekete bőrkárpit
Méltán lehet büszke munkájára a Kárpitos Balázsként emlegetett mester
A 2,0 literes CR TDI teljesítményét kicsit növelő, hangját csak finoman, de elnyomó Proex kipufogó került a Passat alá, magát a motort pedig az MTM által fejlesztett, másfél óra alatt telepíthető, módosított vezérlőelektronikával húzták fel. A gyári 170-ről 205 lóerőre, a nyomatékot a gyári 350 Newtonméterről akár 385-ig növelő izmosítás a DSG váltó miatt 380-nál megállt, ám a 8,6 másodperces 100 km/órás sprint így is 8,0 szekundumra apad - az MTM mérése szerint, míg a végsebesség 223-ról 229 km/órára emelkedik. Kicsit növekszik a fogyasztás is a tuning által, a gyári 6,1 helyett 6,5 l/100 km-t ígér az MTM - vigasz, hogy a Show szervezői a bejáratási időszakban a gyári értéknél többször mértek kedvezőbbet, így ha épp arra van igény, a Passat vélhetően továbbra is lehet nagyon takarékos.
Kereken 20 colosak a felszerelt Oxigin felnik
A munka javát természetesen a nem boltban megvásárolható elemek elkészítése és felszerelése jelentette. A gyártási fázisból természetesen csak a finomhangolás maradhatott a Show idejére, de az is volt bőven. Itthon, egyedileg készültek a gyáriak helyére tehető, teljesen csereszabatos első-hátsó lökhárítók, illetve küszöbök vagy a matt hűtőrács. A formák visszafogottak, elöl természetesen van egy kis hókotró effektus.
A kész Passat - a carstyling.hu idei demóautója
Elégedett lehet művével a fényező Gengeliczky János is - láthatóan az is
Meghatározó szín az arany, nem csak a fényezés, annak egy metálszemcsés, egyedi árnyalata - a CarColor palettájáról, a House of Kolor által keverve, s a specialista Gengeliczky János által fújva, hanem az utastérben is visszaköszön ez a szín. Visszaköszön, mégpedig nem túlzottan retinaégetően, csak finom jelzésként a steppelt bőrkárpit cérnájaként. Fóliázás sem a sötétítésért és a gengszterimidzsért, csak hivalkodásmentesen a kárpitok és az utasok - főként gyerekek - óvásáért került, teljes UV-szűréssel az ablakokra.
Ha már tuning, nem maradhatott ki a hifi-multimédia. A gyári 2 DIN-es fejegység helyére passzoló CMP rendszer óriási, 8 colos, azaz 20 centiméteres képátlójú monitoron jelenít meg digitális TV-t, SD-kártyáról vagy DVD-ről filmet, navigációt. A rendszer különlegességeként említik az építők, hogy nem csak megjelenésében, menürendszerével is hasonlít a Volkswagen gyári rendszeréhez, így az átépített Passat egyedisége mellett is a gyárihoz hasonlóan kiforrottnak tűnik.
Minden szögből jól mutat az arannyá, legalábbis aranyszínűvé változtatott, finoman, de teljesen átépített Passat
Fotók: Besenyei Gergely, Besenyei fotó[/url]
Gabesz gondolom rám gondolt.
Egyébként nem értem, hogy miért szép, amikor maga a felni akkora, mint amekkorának a keréknek gumival együtt kellene lennie.
Szerintem ezek már-már olyan dolgok, mint amikor a feka tunerek feltesznek a 80-as évekbeli amcsi autókra 22-25 ös felniket.
Nekem személy szerint nem jön be ez a stílus. Szerintem nem szép, és nem praktikus (jó,jó kiállítási autó, de láttam már ilyet közútón, egyszerű astra-golf-swift-en is, és az TÉNYLEG VICCES).
A belseje gyönyörű lett. nagyon tetszenek azok a kárpitok, A felnik lehetnének mondjuk 17″-ak és az egész tetszene,
Ki fikazta a munkát kedves magyar úriember? Az autó igényesen lett elkészítve, én láttam élőben is. Mutatós és nagyon rendben van. De miért mindig fosvágen????? Szerintem a márka egyhangú és unalmas…. De a tuning sokat dob rajtuk az biztos 🙂
Tipikus MAGYAR mentalitás….. Miért kell egyből fikázni a más munkáját? Felfordul a gyomrom tőletek….
Gratula az autóhoz!
Ezek a szekérkerekek… Ez tényleg tetszik valakinek?
szépszép nem vitás de mi lenne ha egyszer végre nem egy fosvágent csinálnának meg
unalmas már a golf 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. egyforma, unalmas lerégott csont
minden fosvágen ugyan ugy néz ki, semmi uj vonal…
van egy csomó sokkal változatosabb modernebb márka
bár igaz azokat nem kell tuningolni hogy kinézzenek valahogy… :-)))
felnik gagyik, azt a fekete csíkot meg nem tudom minek kellett a fölösleges spoilerezés fölé pingálni.Az a baj ez az autó gyárilag szép, max szép 20as kerekek alá, meg megültetni kicsit azt annyi elég.