Assistance szolgáltatás bárkinek

Segélyszolgálat nem csak újautókhoz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új autóhoz alapfelszerelésként jár a legtöbbször a garancia idejére élő Assistance, azaz út menti segélyszolgálat. Lejárta után azonban erről is érdemes gondoskodni. Megnéztük miként lehet.

Könnyű dolguk van az új autót vásárlóknak, kevéssé kell aggódniuk járgányuk meghibásodása miatt, ha pedig szégyen szemre mégis adódna valami probléma, a márkák kivétel nélkül segítenek akár út közben is. Ám a telefonon hívható szakikra a sofőr hibájából is szükség lehet, ha például elfelejt tankolni, vagy például a félig becsukott ajtó miatt égve maradó belső világítás miatt lemerülő akkumulátor a hibaok. De manapság egyre gyakrabban a pótkerék helyett csupán defektjavító készlettel felszereltek makacsabb (oldalfal szakadásos) defektjei miatt is segítséget kell hívni. A gyári háttér azonban a legtöbb márkánál a garanciaidő letelte után már nem él. Vannak persze kivételek, a márkaszervizek előírás szerinti látogatásával néhány márka automatikusan, mások plusz pénzért meghosszabbítják a törődést. Egyik sem olcsó, nem mindenki költ rá szívesen, pedig itt is kifizetődő az előre gondoskodás.
Probléma esetén legtöbb embernek az Autóklub sárga angyala ugrik be lehetséges segítőként, hiszen a szervezet már több, mint 100 éve szolgálja az autósokat. Ám, miként minden szolgáltatásnál, itt is érdemes tájékozódni, hogy milyen összegért, pontosan milyen szolgáltatás jár, ezért összevetettük a piac két fő szereplőjét az Autóklubot, illetve a több márkát is szolgáló Europ Assistance Magyarország Kft. friss szolgáltatását az AutoSOS-t.
A két cég alapvetően különbözik, az Autóklub inkább szolgáltató, bárki által, bármikor hívható, míg a Europ Assistance Magyarország Kft. AutoSOS rendszere inkább biztosításként fogható fel, a cég csakis az előre leszerződött ügyfeleinek segít, nekik azonban a lehető legprofesszionálisabb szolgáltatást kívánja nyújtani. Gyakorlatlansággal semmiképp sem vádolható az 1963-ban alapított, Európaszerte 115 millió ügyfelet kiszolgáló vállalat-óriás, melynek 1997-ben alapított hazai leányvállalata 1999-ben kezdte meg működését. Lehet, hogy ügyfeleik közül sem sokan tudják, de itthon összességében (utazási biztosításaival együtt) 1,5-2 millió ügyfelet szolgál a Europe Assistance, hiszen egyebek mellett az Alfa Romeo, a BMW, a Fiat, a Honda, a Hyundai, a KIA, a Lancia, a Lexus, a Peugeot, a Porsche, a Renault és a Volvo vásárlók segítői mögött is ők állnak. Miként Kalmár Lászlótól, a Europ Assistance Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójától megtudtuk, újonnan bevezetett AutoSOS szolgáltatásukkal az idősebb autóval rendelkezők is az új autóknál megszokott szolgáltatásokat vásárolhatják meg. Egyelőre az autók 10 éves koráig, ám jövő évtől már várhatóan a még idősebb autóval rendelkezők számára is lesz ajánlatuk.
[kepallojobb=456596]Kalmár László, a Europ Assistance Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. Nem csak a hazai ügyfelek, a budapesti, kelet-közép európai régiós-központ vezetőjeként a környező országok ellátását is koordinálja[/kepallojobb] Kétféle, Bázis és Prémium csomag, 6900, illetve 10 900 forintért választható. A legfőbb különbség a területi hatály, a Bázis csak Magyarország területén, a Prémium egész Európában él. Mindkét csomag része a garantáltan 1 órán belüli helyszínre érkezéssel megkezdődő segítségnyújtás, de míg a Bázis csak helyszíni javítást, illetve a legközelebbi márkaszervizbe szállítást, illetve annak nyitásáig gépjármű tárolást tartalmaz, a Prémium az utasokról is gondoskodik. A javítás idejére, de legfeljebb 3 naptári napra bérautót biztosít vagy gondoskodik az utasok (legfeljebb 5 fő) lakhelyére vagy célba juttatásáról (egy címre). Ha mindkettőtől távol vannak, az utasok számára előbbiek helyett szállást is fizethet a Europ Assistance Magyarország Kft. – legfeljebb 2 éjszakára, 60 Euro/éjszaka limitig. Természetesen az utaztatás sem korlátlan, összességében legfeljebb 500 Euro lehet a költsége – ám a legtöbb esetben már ez is óriási segítség. A hazautaztatott autóst (egy személyt), de szintén 500 Eurós limittel vissza is utaztatja időközben megjavított autójáért az AutoSOS. Bérautó választásánál kényelmetlenség lehet, hogy a kauciót minden esetben az ügyfél kell fizesse, ám ennek ellenére sokan választják ezt a megoldást, azaz a mobilitás teljes megőrzését. Sokat ér, hogy nincs limitálva az igénybe vehetőség száma, azaz egy évben akárhányszor hívható az 14567 segélyhívó szám és segít a Europ Assistance. Természetesen ez nem arról szól, hogy az autóval nem kell törődni, a segélyszolgálat csak gyors segélyt ad, a hibák igazi helyreállítását a márkaszervizekre hagyják, a szerelők csak annyira nyúlnak az autókhoz, ami nem eredményezi a garancia elvesztését. Az autójukkal nem törődő autósokat mindössze egy kitétellel „nevelik”. Lemerült akkumulátor miatti indításképtelenség kapcsán évente csak egyszer segítenek ingyenesen, a második alkalommal már mindössze megszervezik a segítségnyújtást, de a kirendelt iparos munkadíját már az autósnak kell megfizetnie. Ismeretlen helyen ez is sokat érhet az amúgy egy bikakábellel és egy segíteni hajlandó autóstárssal orvosolható ügyben.
Az Autóklub még komolyabban korlátozza a bármikor, tehát akár csak a hiba bekövetkezésekor megrendelhető szolgáltatásait: országúti, illetve városi segélyszolgálata évente 1-1 alkalommal vehető csak igénybe az alapdíjjal, ám ez magyarra fordítva 2 alkalmat jelent, hiszen a szolgáltatások kombinálhatók, illetve cserélhetők. A tarifa azonban drágább, mint az AutoSOS-é, már az alapcsomag is 10 500 (nyugdíjasoknak 9 500) forint, ha azonban olyan csomagot szeretne az autós, ami nem csak a helyszínen orvosolható, hanem a komolyabb hibák esetén is segít, azaz valódi Assistance-nak tekinthető, akkor a legdrágább, évente legfeljebb 2 alkalommal autószállítást, szerviznyitásig őrzést, haza vagy továbbutazást (meglehetősen szerény, 24 ezer forint/eset értékig), a javított autóért (6000 forintig) visszautazást vagy a javítás idejére csereautót (legfeljebb 3 napra, 10 000 Ft/nap összegig) is adó legdrágább, évi 13 800 forintos csomagot kell választani. A határokon túl még ez is csak kedvezményeket ad az Autóklub külföldi partnereinél, így biztos, hogy az Autóklubosok nem ússzák még költségmentesen a külföldi hibákat. Az itthon autózók tehát rizikózhatnak: ha Assistance nélkül róják az utakat, akkor szerencséjükben bízhatnak és ha minden kötél szakad, hívhatják az Autóklubot. Azonban biztosan többet fognak fizetni, mintha előre megkötötték volna az AutoSOS alapcsomagját. Az akár csak évente egyszer külföldre utazók számára pedig ugyanúgy erősen ajánlott a nemzetközi csomag, mint az utasbiztosítás. Aki semmiképp sem szeretné, ha pihenését egy műszaki hiba tönkretenné, annak érdemes mintegy 30 liternyi benzin árát áldoznia az 1 évre szóló védőszárnyra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 23:01
    Permalink

    A garancia biztosítót is érdemes itt megemlíteni, náluk a kötelező bizt. árában benne van évi egy autómentés vagy javítás (és még más is), méghozzá express gyorsan. Kiérkezés belföldön 1 órán belül. Nem rossz, mindezt ingyen, merthogy a kötelezőm havi 800 náluk.

Vélemény, hozzászólás?