Audi, Lexus és Mercedes is bukott az új törésteszten

A Volvo mindenképp biztonságos, sok prémiumautó elhasalt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újfajta töréstesztet vezettek be az Egyesült Államokban - az IIHS első vizsgálata során papírforma és meglepő eredmények is születtek.

Az amerikai Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) ezentúl olyan frontális töréstesztet is végez, ahol egy nem deformálódó akadálynak vezetik az autókat 40 mérföld/órás, azaz 64 km/órás sebességgel, illetve a korábbi 40 százalékos helyett 25 százalékos, negyedátfedéssel. Ezzel azt kívánják modellezni, hogyan viselkedhetnek fának, póznának vagy - például kitérő manőver esetén - az előttünk haladó jármű sarkának ütközéskor. Olyan ütközéskor, ahol az energiaelnyelő zónák nem feltétlen védik az utascellát, s így az utasok épségét. Az utascella széle ilyenkor megrogyhat, sőt a kormány- és függönylégzsákok is úgy fúvódnak fel, hogy a ferdén előrebukó utasok feje épp köztük vágódhat az A oszlopnak vagy a műszerfalnak.
Hirdetés
Első körben, próbaképpen "odaát" kicsi, nálunk középkategóriás prémiumszedánokat vizsgáltak (Acura TL és TSX, Audi A4, BMW 3-as sorozat, Infiniti G, Lexus ES és IS, Lincoln MKZ, Mercedes-Benz C-osztály, Volkswagen CC, Volvo S60), s a mezőnyből egyedül a Volvo kapott "jó" minősítést. A szervezet még az Acura TL-lel és az Infinitivel volt viszonylag elégedett, az európai Honda Accordra rímelő Acura TSX, a BMW, a Lincoln és a leszakadt vezetőoldali ajtóval riogató VW már csak elégségesre szerepelt. A maradék meg értelemszerűen elégtelenre. Az Audi ajtaját is csak a zár tartotta a helyén. Konstans hiba volt, hogy az oldal- és függönylégzsákok nem léptek működésbe, de ha ki is nyíltak, az oldalirányban elmozduló utast (helyettesítő bábut) nem óvták optimálisan. A szervezet reméli, hogy az új metódus bevezetésével pár éven belül biztonságosabbak lesznek az autók, egyes gyártók pedig nem csak arra fognak koncentrálni, hogy termékeik átmenjenek a különféle (EuroNCAP, NHTSA) törésteszteken. A lehúzott márkák persze azonnal kifejezték nemtetszésüket, főleg a Honda és a Mercedes tiltakozott a szerintük a valóságban ritkán előforduló körülményeket szimuláló teszt miatt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Hello sok furaságot olvastam a kommentek között. 3 dolgot azért én is le szögeznék.
    1. Normális ember nem száguldozik! a legtöbb baleset nem is emiatt van. (inkább figyelmetlenség , ittas vezetés stb)
    2.A volvo az átlagnál tényleg biztonságosabb ez a védjegye na de ki vesz manapság ezért autót? Hol marad a megbízhatóság ? fogyasztás ? költségek ? A mai magyar átlag embernek nincs pénze új volvora amúgy sem.. Ja és 130km/h az autópályán egy frontális ütközésben egy volvoban és egy suzukiban is meghalsz..
    3.Ez biztonságos kocsi legenda a mercédesznél az S osztályú modellnél terjedt el még a 70 de inkább 80 as években álitolag 90km/h ig tól lehetet élni egy ütközést http://www.youtube.com/watch?v=3Hk6y8avBI8

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Linkeltem pár képet.
    http://www.hasznaltauto.hu/galeria/231-5529157-4095-0-0-7
    http://www.hasznaltauto.hu/galeria/6183-6033173-4095-0-0-3
    http://www.hasznaltauto.hu/galeria/668-6093280-63-0-0-5

    Ízlések és pofonok! Szerinted melyik a letisztult forma?
    Továbbra is azt mondom, a Volvo szebb! Már a kormány kidolgozása is sokat elárul.
    Az Audi kormány olyan amilyen, szépnek nem mondanám. A monitorja nagyobb ez tény de semmit nem számít! Olyan mint egy repülőgép belseje, tele pakolták sok felesleges kütyüvel! Az eleje meg a Sikoly film maszkos figuráját juttatja eszembe(azt sem mondanám szépnek)!

    Oktáviában ültem, szebb mint az Audi! Olcsóbb kategória, valószínű hogy a minősége is ezt tükrözi!

    A Volvo belseje minőségi, a bőr, a műszerfal, a kormány nagyon jó tapintású, az egész belseje minőségi, nincs vele semmi baj! A monitoron mindent funkciót megtalálsz, hasonló képen mint az Audin. Pl. Kanyarkövető fényszóró aktiválás, parkolásnál tükör behajtás, kanyar stabilizátor, kipörgés gátló aktiválás, és sorolhatnám! Szóval, tudja amit kell! És ami nekem fontos, biztonság!

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Biztos így van nekem a terepjáró max egy kemény terepen lenne izgalmas ahol csak awd-vel megy el úgy is nehezen különben billegős magas instabil és főleg nagyon nagyon nehéz.
    Audi belseje hmm nézd meg képeken ha máshogy nem + képzeld hozzá ,hogy olyan kapcsolók vannak amit élmény megérinteni olyan bőr amit szívesen simítasz meg. Olyan váltó amivel váltogatsz akkor is mikor lehet ,hogy felesleges de nem baj…. az új audi szériát nagyon eltalálták ez biztos. Bár ez lehet baj is mert én japán fan vagyok 🙂 De amúgy az audinak a műszeregysége előtted sem karácsonyfa csak van egy nagy vagy 10″-os kijelződ amin állítgathatsz amit akarsz középen.
    A skodára meg mondhatsz amit akarsz az újakból pl a superb vagy octavia nagyon jól sikerültek és kényelmesek is és tartósak. bár ez csak az újabbakra igaz 5-évnél fiatalabbak.

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    A terepjáró alap hátsó hajtás és kapcsolható 4×4, biztos láttál már ilyen kocsit, és esetleg vezettél is! Igazi élmény autó! Az enyém egy adrenalin bomba volt, kiszállt az ember és remegtek a lábai mint a kocsonya. Valaki csak annyit tudott mondani, hogy “Hú bazd+” de ezt egymás után sokszor!
    Na, ez élmény autó(nekem ezt jelenti)! De ez játék, nem a hétköznapi valóság! Nem érdekel az Audi belseje, milyen kütyük villognak és milyen színben világít, meg mennyi gomb és pöcök van benne! Hidegen hagy! A V60-ban 2 db műszer van, kilométer óra és fordulatszám ezek közepében az idő és a tank szint jelző! Ez nem karácsonyfa! Jó minőség és kényelmes belső, emberre szabott autó, jó úttartás és biztonságos karosszéria!

    Na mesélj, mi van az Audi belsejében? Villogó díszek, neon lámpa?

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Az embereket nem lehet megtanítani vezetni! Vannak jók, és sokkal több béna sofőr! Sokszor azért gurult el a gyógyszer nálam, mert kamionnal rakottan, rugalmasabban és gyorsabban közlekedtem mint a személyautós átlag! De nem tolhattam félre a sok amatőrt!

    Jó példát hoztál fel! Oktavia és S40, Skodában ültem, tudom milyen a belseje, olyan amilyen, biztos jó vezetni! S40, már közel 10 éve hajtom, napi használat, munkás autó, helyben minden nap kb 10-15 km megyek (lótifuti kocsi)! Néha messzebb járok vele, jó vezetni, szeretem!Jó a váltó, jó úttartás, kicsit sportos futómű, jól veszi a kanyarokat és biztosan, stabilan megy! Jó minőség a belseje, nem zörög, nem kopik a műszerfal! 10 évvel fiatalabb Passatban ültem és fel volt hólyagosodva a műszerfal!

    Ha neked megfelel, maradj az Skodánál! A többit már leírtam, “sok pénzért, elvárja ez ember, hogy biztonságos kocsit kapjon(nekem fontos)!”

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Te egyébként szerintem félreérted. A vezetési élmény nem feltétlen azt jelenti melyik autó, hogy tud driftelni. Legalábbis nekem az még kevés. De egy autó vásárlásnál nem is a törésteszteket bújom hetekig az is biztos. Röviden a vezetési élmény nekem összefoglalja mennyire érzem jól magam az autóban üléspozíció kormány váltó helyzete gombok elhelyezése átlátható műszerfal kilássak rendesen az autóból. A váltás élmény legyen ne szenvedjek és keresgéljem a fokozatokat (pl. ezt még bmw-ben sosem találtam meg) a hangja akár mennyire zörög…. és még sorolhatnám. Ezért nem kell prémium szerintem egy skoda octavia jobb autó mint egy volvo s40 akár. Én biztos nem fogok csak azért volvot venni és szerintem még sokan nem mert ezen vagy egy másik teszten egy csillaggal jobb lett a töréstesztje.

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    aha és akkor te olyan terepjárókkal jártál ami hátsó kerekes? De tényleg a mai autógyártás arról szól ,hogy a bonyolultabb és drágább technikát építjük a legtöbb autóba ezért készülnek a kis autók fwd-vel? Amúgy ott tanultam ,hogy értelmezem amit írtál és szerinted úgy látom a volvo az isten az összes többi egy fos és csak meghalni lehet benne… miért nem prémium? ülj be egy új A4-be vagy A6 ba és utána egy s80 ba akár megérted hamar.. 🙂 Részemről egyébként is azt tartanám fontosabbnak ,hogy tudjanak vezetni az emberek és nem csak a kocsikat kéne fejlesztgetni.. mert lassan a sok kacattól egy corsa is 3 tonna lesz.

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Nem mondtam hogy hülyék a tesztelők, ti céloztok arra, hogy elfogult volt a teszt és azért minősítették le a német márkákat!
    Avval verem a nyálam, hogy a biztonságot tartom fontosabbnak mint a vezetési élményt (egyeseknek a hátsóhajtás jelenti azt)! És még azt hoztam fel, hogy valaki márkát választ nem biztonságot! Ennyi! És lehet fikázni a Volvót, lehet isteníteni a német kocsikat de itt a Volvót hozták ki jónak!

    Hogy, ki hol kapar egy laikusnak mindegy, de a törésteszten lehet hogy számít!
    Nem is az volt a lényeg hogy megállni akarok, egyszerűen biztonságosabbnak tartom az első hajtást! Ott hajt ahol az autó súlya van, arra megy amerre fordítom a kormányt(nem versenyzés a cél, csak biztonságos közlekedés)! Havas úton számít hol hajt a kerék! Ennyi!
    Nem mindegy hol helyezkedik el az autó súlya! Ha hátul van, nagyobb tömeg nyomja a karosszériát (utasteret) össze mintha mindent az utastér elé helyeznek el! Lehet nincs igazam de egy farmotoros autóval nem szívesen ütköznék frontálisan mert a motor nyomna össze!

    Én nem akarok vitázni, nem az a cél, egyszerűen csak annyi, hogy sok millióért 18-as kereket és némi luxust adnak kevés biztonsággal(a teszt szerint)! De most, hogy felvilágosítottál, már tudom hogy mindegyik kocsi biztonságos!

    Nem választottam vitapartnernek őt sem, meg téged sem, egyszerűen te választottál engem! Ha megkeres, neki is elmondom a véleményemet mint neked, ha tetszik ha nem!

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Nem, egyältalän nem vagyok drift mester, bär van BMW-m is semmilyen märka iränt nem vagyok elfogult, teszek a vezetesi elmenyre is magasrol.
    10 millio körül mindegyik premium biztonsägos.
    Az ervelesed annyi, hogy született egy cikk amiben a volvo jo minösitest szerzett, te meg vered a nyälad, hogy most akkor ez a legjobb auto, es amelyik tesztnel nem igy van, ott hülyek a tesztelök szerinted is 😀
    Fel kene fogni, hogy mikor epp megällni akarsz, tökmindegy ki hol kapar.
    Ja, hät ö nem a haverom, de szerintem neked pont alkalmas vitapartner lenne.

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Majd ha a németek tesztelnek, akkor a VW is 5 csillagot kap!
    150-en fának megyek, vagy 250-el lemegyek az útról és van időm megállni, nem azonos esélyekkel kell számolni!
    Igazad van, nincs nagy különbség! DE miért nem a BMW vagy Audit hozták ki jó minősítésre? Mért az a szar Volvo lett jobb, hiszen még olcsóbb is, nem lehet jobb?!
    Most ez van! Hiába hegesztik a fát a vassal, nem ezen múlik!
    Ez a teszt, egy egészséges kritika volt. Senki nem sérült meg, és megtudták a gyártók hogy hol van némi hiányosság az autóikban! Ha senki sem állít mércét a másik elé akkor lassabban fejleszt.

    A következő tesztet Európában csinálják, akkor majd más eredmények jönnek, és mindenki megnyugszik!

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Te is BMW Drift mester vagy? Nem én teszteltem a márkádat, sajnálom hogy leminősítették!
    Tudom, a vezetési élmény! Nagyon fontos!

    Nekem más fontos mint nektek! A lényeg az, és ne forgassátok ki a szavaimat: Ha 10 millió körül valaki autót vásárol, mivel prémium márka, akkor az biztonságos legyen!

    ÉS az érvelésem annyi, ha mindegyik autó elbukott volna a teszten akkor joggal büföghet mindenki hogy hülyék teszteltek!
    Nekem olyan mindegy hogy hátsó hajtással hogyan kapirgáltok csúszós úton! Csak nyomjátok neki!

    Nem kell ide a száábrészinghungári haverod, egy szinten vagytok! A hozzászólásod meg téged is minősít!

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    A volvó a világ legjobb autója! Oh, oh igeeen. Nem is értem miért nem vesz mindenki volvót, hát ezek hülyék?! Idefigyeljetek! Aki nem volvóval jár az szimplán idióta, és rövid időn belül meg is fog halni! Mer a volvó a legbiztonságosabb, mer a zihiháes aszonta és mivel én volvós vagyok, most elégedetten verhetem a mellem és mindenkihülyeakinek nemazvan legalábbis azén szememben. Világos? És én a közlekedésalapokat is nagyon jól ismerem ám, és nem ülök konzervesdobozba.

    Én meg csak azokban a statisztikákban hiszek amiket magam hamisítottam.
    Tapadást pedig biztonsági szempontból nem viszünk át, hanem kontrollálható körülmények között tartunk a segítségével 1,8 tonnát, ha belegondolsz, neked is jobban torzul az arcod, ha fékezéskor “kihúzzák alólad a szőnyeget” mint mikor kigyorsításnál esetleg elkapar a kerék.
    “A hátsókerékhajtás azért elavult, mert az első kerék hajtás biztonságosabb”
    Ezt a mondatot szerintem gondold át még egyszer, mert akkor mondhatnánk az is, hogy az elsőkerék hajtás azért elavult, mert az összkerék biztonságosabb.
    Ne essék tévedés, én is szeretem a volvókat, de amit itt leművelsz, az hát hogyismondjam 🙂 hűen minősít.
    De majd jön a száábrészinghungári aztán jólmegmondja a tutit 😀

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Csak nevetni tudok azokon akik egy márka istenítésében hisznek. Az elmúlt 30 évben 16 kocsival 12 márkával (Volvo nem volt), kb. 900 ezer-1 milla km-rel és egy koccanásos balesettel a hátam mögött. Minden típus tetszett valamiért (hátsókerékhajtás, farmotor, kényelem, trabi, Magyar, stb.) A koccanásos baleset pár éve történt egy étterem parkolójába beálltam, miután végeztem beültem a kocsimba és kb. 20 km sebességgel neki tolattam egy nagy város polgármesterének vadi új autójának hátsó felének. A VOLVÓNAK leszakadt a lökhárítója és 650 452 Ft volt a bónusz 2-vel való vissza sorolás alapja, míg a SUZUKImat szervizbe sem kellett vinni. Azóta nem hiszek a mesékben! De volt olyan, hogy az Audi A4 előttem szelte ketté a villanypóznát. A srác kiszállt megnézte mit művelt, utána beszállt kocsijába és ment is tovább.

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    A teszt is 64 km/h sebességgel történt, ha itt elbukik egy autó, akkor 130-nál mi marad a sofőrből? Ez itt a lényeg. Számomra hihetetlen hogy ilyen kis sebességgel karambolozzak. Ha csak el nem bambulok miközben megáll előttem a városi forgalom. Karambolra 100 fölött nagyobb az esély és a gyakorlat is azt bizonyítja hogy itt nem tudnak korrigálni és veszítik el a gépjármű feletti uralmat a balesetek többségében. Jók ezek a töréstesztek de nem ezen vagy nem csak ezen fog múlni hogy életben maradsz e vagy sem. 150-el autópályán tök mindegy milyen kocsival szaladsz be egy kamion alá.

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Kedves “biker”! Nem is gondolná, mennyire rátapintott a lényegre! A fikázásával ugyanis összefoglalta a cikk lényegét. A legénykedni akar, az vegyen bivalyerős, gyors, hátsókerék-meghajtású stb. kocsit, aki pedig nem siet, hanem oda is akar érni – esetleg a családjával együtt! -, az vegyen Volvót! Mert ha egy barom miatt nekimegy egy fának, akkor sem csak emlék marad, hanem élmény – ha lehet ezt így mondani…

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Szerintem te versenyautókról beszélsz, nem a hétköznapi kocsikról! 130 km/h-hoz nem kel sportkocsikat gyártani. A teszt is 64 km/h sebességgel történt, ha itt elbukik egy autó, akkor 130-nál mi marad a sofőrből?(csak a vezetési emlék! Nem élmény)

    Nekem is élmény amikor kocsikázok, és tudom, hogy a legbiztonságosabb kocsiban ülök! A vezetési élmény a külső megjelenés, teljesítmény és irányíthatóság számomra! Nekem nem kell 500 le és hátsó hajtás!

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Kb 10 évig terep-járóztam hobbi szinten, épített V8-as 230 lóerős kocsival, fogalmam sincs mi az élmény autózás és a hátsó hajtás! De szerintem neked sem! A Grafológiai tudásodat nem tudom hogy gyakoroltad, mivel nem saját, hanem gépi írást használtam! Ebből nehéz megállapítani a múltamat, tapasztalataimat és gyermekkorom történéseit! Köszönöm hogy kiigazítottad szerény BMW-s tudásomat, remélem nem tévesztek többet!

    Nem is említjük egy lapon, mivel leminősítették elégségesre, a Volvót pedig jóra!
    Te sem ülhettél a jó tanulók közé a kettes átlagoddal!
    Szöveg értelmezésből így elsőre elégségest adok, de van még mit pótolnod, kis gyakorlással tudsz javítani, párszor még olvasd el mit írtam, lehet idővel megérted!
    Amit kiemelnék az írásodból, az annyi lenne, hogy:”nem azért veszel autót,hogy meghalj benne”
    Ez így igaz!! De ahhoz olyan gyártók kellenek, akik nem a vezetési élményt helyezik előre, hanem a biztonságot! Majd ezután, biztonságos élmény kocsikat gyártanak!

    Válasszátok külön az élmény kocsikázást,a közlekedéstől! A Prémium szó jelentse a kényelmet, biztonságot és minőséget! Ne azt jelentse, hogy tudok-e Driftelni vele a kanyarban, vagy nem!

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Azért ezt nem mondanám ,hogy a hátsó hajtás olyan nagyon egyszerű lenne… A hátsó kerék hajtás jó dolog sokkal nagyobb élmény faktorra van de szerintem neked ezt hiába magyarázom soha de soha nem mentél ilyennel az írásaid alapján… De ha jól értem szerinted Tankkal kéne járni mert az a igazi prémium ugye az biztos nem sérül… ettől nem lesz egy gyártó terméke prémium mert egy új törésteszten jól szerepel… Én nem vagyok BMW-s annyira nem is szeretem még a németet sem de szerintem egy bmw-t egy volvo-val egy lapon említeni azért bűn és vicces pedig jó párat vezetek minden nap a márkákból…
    Bár én lehet mert fiatal vagyok viszonylag de sosem azt néztem melyik autónak jobb egy fél csillaggal a töréstesztje… nem azért veszel autót,hogy meghalj benne
    ja és a bmW-t dupla v-vel írják már pár évtizede ideje megtanulni :))

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Nem hinném, hogy csak a motorok elhelyezése miatt lennének ezek hátsókerék meghajtásúan. Még orrmotorral is sokkal több erő vihető le az útra, mint egy elsőkerekes autónál. A modern RWD autók súlyelosztása közel ideális 50:50%. Pl. egy M5 most 500 LE, M3 420 LE, mégis le tudja vinni az erőt az útra. Ezen kívül sokan vagyunk, akik soha nem cserélnék le az RWD autójukat FWD-re, mert számunkra ez sokkal nagyobb vezetési élményt jelent.
    Középmotorral valóban még nagyobb erő vihető le, és emellett a tömeg nagy része a tömegközépponthoz közel helyezkedik el, ami fordulékonyabbá teszi az autót. Ezzel a megoldással viszont nem tudsz használható utasterű autót gyártani.
    A cikk szerintem nem arról szól, hogy a Volvot kivéve minden konzervdoboz. Minden autómárkánál igyekeznek minél biztonságosabb autókat gyártani. Nyilván meg kell felelni NCAP-nek, meg gondolom vannak belső elvárások. Kinek jobban, kinek rosszabbul sikerül. A Volvonak ez az imázsa évtizedek óta, rengeteg tapasztalata van benne, és nagyon sokat költ ennek a fejlesztésére. Ők ebben talán a legjobbak, ez tény.
    Nekem fontos, hogy az az autó, amibe beülök, örömet okozzon, és élmény legyen vele menni. Megvan rá az esély, hogy soha nem töröm össze, meg persze arra is, hogy totálkárra vágom, vagy akár meghalok. A közlekedés ilyen. Én mindig azt mondom, hogy az autót nem összetörni veszem. Ha mégis balesetem lesz, hát így jártam, azt a pár % kockázatot én bevállalom némi örömért. Még mindig sokkal biztonságosabb, mint motorozni. Lehet, hogy ha gyerekem, családom lesz, akkor én is veszek egy Volvot, de mellette ott lesz a garázsban egy öreg, hagyományos RWD autó. Esetleg kötök egy életbiztosítást. 🙂

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    A hátsó hajtást annak idején, még a kezdetek kezdetén, amikor fejletlen volt a technika akkor találták ki, mivel egyszerű mint egy faék! A sport kocsik far motorral vagy közép motorral készültek és hátsó hajtással mert ott volt a súly is, ami kell a tapadáshoz! És fejlődött az autó gyártás…..(ezt nem vezetem le mert hosszú lenne). Szóval, pár márka megragadt egy szinten, nem akart változtatni mert az 500-as Mercibe nem fért volna el a motor meg váltó keresztbe, a BMV is hasonló gondokkal találkozott a V12 5000-es motornál!

    A cikk a biztonságról szól, vagyis törésteszt!
    Megragadtál szavaknál pedig csak jelképesen mondtam dolgokat! Szóval motor fejlesztés, legyen 6 literes fogyi meg 300 le. Itt a lényeg az, hogy előbb biztonságos karosszériát csináljon egy prémium kocsit gyártó, és ha már a biztonság megvan, akkor pakolja tele mindenféle jóval!
    Vagy ha nincs biztonság, akkor ne rakjon bele 300 le motort, mert életveszélyes! A rallysok is erősített karosszériával száguldoznak nem konzerves dobozzal!
    Ez a lényeg nagy vonalakban!

    A Prémium szó ne a logón meg a 18-as felnin múljon, hanem a biztonságon is! A Volvo sokkal inkább viselhetné a Prémium jelzőt mint egy konzerves doboz CC kupé!

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Egyrészt azért védem a BMW-t, mert nekem is az van, és kedvelem a márkát, másrészt meg baromságokat írkálsz róla (20 litetes fogyasztás?). Az sosem volt titok, hogy nem a világ legbiztonságosabb autója, de úgy gondolom, nem kell szégyenkeznie.
    A gond az, hogy mindenkit hülyének tartasz, aki nem úgy gondolkodik és nem úgy választ autót, mint Te. Neked a Volvo a legjobb autó, nekem meg – a jelenlegi anyagi lehetőségeim szerint- a BMW, mert élményautóhoz képest használtan a legolcsóbb és a legkönnyebben fenntartható. Ha több pénzem lenne, nem biztos, hogy BMW-m lenne, hanem mondjuk egy Toyota GT-86, vagy az WRX-EVO páros valamelyike. Az új BMW-k már nekem sem tetszenek annyira, de az eladásokból látszik, hogy valamit jól csinálnak.
    A BMW karosszériája is biztonságos, legfeljebb nem annyira, mint a Volvo. Kinek mi tetszik. Neked a biztonság, nekem a sportosság. Semmi bajom a Volvokkal, de nekem pont a fronthajtás miatt nem kéne. A régi farhajtású kockák viszont tetszenek.
    Te csak biztonságosan akarsz közlekedni, és meg élvezni akarom a vezetést. Nem is kell hozzá 200-zal menni, elég egy kanyargós út. Idővel pedig pályázni is szeretnék, ha sikerül olyan szintre fejleszteni az autót.
    Az elsőkerekes autók fara is csúnyán el tud szabadulni, be tud riszálni, és olyankor még gyakran a tapasztalt autóversenyzők sem tudják megfogni, igaz ez főleg a kisebb autókra igaz. Tipikusan így törik a francia kiskocsikat a rally crashvideókban. Igaz, az ESP korában ilyen már nincs, ezt egy volvonál azt hiszem kizárhatjuk.
    A hátsó keréken sokkal nagyobb erőt le tudsz vinni, mert a gyorsítástól hátra helyezkedik a súlypont. Az enyém majdnem 200 LE-s, és lazán leviszem az útra, egyenesen kuplungfelrúgás nélkül meg sem kapar, kanyarban is közel határon kell menni, hogy gázra megmozduljon a fara. Sokszáz lóerős sportkocsik léteznek farhajtással, és le tudják vinni az útra, 3-4 mp alatt 100-on vannak. A ladába kellett a cementeszsák, mert nem volt hátul súly, és a tükörjégen is nyári gumival használták az emberek. Azóta némileg fejlődött az autógyártás, az RWD autók súlyelosztása közel 50-50%, így bőven jut tapadás hátra is.

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Az orrát fogja tolni kicsit furcsa elgondolás mivel a hátsóhajtás tolja az orrát, nem az első!:)
    Nem arról van szó hogy hülye az autógyártó, arról hogy fontosabbnak tartja a sebességet mint a biztonságot! Ha a BMV-nek van egy biztonságos karosszériája, nyugodtan rakjon bele 300le motort!
    Egy első kerekessel ha gyorsan haladsz egy kanyarban, és érzed hogy sodródik a hátulja elég gázt adnod és stabilan tartja az autót! A hátsókerekes másként viselkedik, de ezt biztos tapasztaltad már te is, megpördülsz azt vagy töröd a kocsidat vagy szerencséd van!

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Miért kell védeni egy márkát hű kutyusok, talán nektek is ilyen van!? Biztos jó autók, de a Volvo jobb!
    A közlekedés nem autó verseny! A hátsó hajtás azért elavult mert az első kerék hajtás biztonságosabb!
    Felesleges vitázni ha nem vagytok tisztában a közlekedés alapjaival! NEM a sebességről szól!!

    És hogy viszed át 170 le felett a tapadást a hátsókerekeken?? Csomagtartó, pár zsák cement!
    Ha valakinek fontosabb a sebesség mit a biztonság, hát legyen!
    Én Volvós vagyok, D5 motor 205 le, az 1,8 tonnához sok, de szeretek erős kocsiban ülni, engem nyugtat! És biztonságban is érzem magam, mert ha erős, akkor legyen biztonságos is!
    Ez nem konzerves doboz!

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Valami ilyesmit akartam én is leírni. Miért van az, hogy minden cikknél, amiben szerepel a BMW szó, ott megjelennek a márka fikázói, akiknek valószínűleg soha nem volt BMW-jük.
    A hátsó hajtás nem tehetetlen, csak van akinek biztonságosabb, kiszámíthatóbb az elsőkerékhajtás, mert az szinte mindig az orrát fogja eltolni. De úgy látszik, hogy összes prémium- és sportkocsi-gyártó hülye hozzá, hogy nagy részük hátsó hajtású autót gyárt.
    A BMW egyik 300 LE körüli motorja pl. az E36 M3-ban jelent meg 20 éve, ami normál használatban kb. 11-12 litert fogyaszt. 20-at még városban sem enne meg. A mostani motorjai sokkal jobb fajlagos fogyasztásokat mutatnak, pl. az új 328i. Motorfejlesztésben már régóta élvonalban van a BMW, ezt el kell ismerni. Nem kevés Év Motorja díjat zsebeltek be.
    A Volvoknak muszáj biztonságosnak lenni, mert az a márka védjegye. Gondolom arra költik a fejlesztési pénzeket. A BMW védjegye a sportosság és a fejlett motor, a Mercié a luxus és kényelem, a Lexusé talán leginkább a hibrid technológia és a megbízhatóság. Nyilván fejlesztéskor ezekre a szempontokra megy el a legtöbb idő és pénz. Mindenki azt veszi, ami az ő stílusának leginkább megfelel. A családos, józan ember a Volvot, a sportos a BMW-t, a környezettudatos a Lexust…

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Előre leszögezem, nem vagyok BMW fan, de miért gondolod, hogy a hátsó kerék hajtás elavult?
    Azért, mert az emberek nagy része nem tudja vezetni, ha nagyobb sebességgel halad vele kanyarban, mint amit a tapadási viszonyok megengednének? Ebben igazad is van, de emiatt kár lenne elavultnak nevezni, amikor avatott kezekben jobban meg lehet oldani egy szituációt, mint egy első kerék meghajtásúval. Ezek szerint a Ferrari, meg a Porsche is elavult autókat gyárt….? Nem, csak 170Le felett első keréken átvinni a tapadást nagyon nehéz. Amúgy meg a német prémiumok közül, ha szoktál olvasni tudnád, hogy a BMW motorjai a legkevesebbet fogyasztó.

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Nem az a lényeg, hogy mit gondolnak vagy “szerintem ilyen szitu nincs”. A lényeg az ,hogy a VOLVO jó minősítést kapott, a Német prémium pedig csúnyán elbukott! Ha valaki azzal vigasztalja magát, hogy a Honda is elbukott a teszten, azzal csak a saját lelkét nyugtatja de semmivel sem lesz jobb a német prémium autó!

    Sokan a VW logóért, vagy a BMV tehetetlen hátsó hajtásáért fizetek komoly milliókat, nem azért, hogy biztonságban érezhessék magukat ha közlekednek!
    A BMV a mai napig az elavult hátsókerék hajtást használja, mit számít a biztonság! Inkább fejlesz 300 lóerős 20 literes fogyasztású motort mint biztonságos karosszériát! A gyerekek meg veszik mint a cukrot!

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    a VW Jetta 00:22-00:27-ig látható a videóban (egyébként nem az összes felsorolt autó töréstesztjét nézhetjük végig). Én itt nem látom hogy leszakadna az ajtaja. Nem az infiniti-vel lett véletlenül összekeverve?

    cikk szerint: “olyan frontális töréstesztet is végez, ahol egy nem deformálódó akadálynak vezetik az autókat …….Ezzel azt kívánják modellezni, hogyan viselkedhetnek fának, póznának vagy − például kitérő manőver esetén − az előttünk haladó jármű sarkának ütközéskor.”
    Tehát ha pl kitérő manőver esetén az előttem haladó jármű sarkának ütközök, akkor az én kocsimból sz*r sem marad, de a másik autójának a hátulja deformálatlan marad. Szerintem erre nem sok kamion-pótkocsi képes. Vagy valamilyen mezőgazdasági gépre, esetleg úthengerre gondoltak(most őszintén mennyire gyakori az úthengerrel való ütközés)? Milyen jármű nem deformálódik? Nekem is olyan kell…..

    Irob: Annak ellenére, hogy nem a németek teszteltek, a Lexus is elégtelent szerzett. Azért én ezt nehezen hiszem el. Egyébként a cikk szerint a Honda és a Mercedes szerint ritka az ilyen baleset, a Honda pedig nem német.

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Nem a VW meg Áudi meg prémium nyert!?!? Felháborító! De csak azért, mert nem a Németek teszteltek!

    A német autók annyira jók, hogy tudják milyen szituáció okozza a balesetet, és eleve arra tervezik őket! Ilyen balesetek nincsenek, szerintük!
    Karácsonyfa díszek!

Vélemény, hozzászólás?