Audi, Mercedes-Benz és Suzuki is lehet az Év Magyar Autója 2021

Év Magyar Autója: 46 modell, 48 jelöléssel indul

Tavaly indult el az első nagyszabású, zsűrijében több magas olvasottságú autóslap képviselőjét tömörítő Év Magyar Autója díjrendszer. A 2021-es évadra összesen 46 modellt, 48 díjra jelöltek a forgalmazók.

Mint nagyon sok mást is, az Év Magyar Autója díjátadót is áthúzta idén a koronavírus, az AMTS-re tervezett ünnepélyes díjátadó helyett csak virtuálisan tudtuk átadni az idei díjakat, ám ez nem szegte kedvét a forgalmazóknak, akik a hazai piac szempontrendszere szerint dolgozó Év Magyar Autója díjrendszerben idén 46 különböző modellt, 48 díjra jelöltek.
Hirdetés

Az Év Magyar Autója 2021 díjért a hazai gyártású modellek versenyeznek.

Míg tavaly két Suzukival mérkőzött egy Audi, idén már mindhárom hazai autógyártó indul a díjért. A Mercedes-Benz CLA 250e rögtön plug-in hybrid verzióként indul, míg az Audi Q3 Sportback és a népszerű Suzuki Vitara lágy hibridként. Ebben a versenyszámban nem csupán az autó maga indul, hanem a gyártás is, az is, hogy az mennyivel járul hozzá a hazai GDP-hez, mennyire eredményes, stb.
Több kategóriában is kiosztásra kerül a Magyar Év Autója díj. A kisautók között a 2020-as győztes Renault Clio új E-Tech hibrid verziójával hívja ki ismét az alig lemaradt, már elektromosként is kapható Opel Corsát, de beszállt a harcba a mindenképp hibrid Honda Jazz és az érkező új Hyundai i20, valamint az új Toyota Yaris is. A családi autók között a plug-in Citroën C5 Aircross Hybrid, az öntöltő hibridként és hétülésesként is kapható Honda CR-V, a SEAT Tarraco és az idén új generációval érkező Opel Crossland X, valamint a vadonatúj Volkswagen Golf 8 mérkőzik a legjobb címért.
Hirdetés
Idén már "üzleti autók" kategória is van, melyben kifejezetten izgalmas újdonságok - BMW 2 Gran Coupé és Volkswagen Arteon Shooting Brake - mellett a flottapiac új kihívói is szerepelnek a SEAT Leon Sportstourer és a Skoda Octavia által. A szabadidő-autóknál az új Nissan Juke, a szintén új modellként érkező Opel Mokka, a Subaru Forester e-Boxer, a piackedvenc Suzuki Vitara és a Skoda Kamiq, valamint a megújuló Volkswagen Tiguan indul. Idén már a kishaszonjárművek köréből is díjaz a zsűri, rögtön két szegmensben: a Fiat e-Ducato és az Opel Vivaro a furgonoknál, míg a Ford Ranger Thunder, a Nissan Navara és a Toyota Hilux a pickupoknál indul. Ugyancsak új és alighanem még izgalmasabb kategória a sportautóké, amiben a BMW Z4 M40i, a Cupra Formentor, a Lexus LC Convertible, valamint a Renault Megane R.S. Trophy-R is megmérkőzik.

Sok díj vár a zöldrendszámos modellekre is!

Az Év Zöldautója díj is két kategóriára oszlik, a hibridekre és a villanyautókra. Előbbibe bármilyen 50 g/km alatti CO2 emisszióval rendelkező modell érkezhetett, de ezt az értéket csakis a plug-in hybridek tudják hozni; a villanyautók kategóriájában logikusan a tisztán elektromos meghajtású modellek indulnak. Mivel mindkét kategóriában igen sok, eltérő méretű és árú modell található, kategóriánként 2-2 győztes kerül majd kihirdetésre. A hibridek körében a BMW 530e, a DS 7 Crossback E-Tense 4×4, a Ford Kuga plug-in hybrid, a Jeep Compass 4xe, a Mercedes-Benz CLA 250e, a Renault Captur E-Tech Hybrid Plug-in és a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid versenyez, a villanyautóknál a Fiat 500e, a Honda e, a megújuló Hyundai Kona Electric, a Nissan Leaf, az érkező Opel Mokka-e és Opel Vivaro-e, a Peugeot e-2008, a Volkswagen e-up! és a Volkswagen ID.3. A zsűri tagjai Biró Csongor (Járműipar.hu, Autószektor.hu), Csordás Gábor (Autó és Stílus, player.hu), Gulyás Péter (origo.hu), Miklós-Illés Kálmán (Autó-Motor) és én, Katona Mátyás (Autónaviágtor.hu). A modellek díjai mellett 2021-ben is kiosztásra kerül majd a magyarországi gyártóhellyel rendelkező beszállítók körében az autógyártók visszajelzései alapján leginkább megbízhatónak számítóknak az "Év Beszállítója" díj, de lesz közönségdíj is, amelyre minden érdeklődő szabadon voksolhat majd a nevezett modellek köréből. Továbbá az "Év Autós PR szakembere" díjat kapja majd a zsűri munkáját a rendelkezésre bocsátott modellekkel legjobban segítő PR-es, az első évben utóbbit Dános András, az Opel csaknem 30 év után leköszönő PR vezetője kapta.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?