Audi motorral érkezik jövőre a Bentley kupéja

Spórolás Bentley módra: mínusz négy henger

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sokat fogyaszt és tonnányi szén-dioxidot ereget a levegőbe a Continental GT 6.0 literes, W12-es motorja.


Mielőtt a nagylelkű osztozáson meghatódnánk, hogy a Bentley hajlandó befogadni az Audi V8-asát, jegyezzük meg, éppen a Continental GT volt, amelyik első modellként jelent meg a Volkswagen-uralom kezdetén, és ez a problémaforrássá lett 6.0 literes, W12-es nem más, mint a Phaeton (és az Audi A8 L 6.0 W12), a legpazarabb népautó csodamotorja, csak éppen két turbót aggattak rá. Valljuk be, a VW-motoros Bentley után egy fokkal jobban fog hangzani az Audi-motoros Bentley, mert úgy látszik, a fordított gyakorlat meghonosodására most már végképp nem kerül sor - ezt anno Ferdinand Piech alaposan benézte. A helyzet röviden és tömören: muszáj, hogy a brit luxusmárka járműveinél is csökkenjen a fogyasztás, valamint a szén-dioxid kibocsátás, és egyedül a W12-essel képtelenség megfelelni e kihívásnak. Ezért kerül majd 2011 végén a Continental GT orrába egy 4.0 literes, közvetlen befecskendezéses, az Audi modelljeiben is használatos V8-as, amellyel 40 százalékkal kedvezőbbek lesznek a mutatók. Konkrét műszaki adatokat még nem tettek közzé, így arról sincs tudomásunk, hogy milyen feltöltést választanak majd a motorhoz, ha egyáltalán szóba jöhet ilyen megoldás. Mindenesetre valószínű, hogy a Bentley modellektől elvárt nagy nyomaték miatt nem lesz megkerülhető e probléma.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?