Autót venne használtan? Segítünk jót találni

Használtautó-vásárlási kisokos - II. rész: hirdetéselemzés, kapcsolatfelvétel, viselkedési trükkök

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vásárlási útmutatónk második részében a hirdetésektől a megtekintésre érdemes autók felkereséséig jutunk el.

Múlt héten az autóvásárlás ötletétől igyekeztünk eljuttatni az olvasókat a hirdetésekig, ami egyszerűnek tűnik, ám már az sem egyszerű folyamat. Annak eldöntését igényli ugyanis, hogy mennyi pénzt szán a vevő autóra, milyen jellegűre, milyen célra van szüksége. Ha azok megvannak, s amint már az is eldöntött, hogy csak hazai vagy külföldi autókat is keres a vevő, akkor elkezdődhet a keresőoldalak, itthon leginkább a Használtautó.hu keresőjének paraméterezése, s a kapott hirdetések átböngészése. Szűrjük a keresést!
Ha elsőre sok találatot kapunk, s a hirdetésekbe kattintva olyat olvasunk valamelyik talált autóról, ami miatt az nem jön be nekünk, akkor azon paramétert rögtön érdemes is a keresés finomításával kizárnunk, így ugyanis kevesebb ajánlaton kell majd átrágjuk magunkat, időt spórolhatunk, azaz hamarabb juthatunk el az autó megvásárlásáig. Ha már vásárlás: böngészni mindig is ajánlott, hogy tisztában legyünk azzal, hogy nagyjából mit kaphatunk a pénzünkért, komolyabban keresni azonban leginkább akkor ajánlott, ha már rendelkezésünkre áll az autóra szánt összeg, azaz, ha jó ajánlatot lelünk, akkor azt meg is tudjuk vásárolni.
Hirdetés
A szűrési paramétereknél ajánlott csakis fényképpel rendelkező hirdetésekre is szűrni - ma már a legtöbb telefonnal is elfogadható minőségű fotó készíthető, amelyik hirdetéshez nincs fotó, az sok esetben nem is fed valódi autót. Ha megvannak keresési paramétereink, akkor a hirdetések elemzése valójában leginkább arról szól, hogy kiderítsük, a kritériumoknak a megadott adatok alapján megfelelt autók vajon valóban megfelelők-e, igazak-e a megadott adatok.
Kereskedőtől vagy magánszemélytől?
Vízválasztó kérdés, hogy kereskedőtől vagy magánszemélytől vásároljuk-e az autót. Mindkettőnek vannak előnyei, magánszemélytől vásárolva elvileg jobb árat kapunk, van esélyünk arra, hogy lássuk azt, hogy mire, miként használta az első tulaj az autót. Akinek viszont fontosabb a kényelem és a biztonság, annak a kereskedőtől vásárlás az ajánlott. A kereskedő ugyanis - ha kérjük - meg tudja kötni az új biztosítást, nevünkre tudja íratni az autót, van ebben gyakorlata, s van erre apparátusa. Fontos továbbá, hogy a fogyasztói szerződéssel - azaz jogi személytől - vásárolt használt autókra is 2 év szavatosság érvényes, szemben a magánszemélytől vásárlás fél évével szemben. Ez persze csak azt jelenti, hogy ha olyan hiba derül ki az autóról, ami már a vásárlás idejében is megvolt, csak nem derült rá fény, akkor a vevő kérheti annak, illetve következményeinek megtérítését.
Praktikus lehet megadott kilométerre is szűrni, azaz például azt beállítani, hogy legyen legalább 1000 kilométer egy autóban, s természetesen maximumot is sokan megadnak, de e kapcsán messze nem ajánlott túlzó elvárásokkal rendelkezni. Az ugyanis már furcsa, ha egy autó éves futása mondjuk az 5000 kilométert sem éri el, de egy fiatalabb, jellemzően nagyobb futásteljesítményhez vásárolt dízelautó esetén már az évi 20 ezer kilométer alatti futás is gyanús. Természetesen messze nem lehetetlen, s talán a legjobb vételek az előbbiekből kerülhetnek ki, ugyanakkor az is igaz, hogy a sokat parkolt autókkal nem egy esetben több probléma adódhat, mint a rendszeresen használtakkal. Még nagyobb kalamajka azonban abból adódhat, ha a mutatottnál több kilométer van az autóban, s amiatt a már esedékes karbantartásokat az előző tulajdonos sem végezte el, s mi sem fogjuk tudni, hogy mi lenne szükséges. Ebből következik az, hogy az első vagy akár még a második tulajdonosos múltnak is értéke van – természetesen csakis akkor, ha lekérdezett szervizmúlttal vagy számlákkal is alátámasztott az előélet.
Mit kérdezzünk a telefonban?
Noha a hirdetések rendszerint már sok információt elmondanak az autókról, az azokban olvasottakat érdemes már a telefonban visszakérdezni, hogy fölöslegesen ne nézzünk meg egyetlen jónak tűnő, de valójában nem annak számító autót sem. Például van-e, volt-e sérülése az autónak, mikoriak és milyen állapotúak az abroncsok, utoljára mikor, milyen munkák kapcsán járt szervizben az autó? A telefonálást persze az ajánlatok rendszerezésével kell kezdeni. A legjobb ajánlatokat böngészőnkben egyetlen kattintással a „parkolóba” állíthatjuk, majd a keresés végén ajánlott az oda állított autókat ismételten átfutni, s felállítani magunknak egy esélyességi listát, hogy melyik lehet a „kedvencünk”. Ha ez megvan, a telefonálás előtt érdemes egy – akár számítógépes – jegyzettömbbe felírni a hirdetésben szereplő főbb paramétereket. S jöhet a telefonos érdeklődés. Természetesen sűrű jegyzeteléssel, akár a válaszok folyékonyságát is pontozva. Érdemes lehet ugyanazt több irányból is megkérdezni, így könnyebben kiderülhet, ha valami turpisság van a történetben. Érdemes minden irányból körbejárni az autó és persze az eladót is, gyanús és lelombozó, ha azt állítja, hogy nagyon óvatosan használta, majd a "Mennyire dinamikus az autó?" kérdésre, mondjuk egy 1,6-os benzinesnél büszkén mondja, hogy stabilan futja a 200-at.
Amit ne vegyünk meg!

Vonzó autó jó áron, olyannyira jó áron, hogy azonnal beleszeretünk, megvennénk mindenki előtt? Ez általában csapda! Ha ilyen hirdetésbe botlunk, esetleg telefonon nem érjük el a hirdetőt, e-mailben pedig arra próbálnak rábírni, hogy a vidéken/külföldön lévő autó szállításáért fizessünk, akkor semmiképp se tegyük. Létezhet olyan helyzet, hogy beleszeretünk egy autóba, de előleget legfeljebb csak létező kereskedésnek, az autó forgalmi engedélyét látva, szervizmúltját ismerve, szerződés és számla alapján utaljunk, s úgy is legyünk tisztában azzal, hogy a jó(nak tűnő) vétel reményében óriási rizikót vállalunk. Csupán (igaznak vélt) információk alapján foglalót adni és esetleges utazási költségeket vállalni kétes kimenetelű vállalkozás.
Akár magánszemély, akár kereskedő hirdeti az adott autót, a konkrét típusra, a szerepeltetett felszereltségekre is érdemes rákérdezni, előfordulhat, hogy valamit elírtak a hirdetésben. Ha a feltöltött fotókon valamilyen okból nem szerepel, vagy ki van takarva a rendszám, akkor arra is érdemes rákérdezni. Amennyiben nem az autóval egyidős a rendszám, például 5 éves autón is mostani, MF-, MG-kezdetű a plakett, akkor kérdezzünk rá a friss rendszám okára. Ez lehet rendszámcsere vagy külföldről hozatal is, de lehetséges, hogy leszerelt taxival van dolgunk, egyik sem feltétlenül probléma, de jobb tisztában lenni vele, s annak megfelelően értékelni a vételárat.

Feltétlenül kérdezzünk rá a szervizmúltra, például arra, hogy a vezetett szervizkönyvbe mikori az utolsó bejegyzés, hol szervizelték az autót, ha erre nem tud választ adni az eladó, akkor vagy nem rendelkezik elvárható információval az autóról, vagy nem biztos, hogy valós bejegyzéseket tartalmaz a szervizkönyv. A szervizmúltra természetesen szervizkönyvvel nem rendelkező – főként idős autónál – is érdemes rákérdezni, a nem márkaszervizben karbantartott autó is lehet rendben, főként, ha a tulaj részletes információkat tud adni a múltjáról.
Jó pont, ha a hirdetésben nagyítható, nagy felbontású fotók szerepelnek, ez azt sugallja, hogy az eladónak nincsen takargatnivalója az autó kapcsán. A nem HD képekkel feladott hirdetéseknél is ajánlott érdeklődni, hogy e-mailben tud-e nagy felbontású képeket küldeni az eladó. Ezeket hosszasan érdemes elemezni, már itt kiderülhet a fényezés vagy a lemezillesztések eltérése, ami korábbi sérülésre utal. Ajánlott korabeli katalógusfotókkal összevetni a kapott fotókat. Ha eltérést találunk, az utalhat sérülés utáni, nem sorozatazonos alkatrésszel történt javításra. Egyébiránt a telefonban leginkább azokat érdemes végigkérdezni, amikre személyesen is kíváncsiak lennénk.
Telefonos érdeklődés - a legfőbb kérdések:
  1. Mikori gyártású és forgalomba helyezésű az autó?
  2. Mi a rendszáma?
  3. Mi az alvázszáma? (ez alapján fogjuk tudni a szervizmúltját lekérdezni)
  4. Tulajdonos vagy kereskedő árulja? (mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai is)
  5. Mennyi ideig, mire használta a mostani tulaj, miért válik meg az autótól?
  6. Van-e szervizkönyv, követhető-e a szervizmúlt, milyen karbantartásokat végeztek az autón?
  7. Van-e sérülés az autón, korábban volt-e törve? Ha igen, mennyire?
  8. Van-e rozsda az autón?
  9. Milyen gumik vannak rajta? (Nem csak fajta, hanem típus és állapot!)
  10. Megvan-e az összes gyári kulcs az autóhoz?
  11. Voltak-e komolyabb javítások az autón? Ha igen, akkor mi és mikor?
  12. Hozzájárul-e ahhoz az eladó, hogy egy független szervizbe átvizsgálásra vigyük – természetesen vele együtt – az autót?


A fenti kérdések megválaszolásával már pontos képet kaphatunk arról, hogy a hirdetési árhoz mérten jónak tartjuk-e az autót.

Miként a hölgyek tetszetőssége és az alkohol mennyiségének párhuzama is ismert, van az az ár, amennyiért minden autó jó, ám sok pénzért nem érdemes rosszat venni.

Ha az eladó nagyon jókat állít az autóról, de túlzottan sokat ígérőnek tűnik, be lehet próbálkozni a „Ha esetleg mégsem a leírásnak megfelelő az autó, akkor térítse meg az üzemanyagköltségünket!” óhajjal, de azért bevalljuk, olyan emberről még nem hallottunk, aki valóban be tudott volna vasalni kártérítést a megnézett, valójában hulladék autó kapcsán. Ha viszont az eladó erre, a „nézze, nálam csak bizományban van, valójában a sógoromé, stb.” történetekbe kezdene bele, akkor biztosak lehetünk abban, hogy vélhetően nem érdemes az időnket tovább pocsékolnunk a hirdetett portéka kapcsán.
Ne rajongjunk az autóért!
Természetesen nem csak hulladék, hanem jó autókba is bele lehet futni, s érdemes az ilyenekkel, az őszintének tűnő példányokkal barátkozni akkor is, ha egy kevéssel magasabb a vételár vagy a futott, de valós kilométerek száma, mint a legkedvezőbb ajánlatoknál. Ha ilyet találnánk, s végre örülünk, hogy értelmes, normális emberrel beszélünk, aki nem a túlárazott autóját próbálja eladni szép történetekkel, ne mutassuk örömünket! Ne éreztessük a telefonban, s ne mutassuk a személyes találkozó alkalmával sem! Az eladó is látni fogja ugyanis, hogy vevők vagyunk, nem csak általánosságban, hanem az autójára is, így kevésbé lesz alkuképes. Alkudni ugyanis csaknem kötelező. A legtöbb eladó 10 százalékos alkuval kalkulálja a hirdetési árakat, ha kellő mennyiségű apró hibát sikerül kiszúrni a talált autón, s kellően jól palástoljuk, hogy jó üzletet találtunk, akkor ennyit a legtöbb esetben le lehet tornászni a vételárból.
Kérdés persze, hogy ér-e annyit az alku lehetősége, mint az autó, a hasonló árúakhoz képesti többletértéke. Ha tényleg jó a portéka, akkor könnyedén lehet, hogy nem érdemes néhány tízezer forinton vitatkozni, amikor egy nemrégiben történt szervizelés, egy, az autón lévő friss abroncsgarnitúra is sokkal komolyabb, a vételárban ugyanakkor nehezen érvényesíthető tényező lehet. A végső döntés persze csak próbaút és tüzetes átnézés, leinformálás után ajánlott, érdemes egy minél több autót látott ismerőst, ha van rá mód, a típust ismerő szakembert vinni a szemlére, a legbölcsebb persze a márkaszervizes átvizsgálás – ez azonban sorozatunk következő fejezete lesz.
Autót venne és kérdése lenne?
Ne habozzon a cikk alá írt hozzászólásként feltenni, igyekszünk segíteni!

A Használtautó-vásárlási kisokos további cikkei
  1. Használtautó-vásárlási kisokos - I. rész:
    Honnan, milyen autót vegyünk, mi legyen a régivel?
  2. Használtautó-vásárlási kisokos - III. rész:
    Átnézendők, átvizsgálás, óraállás-ellenőrzés
  3. Használtautó-vásárlási kisokos - IV. rész:
    A végső döntés és az alku, a vásárlás és a papírmunka
  4. Használtautó-vásárlási kisokos - V. rész:
    Vásárlás utáni teendők
  5. Használtautó-vásárlási kisokos - VI. rész:
    Az érem másik, azaz eladói oldala

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Ha a kereskedő felkér egy szakértőt véleményezésre , és az bebizonyítja , hogx nem a néla töltött pár hét alatt keletkezett a súlyos mértékű alváz rozsdásodás , akkor te leszel a hunyó . Mindenképpen keress egy ügyvédet , és lehet hogy érdemes lesz egyezkedni a kereskedővel .

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Kettő héttel ezelőtt cseréltem be az autómat egy kereskedőnél egy másik autóra!
    A kereskedő általános kérdéseket tett fel,volt e törött,kopog e a futómű stb…
    Én tájékoztattam a futómű kopogásáról illetve a rozsdásodásról a kasztnin és a hamarosan lejárandó műszaki vizsgától.
    Az üzlet megtörtént, ráfizetéses úton hoztam el az általa hirdetett,kiszemelt autót!
    2 hét után felhív a kereskedő hogy sikerült eladnia az autót de van egy kis bibi mert őt felhívta a vevő hogy követeli vissza a pénzét a visszavásárlást mert az autó vizsgáztathatatlan az alváz rozsdásodása miatt! A kereskedő vissza vásárolta az autót és rajtam akarja behajtani az autó javíttatási költségét vagy vásároljam vissza az autót,mert ez tőrvényben van leírva hogy én mint magánszemély eladó 6 hónap szavatosságot kell vállalnom az eladott jelen esetben becserélt autó után! Ha ezt nem teszem meg akkor bírósági ügyet fog elindítani ellenem! Hozzáteszem az autó alvázrozsdásodásáról én sem tudtam és az adásvételi szerződésben ennek nyoma sincs hogy én ilyet vállalok! kérdem én mi a teendő az ilyen ügyben?! Válaszokat előre is köszönöm! Üdv!

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Szép napot!

    Szeretnénk megvenni az első autónkat a párommal. Kis autóban gondolkodtunk 1,4-1,6-os motorral max 6-7 literes fogyasztással és kb 1,1-1,2 milliót szánnánk rá. Nem merünk hirtelen belevágni, félünk, hogy mivel nincs tapasztalatunk autók terén mellé fogunk. Milyen típusokat ajánlanátok és milyen évjáratút? Mazda 3 az ami a páromnak tetszik, de szerintem ennyi pénzért túl korosat találunk. Előre is köszönöm a segítséget!

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Csak linkelnék egy 310e-t futott Scenicet. az ülés szélén látszik valami, de amúgy eléggé egyben van
    [url]http://suchen.mobile.de/auto-inserat/renault-scenic-dci-130-navi-klimatronic-bochum/191488847.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=8&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=20700&makeModelVariant1.modelId=34&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&minCubicCapacity=1650[/url]

    Én elfelejteném az ilyen verdát, ahol semmilyen bejegyzés és semmilyen infó nem áll rendelkezésre, főleg, hogy kevesebb, mint 4 éves. És ha jól értem bizományis, tehát a kereskedő kimarad az adás-vételiből, szóval semmi szavatosság. De ez az én véleményem, ettől még lehet tuti vétel.
    Hahu-n van 1 darab 95e-t futott, barna, de ahhoz van sezrvizkönyv.

    Renault szerviz talán többet tud mondani, de ez kissé hihetetlen ,hogy sehol semmi nyoma az előéletnek.

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Jó napot!

    Kinéztem egy autót, Renault Grand Scenic 1.9 dci. Kereskedőnél van bizományban, külföldről behozott, 2010. 11 hóban helyezték forgalomba 95 e km van benne óra szerint. Megnéztem élőben az állapota tükrözte ezeket az adatokat, próbakör megvolt. Utána akartam nézni a szervizben, de nincs semmiféle bejegyzés semelyik országban, szervízkönyve nincs. Mi a véleménye a dologról, még abban gondolkozom hogy elviszem Renault szervízbe és átvizsgáltatom teljesen.

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Jó napot/Helo..
    Lenne egy kérdésem, autót szeretnének az ismerőseim vásárolni egy diáknak 20 éves és egyetemre jár , jól jönne neki egy alacsony fogyasztású, olcsón fenntartható kisautó. A Daewoo Matizra és a Nissan Micrara gondoltam a Micra ’98, a matizok ’99- és 2001 közöttiek. Melyiket érdemesebb megvenni, vagy valami más alternatíva? A suzuki nem lenne rossz, 2003-a volt a családnak amit lecseréltek egy éve 2011-esre, de valamiért nem nagyon akarnak olyat venni..
    Választ/válaszokat előre is köszönöm: Horváth Ádám

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Használt autó vásárlás esetén át megyek az Okmányirodába térités ellenében kapott kód alapján és az alvázszám segítségével, otthoni gépemen megtudom nézni a kinézett autó Előéletét,Kártörténetét
    Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Hivatala (KEK KH) oldalán. Ebben kérem a segítségedet Köszönettel jeguska

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Mátyás jól írta, tényleg két külön karakter, Multipla nagyon szerethető, tágas, nagy ablakok. Focus szűkössebb, 3 gyerekkel inkább a Multipla. Kollégámnak 1,6 van elmegy, de dízellel biztos jobban ugrik, csak hát ki tudja mennyit ment. Ha érdekel megkérdezhetem kollégámat, hogy eladja e, 99es 1,6 benzin, 90e km, most megy olajcserére, eléggé egyben van, vonóhorog. Az átlad megadott keretbe minden papírozással meglenne a neveden, mivel No-i a kocsi. Ha pedig dízel, akkor neki kell állni keményen kereni. De ha érdekel körbe nézhetek itt Stuttgart körül dízel multipla ügyben.

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Köszönöm a válaszokat
    A CNG sajnos nem alternatíva, 1 tankoláshoz messze van még Budapest is.
    A 800 ezres keretért nem várok csodát, de egy (megfelelő szervizelés után) használható autót mindenképpen.

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Köszönjük a választ és elnézést, hogy mi csak most jutunk ide. Teljesen más a két autó. A Focus modernebb összhatású, még az első generációval is. A Multipla pedig teljesen egyedi modell, 6 üléses, az átlagosnál magasabb. Szubjektív, hogy kinek melyik jön be, de azért a Multipla univerzálisabb autó és az is igaz, hogy sokkal silányabb belterű, mint a Focus. Dízelmotorral valóban az évi 30 ezer kilométeres a futás, főként nyugaton. Esetleg a CNG-s Multipla nem lehet megoldás? Szeged, Győr és Budapest kivételével nyilván nem, az említett városokban lakóknak azonban jó és olcsó megoldás lehet. Ha 6 ülés kell, akkor egyértelmű, hogy a Multipla a megoldás, de amúgy inkább az a modell, amelyikből előbb lehet találni elfogadhatót.

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Sajnos ez km-függőség is tipikus magyar szokás,mert még mindenkibe (tisztelet a kivételeknek) az van bele rögzítve,hogy a zsigulikat anno százezernél generálozni kellett,tehát ennyi egy autó élettartama. Pedig ma már más a technika. Érdekes,hogy pl németországba vígan szaladgálnak a 6-7-800ezer km futású autókkal is és eladásuknál sem tekerik vissza az órát. Itt a 20 éves kocsira is az az első kérdés,hogy mennyi benne a km? Ha pl mondom,hogy 350-et mutat az óra,de nem tudom garantálni,hogy ez a valós és nincs benne több,akkor csak néznek: hogy lehet benne ennyi? Kérdezem minek vennék az autót,hát használni-kapom a választ,na mondom az elmúlt 20 évben is ugyanez történt vele,semmi különös. Általában senki nem azért veszi,hogy ne álljon üresen a garázs és majd 10 év múlva ő adhassa el a legmegkíméltebb,legkevesebbet futott esőt-havat sosem látott autót.

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Ha nem gond válaszolok én:
    Mindegy melyik, de azzal számolj ,hogy nem évi 10e km-re veszik az ilyen autót. Ennyi pénzért, kb 300e km-re számíts, tök mindegy mi van az órában. Vidd el egy kereskedőtől/amgánszemélytől független sezrvízbe átnézetni. És még egy tanács. ennyiért ne várj csodát.
    Focusból inkább a 90 lovas tddi-t nézd, még adagolós. Multiplában fosok a műanyagok, hozzáérsz és kihullott belőle egy jókora darab. Focus belseje sokkal tartósabb. Tovább nincs olyan Multipla, aminek a vezető ülése nem lenne kiszakadva, kikopva és egyéb, egyszerűen szar az anyaga. Formája megosztó, de praktikussága nagyon jó. No-ba olyan 1400 eurotól van olyan multipla ami talán vállalható. Ha focust nézel, ott is sok a behozott, azok már megfutották amit meg kell, de lehet jókat taláni. Ne az elsőt vedd meg.
    REm. ennyivel hozzájárultam egy kicsit a döntéshez.

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    HASZNÁLT autó kereskedésben találtam egy autót 220 ezer km-el. Nem kellett. A kereskedővel megbeszéltem, hogy szól ha érkezik hozzá egy 100-150 ezer km közötti másik azonos színű és tipusú. Két nap múlva nézem a honlapját és ott látom a várt autót 130 ezer kilóméterrel. Telefon és számonkérem a kereskedőt, amiért nem szólt. Kereskedő hebeg-habog az nem is eladó, mert a kollégájáé stb. Ismerősöm megkérem érdeklődjön ő is. Az autó neki természetesen már eladó. A kereskedő visszatekerte az órát és nekem már nem akarta ajánlani, mert azonnal kiderült volna a csalás. Ekkor fejeztem be az HASZNÁLT AUTÓ autókereskedésekkel e kapcsolatom. Vettem új autót, inkább bukom az első évben az auto árának X %-át, de nem veszek teljesen bizonytalan múltú autót, amin valószínű szintén buknék. A nagyképű bunkó személyzetről nem is beszélve.

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Csak óvatosan azzal hogyha a kereskedő teljesen lepapírozva, névre írva friss műszakival akarja adni az autót!Aztán majd 2 év múlva mikor mi visszük műszakizni fog kiderülni hogy nem is az a számú motor van benne ami a forgalmiban szerepel!Fizethetjük a büntetést,feljelentenek,kocsit meg nem lehet használni,és ennyi ídö elteltével már a kereskedőre se lehet rábizonyítani semmit!!!MEGTÖRTÉNT!!!

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Ahány ember, ahány kereskedő, annyi szokás. Volt kb. 10 évvel ezelőtt egy vitám autókereskedővel, bagatell, átlátszó témában, amit a fejére olvastam, de ő csak kötötte az ebet a karóhoz továbbra is. Akkor megfogadtam, többet nem bosszantom magam ilyesmivel, inkább valami szokásos indokkal vita nélkül továbbállok.
    Nem biztos hogy az autó nem felel meg, hanem inkább a hozzá kapcsolódó ár. Esetleg a rajta végzett kozmetikázás nem teljes körű, maradnak árulkodó jelek az előéletéből, ami nem a meghirdetett állapotról árulkodik. Nem lehet, illetve nem is kifizetődő mindent eltüntetni. Van aki észreveszi ezeket, van aki nem. Nem mondom hogy a felhozott példa általános, de sajnos nagyon gyakran lehet találkozni ilyesmivel is.
    Egyébként vásároltam használt autót kereskedőtől, magánszemélyektől, utólag semmi problémám nem volt sohasem az ár függvényében.
    [i]“Van,hogy felhív valaki és azt kérdezi,hogy kereskedő vagyok-e,mondom igen,erre kinyomja a telefont.”[/i]
    Sajnos igen. Szegényországban minden fillér számít, főleg használt autók esetében. Az autó mint olyan ma már egyre kevésbé sikertörténet, és szerintem ez a helyzet konzerválódik is. Nyilván ezt a kereskedők is megérzik.

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Tisztelt Autónavigátor!

    Autóvásárlás előtt állok és két típus között vacillálok.
    Fiat Multipla ELX 1,9jtd, illetve Ford Focus Ghia 1,8tdci. A keret 800ezer forint mindkettőt lefedi, munkába járáshoz, illetve rokonlátogatásokhoz használnám az autót. 2 felnőtt+3 gyerekkel

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Ebben igazad lehet,de szerintem elegánsabb,korrektebb,ha megmondja,hogy ez az autó nem felel meg neki és egy másikat választ. Nálam ez nem vitaforrás,mert én senkire nem szoktam erőltetni a vásárlást. Van,hogy felhív valaki és azt kérdezi,hogy kereskedő vagyok-e,mondom igen,erre kinyomja a telefont.

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    [i]“A nézelődők meg azt mondják,majd vissza szólók…,megnézek még egy másikat is…,még meg kell beszélnem az asszonnyal…,jövő héten kapok fizetést… stb. Aki a szakmában van,tudja miről beszélek.”[/i]
    Vagy csak nem akar veled vitázni. Nem mindenki vállalja fel a “konfliktushelyzetet”, hogy elmondja az őszinte véleményét, hanem “elegánsan” más okot talál.

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Aki az itt leírtak alapján keresgél,az nem vevő,csak egy álmodozó,nézelődő,többnyire üres zsebbel az év vételére váró autóhoz nem értő szánalmas alak és nem tudja mi a különbség új és használt között. Aki nálam ilyen kérdésekkel kezdi,azt mondom inkább ne is raboljuk egymás idejét,ez nem az ő autója. Az igazi vevő tisztában van vele,hogy az adott kategóriában és árban mit lehet elvárni,erről pénzzel a zsebében személyesen meggyőződik és ha minden rendben,akkor fizet és távozik az autóval. A nézelődők meg azt mondják,majd vissza szólók…,megnézek még egy másikat is…,még meg kell beszélnem az asszonnyal…,jövő héten kapok fizetést… stb. Aki a szakmában van,tudja miről beszélek.

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Szerintem van ilyen is, meg olyan is, ezért általánosítani nem érdemes, sem az alku, sem az átvágás ügyében.
    Nekem Mo-on amiket most használok, az a 16-17-ik autóm. Ebből következik: hogy előttük el kellett adnom 15 autót. Soha senkit nem vágtam át, és nem is akartam. Úgy hogy az ilyen gyanúsítást
    [i]“és ne gondoljuk, hogy a magánszemély eladók nem próbálnak átverni senkit, mert még a kereskedőt is megpróbálják, aki feltételezhetően jobban ért hozzá…….”[/i]
    ki kérem magamnak!
    Sőt azt is kétségbe vonom, hogy minden autókereskedő jobban értene az autóhoz, mint egy átlag műszaki szaki.
    Az viszont átvágás, hogy egy autókereskedő 2-3-4-5 százezer Ft profitot is leszakít egy autón, még akkor is, ha nekik is meg kell élniük valamiből.
    Úgy hogy ha mindenképpen általánosítani akarunk, akkor inkább az irányba érdemes elmenni, ami a legnagyobb mennyiségben előfordul. Az pedig az autókereskedők kínálata.

  • 2017.10.30. at 07:30
    Permalink

    Csak a baj az, hogy a cikkében ezt nem említi, de a jó megkímélt 3.000.000Ft-os autóból sincs 10%. Csak azt kérném, ne tápláljunk tévhiteket, mert a 10% még az 500.000Ft-os autó esetében sem biztos. Valamint ha már kitérünk a magánszemélyek által kínált gépkocsikra, azokat biztos nem találja meg a legolcsóbbak között, és ne gondoljuk, hogy a magánszemély eladók nem próbálnak átverni senkit, mert még a kereskedőt is megpróbálják, aki feltételezhetően jobban ért hozzá…….

  • 2017.10.30. at 07:31
    Permalink

    Pontosan azt írtam, hogy nem feltétlenül probléma a taxis múlt. Temérdek sofőr van, aki az átlagosnál jobban, nem mellesleg, folyamatosan üzemmelegen hajtja az autóját.

  • 2017.10.30. at 07:31
    Permalink

    Tisztelt Cikkíró!
    Jó a cikk, bár sok helyen sántít. Kiragadnám azt, hogy miért baj, ha egy autó taxi volt? Persze ha erről tájékoztat az eladó. Igaz, hogy sokat futott, de kérdezem, ült már Ön egy normális taxiban?
    Azért az évenkénti szigorított, megbontásos NKH műszaki vizsgát nem hiszem, hogy féldisznóért vagy “Deákigazolványért” adják….
    Én ültem olyan 15 év feletti taxiban, hogy volt már benne 500 ezer km fölött, és teljesen kultúrált, sima futású, és nem lelakott volt. Persze nem néztem jobban bele, alá, stb, de nem hiszem hogy nagy meglepetés várt volna (ha igen, akkor inkább pozitívan csalódtam volna benne)
    de kinek a pap, kinek a papné, ugyebár. A minél újabb és minél kevesebbet futott nem biztos hogy a legjobb. Az autó kicsit olyan mint a bor. Megvan a jó és megvan a rossz évjárat.

  • 2017.10.30. at 07:31
    Permalink

    Tisztelt Mátyás! Elárulná melyik jogszabály írja elő a jogi személy, kötelező 2 éves szavatossági kötelezettségét ? Más….:Tény:Ha a használtauto.hu-n nem vagy benne ( a romokat leszámítva) az első 10-20 legolcsóbb autó közt, fel sem hívnak az érdeklődők. Viszont a cikkben írt telefonos kérdések teljesen feleslegesek ezekhez az autókhoz. Itt van a patthelyzet…Lehet kioktatni az embereket, hogy lenne optimális autót venni, csak előbb pénzt kéne adni nekik !!! Mostanság tipikus, a legolcsóbban az “új” használt autót keresők vásárlási szándéka…sajnos ez a cikk megerősíti őket, hogy nyugodtan éljenek tovább álomvilágba…nekünk meg jönnek a féláron új autót keresők, az értelmes kérdéseikkel.

  • 2017.10.30. at 07:31
    Permalink

    Tisztelt Pimpernel!

    Erről csak annyit, hogy szerintem a legrövidebb és legtisztább út az őszinteség. Nekem volt egy régi Opel Kadettem (E), ’89-es. 2005ben adtam el, akkor 7 éve volt a családban. Volt neki sok kisebb baja, de túl nagy nem. A legfontosabb, hogy a kmóra nem számolta a futást, mert eltört benne egy fogaskerék, bár az 5 számjegynél ez nem is lényeges (max 99.999 km) mert ki tudja hányszor fordult. Ezen kívül voltak apróbb sérülései koccanásokból, melyek elemcserésen javítva lettek. A kor végetti apróbb hiányosságok is láthatóak voltak az utastérben stb. Ezeket mindet leírtam a hirdetésben, korrektül, nem szalonautóként hirdettem a 16 éves autót. Ugyanakkor a nálunk töltött 7 év alatt mindig gyári alkatrészeket kapott, nem utángyártottat, számlákkal tudtam igazolni. A túl őszinte hirdetés miatt nem érdeklődtek sokan. Egy érdeklődő jött el megnézni, aki megjegyezte, hogy látja, hogy nem egységes a fényezés, átnézte az autót, a számlákat. Mondta, hogy az autó nem tökéletes, de megfelel a hirdetésben leírtaknak, az autó előéletéről a lehető legjobban informáltam, majd megegyeztünk. 320 ezret akartam érte kapni, végül 280 ezerben megegyeztünk, és elvitte az ELSŐ érdeklődő, kb 1 hónapnyi hirdetgetés után a szerintem korrektül árult autót. Megbeszéltük, ha valami hibája előjön a törvény által megadott időn belül, akkor keressen fel, tudja a számomat, és megalkuszunk, de soha nem élt panasszal. Egyszer keresett meg, mert benne felejtettem egy személyes tárgyat az autóban, ezt visszapostázta és azóta nem hallottam az autóról. Szóval a korrekt autóeladás a legkifizetődőbb.

  • 2017.10.30. at 07:31
    Permalink

    Üdvözlet! Az Opelhez valamivel olcsóbbak az alkatrészek. Mindegyik alkalmas lehet az olcsón autózásra, s ezen korosztályból ne elsősorban modellt, hanem állapotot keressen! Opelből talán a legkönnyebb szerény futásút találni – jó áron, s az 1.7 TDI legalább annyira megbízható, mint az ősi (még nem PD), 90 lóerős VW TDI.

  • 2017.10.30. at 07:31
    Permalink

    Nem okozunk csalódást, mindenképp azt javasoljuk, hogy hirdesse úgy, hogy volt kisebb sérülése az autónak, ám azt gyári technológiával, márkaszervizben javították. A nem márkaszervizben javítottaknál így is jobb ajánlat lesz!

  • 2017.10.30. at 07:31
    Permalink

    Tisztelt Dyna!

    Nem a 6 milliós autó az átlagos a piacon. Nem kereskedői árakról, hanem általánosságban, eladási árakról írtunk, általánosságban. Nyilván vannak kivételek.

  • 2017.10.30. at 07:31
    Permalink

    Nagyértékű autómat CASCÓ-ra hivatalos szakszervízben elemcserékkel //homlokfal, motorháztető, két első sárvédő, első spjler, hűtő és még pár dolog// javították. Jó munkát végeztek. A sérülés döcögő tempóban frontális koccanás miatt következett be. A légzsákok ki sem nyíltak. Értékcsökkenést nem fizetett a biztosító, mondván új alkatrészeket kaptam a “használtak helyett. Mit tegyek? Valljam be és riasszam el a vevőt, vagy hallgassak és utólag majd magyarázkodom. Én tudom, hogy biztosan nem károsítom meg a vevőt, //ha sor kerülne rá a számlákkal tudom bizonyítani, hogy csak a karosszéria “borító” lemezei sérültek, amiket ki is cseréltek// de vevőként én is biztosan másként gondolkodnék. Borítékolom a bevallós hirdetést javasló választ. Előre is köszi a választ.

  • 2017.10.30. at 07:31
    Permalink

    Üdvözlöm!
    Tanácsát szeretném kérni autóvásárlással kapcsolatban.
    A cél mindenképp dízeles német autó.
    Megbízható,alacsony fenntartású autót szeretnék.
    Következő típusokat néztem ki.
    Vw Passat b5 1.9tdi 90le
    Vw passat b3-4 dízel.
    Audi a4 1.9tdi 90le
    Opel vectra b 1,7tdi izusu diesel 82le.
    Azt szeretném megkérdezni ,hogy melyik lenne az ideális választás évi 20-25ezer km vezetéshez.
    javítási költségek stb..
    Nagyban eltér a régebbi Passatok,80as Audik a B5-ös Passatoktól,Audi a4-esektől alkatrészárak,fenntartás terén?
    Jobb lenne egy régebbi dízeles autót néznem mint egy 90le tdi?
    Opel jobb választás lenne , mint egy konszern típus?

    Válaszát előre is köszönöm. Elnézést a helyesírási hibákért!

    Üdv!

  • 2017.10.30. at 07:31
    Permalink

    Tisztelt Autonavigátor.hu!

    Cikkük elolvastam, miszerint a 10% alku önök szerint kell és kötelező, de ne tételezzük már fel, hogy egy pl.6.000.000Ft-os autó esetében az eladó kereskedő 600.000Ft engedményt tud tenni, mert ha ez igaz lenne, nem tartaná ki az autó árát. A vevő a legszebb, legjobb autót szeretné megvásárolni, nyilván olcsón, de azt mindannyian tudjuk ,hogy ilyen csak a mesében. Ha vevő talál egy a fenti paramétereknek megfelelő hibátlan autót, amit be lehet vizsgáltatni márkaszervízben, Magyarországi-szervízkönyves, valós a km óra állása, az autó sérülésmentes, és még gazdagon van rakva extrákkal is, azt a kereskedő sem lopja. Ha egy ilyen autó túl olcsó, akkor ne vegyük meg, ezt is írják, ha drága, akkor jól alkudjuk le, mert a kereskedő úgyis sokat tesz rá???? Hát kiábrándítom. A jó autót a kereskedők sem veszik olcsón, sőt. A rosszat meg mindenki tudja ,,olcsón” adni-venni. Úgyhogy megkérem tisztelt cikk íróját, hogy tájékozódjon, mielőtt tényeket jelent ki, mert a 10% nevetségesen sok, és megtéveszti a vevő jelölteket.

  • 2017.10.30. at 07:31
    Permalink

    Kérés:
    Miért független szervizbe vigyük közösen az autót? Miért nem márkaszervizbe.

    Tanács:
    Ne felejtsünk el rákérdezni hogy a 2db kulcson kívül meg van e a Car Pass mert fontos!
    A kártyácska tartalmazza az immobiliser kódot, kulcsszámot/kódot, motor típusát, motor számát, rádió típusát, rádiókódot(abban az esetben ha gyári rádió van benne).
    Ha nincs meg a Car Pass és szükség lenne bármelyik kódra, azt márkaszervizben pótoltathatjuk.
    Ennek az infónak a lekérdezése a gyártól, egy Opel márkaszerviz esetében 6000Ft. Tehát jobb ha megvan.

Vélemény, hozzászólás?