Autóvásárlás álruhában: hol kapjuk a legnagyobb kedvezményt?

Melyik kombira ajánlják a legalacsonyabb árat e-mailes megkeresés alapján?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha csak virtuálisan, de álruhába bújva kértünk ajánlatot néhány kombira.

Több mint egy hónappal ezelőtti, tipikus céges, de akár családi autónak is mondható alsó-középkategóriás kombik árát vizsgáló cikkünkre kontrázva született meg Lőcsei Sándor - virtuálisan, mindössze egy Gmail-fiókkal. Ő volt próbavásárlónk, aki észak-magyarországi lakosként, komoly elképzelések nélkül írt levelet a korábbi cikkben szereplő 6 autómárka (Ford, Kia, Opel, Renault, Skoda, Toyota, Volkswagen) három-három márkakereskedőjének. Sándor, aki akkurátusan "okl. villamosmérnök" aláírással látta el leveleit első új autóját vásárolta volna, készpénzzel fizetve, s tervei szerint azt 5-6 évre megtartva, évi 20 ezer kilométeres futással kalkulálva. Gyári Bluetooth kihangosítós, 6 légzsákos, ESP-s, automata légkondis, bőrkormányos, tempomatos modellt kívánt venni, de egyéb preferenciája nem volt. Nyilván ár alapján döntött volna, ami egyébként több kereskedő számára is szemlátomást hihetetlennek tűnt, nem tartották életszerűnek, hogy valaki ennyire preferencia nélkül, csupán árverseny alapján válasszon autót.
Hirdetés

A beérkezett ajánlatok között nagy a szórás, már ami az árakat, illetve az adott ajánlatokat illeti. Több márka az elvártnál jobban felszerelt modelleket is versenyeztetett. A Ford által propagált Champions Limited Edition vagy a két skodás kereskedő által is mérkőzésbe küldött Octavia Elegance már alufelnit is ad - sok más mellett. Ha Sándorunknak az ár számítana leginkább, akkor bizonyára a Kia mellett döntene, hiszen a csúcsfelszerelt cee’d SW-t 4 340 000 forintért hazavihetné az alap, fehér színben. Utóbbi mellett szól 7 év/150 000 kilométeres garanciája is. Alig drágábban kaphatna Renault Mégane Grandtourt is, 5 év/100 000 kilométeres alapáron adott, kilométer tekintetében hosszabbítható garanciával. A Renault kapcsán érdekes, hogy az érdi Autócentrum Szabó Kft. a központilag adott 450 000 forintos árkedvezményt a Dynamique ellátmányú példánynál ugyanilyen támogatással megfejelné, a balassagyarmati Nyéki Autóháztól pedig csak a központi prospektus és árlista érkezett. Abból látható, hogy elegendő lenne az eggyel alacsonyabb, Advantage szintet választani "Komfort csomaggal", s úgy alig drágábban lehetne megkapni tőlük is az 1.6 16V motoros Mégane Grandtourt.
E-mailes megkeresésre kapott ajánlatok
Kereskedő Ajánlott modell Listaár [Ft] Akciós ár [Ft] Kedvezmény [Ft]
FOR-TOP Kft. - Győr Ford Focus Champions Limited Edition 1.6 VCTi 125 LE 5 645 000 4 545 000 1 100 000
FOR-TOP Kft. - Győr Ford Focus Champions Limited Edition 1.0 GTDi 125 LE 5 645 000 4 745 000 900 000
Autócentrum Szabó Kft. - Érd Ford Focus Champions Limited Edition 1.6 VCTi 125 LE 5 645 000 4 599 000 1 046 000
Autócentrum Szabó Kft. - Érd Ford Focus Champions Limited Edition 1.0 GTDi 125 LE 5 645 000 4 880 000 765 000
Autentik Motor-Car Kft. - Győr Kia cee’d SW 1.4 CVVT 100 LE EX 5 044 000 4 340 000 704 000
Renault Nyéki Autóház - Balassagyarmat Renault Mégane Grandtour 1.6 16V Advantage 5 030 000 4 580 000 450 000
Autócentrum Szabó Kft. - Érd Renault Mégane Grandtour 1.6 16V Dynamique 4 990 000 4 440 000 550 000
Dunakanyar Autócentrum Kft. - Vác Škoda Új Octavia Combi Ambition 1.2 Tsi 5-ajtós 86 LE 5 261 840 4 661 840 600 000
Styevola és Fia Kft. - Esztergom Škoda Új Octavia Combi Elegance 1.2 TSI 5 694 910 5 030 000 664 910
Sándor Autóház Kft. - Gyöngyös Škoda Új Octavia Elegance 1.2 TSI 105 LE 5 501 870 4 751 870 750 000
Toyota Reálszisztéma - Budapest Toyota Auris Touring Sports 1.33 Active 5 615 000 5 329 000 286 000
Kovács Autóház Kft. - Monor Toyota Auris Touring Sports 1.33 Limited 5 530 001 5 120 000 410 001
Styevola és Fia Kft. - Esztergom Volkswagen Golf Variant Trendline BMT 1.2TSI 105 LE 5 828 260 4 895 000 933 260
Lukács & Tamás - Vác Volkswagen Golf Variant Trendline BMT 1.2TSI 105 LE 5 641 570 5 018 750 622 820
Amennyiben limitet jelentene a 4,5 millió forintos szint, akkor a legolcsóbb Kia cee'd mellett még a Renault Mégane lehetne alternatíva, s csak kevéssel fölötte kapható meg a Ford Focus 1.6 VCTi vagy 1.0 GTDi, egységesen 125 lóerős motorral. Legalábbis a győri For-Top Kft-től, Érdről, az Autócentrum Szabótól drágább lenne. A drágább Focusok árában a gyöngyösi Sándor Autóház Kft. Elegance felszereltségű, méretbajnok Skoda Octaviát is ajánlana, 4 751 870 forintos árával ez a Skodák közötti legjobb ajánlat. Érdekesség amúgy, hogy a Skoda volt az egyetlen márka, ahonnan mindhárom kereskedés válaszolt. A többi márkától 2-2, a Kia esetében mindössze egy díler küldött ajánlatot.
A Volkswagennél úgy lett az esztergomi Styevola és Fia Kft. a győztes, hogy a váci Lukács & Tamás szemmel látható a tempomatot ki is felejtette a kalkulációból. Tempomat kapcsán érdekes a Toyota Reálszisztéma ajánlata: a gyárilag azzal nem rendelhető, ráadásul már raktáron lévő Active ellátmányú példányba építenék azt be 150 000 forintért – akciós áron így is 5 329 000 forintba kerülne Auris Touring Sportsuk, többe, mint amennyiért a monori Kovács Autóház a gazdagabb ellátmányú, ülésfűtést is tartalmazó Limited ellátmányút adná. A Toyota kapcsán amúgy elviseltük volna, ha okleveles villamosmérnökünknek megpróbálták volna eladni a szegmens egyedüli hibridjét, ám azt a jelek szerint nem kívánták megtenni a kereskedők, ahogyan a többi márkánál is leginkább alapmotorral mérkőztették az autókat a dílerek. Az egyedüli minden megkeresett kereskedő által választ adó Skoda egyetlen dílere próbálkozott az alap, 86 lóerős Tsi motorral és a Skodán belüli legalacsonyabb árral vevőt fogni, mivel 90 ezer forinttal többért Elegance és 105 lóerős TSI motoros is akadna Esztergomról, Sándor helyében sanszosabban utóbbit vennénk. A többi márkánál pedig bizony jól látható, hogy érdemes lenne a központi weboldalról megkeresett dílerek válaszadási arányán javítani, az okos vásárlók ugyanis több ajánlatot begyűjtve könnyedén csábulhatnak olyan márkához, mely a listaárak vagy a modellekről alkotott képek alapján amúgy drágának tűnnének. Aki pedig nem válaszol a levélre, az jó eséllyel személyesen sem lesz már megkeresve.
A vevői megkeresésre kapott egyedi árak amúgy nagyjából arányosak a korábbi cikkünkben szerepeltetett publikus akciósakkal. Az úgy legolcsóbb Kia cee’d SW most is a legalacsonyabb árat adta, fix a Renault Mégane második helye is, a Ford olcsóbb, mint azt korábban sejtettük volna - hiszen e márka adta a legjelentősebb, egyedüli 1 millió forint feletti kedvezményt. Nem drága, legalábbis konkurenseihez mérten nem az a Skoda és a Volkswagen sem. A legmagasabb árakat a Toyota küldte, az árlista alapján legdrágább Opel három megkeresett kereskedője pedig semmilyen választ sem adott. Nekik ezek szerint nem annyira kedves a vásárló, mint a többi dílernek, így az Opel ajánlatai cikkünk, illetve Sándorunk táblázataiból is kimaradtak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 23:52
    Permalink

    “Mondjuk egy kollégám vett már ilyen demo szalon autót – az 1 éves szervíznél derült ki, hogy már
    törött volt”

    Ha demo volt akkor készült róla állapotfelmérő, mert az már használtnak számít, így ennek szerepelnie kellett rajta. Ha meg nincs benne ilyesmi, nem mérték körbe a vevő előtt, akkor a kollégád minek írta alá, hogy sérülésmentes?

  • 2017.10.29. at 23:52
    Permalink

    Arra az autóra, ami a kereskedőnél készleten (elfekvőben) van – szalon demó, teszt autó –
    sokkal nagyobb kedvezményt lehet elérni, mint arra, amit a kereskedő gyártás-rendel.
    Csak az a baj, hogy készleten alig van autó, ami meg van az már adott felszereltségű, színű, stb.

    Elsősorban ezeket a készletes autókat akarják rásózni a leendő vevőkre.
    (Mondjuk egy kollégám vett már ilyen demo szalon autót – az 1 éves szervíznél derült ki, hogy már
    törött volt)

  • 2017.10.29. at 23:52
    Permalink

    Én is hasonló szituációban voltam 1-2 hónapja.
    Ajánlatokat gyűjtöttem új autóra tényleges vásárlási szándékkal
    (csak egy konkrét típusra – nem opel – / gyári felszereltségi csomag / motor / szín)

    Az országos márkakereskedői hálózatban szereplő 12 címre CC-zve elküldtem
    az ajánlatkérő levelem, névvel telefonszámmal, végzettség nélkül 🙂
    Erre jött 4 helyről válasz!
    A második levelemre hogy “hahó én vagyok a vevő” + 2 válasz jött.
    A levelek zömében semmilyen, vagy csak nagyon minimális kedvezményt kínáltak.

    Kb. 1 hónapos levelezések után sikerült kiválasztani a legjobb ajánlatot, többszöri
    telefonos beszélgetés után.

    Nyilván senki nem akar 12 kereskedést végiglátogatni, utazgatni, ezért
    próbál első körben email-ben érdelkődni.
    Én úgy tapasztaltam, hogy emailben nem igazán lehet jelentős kedvezményt elérni.

    A listaártól és központi, kereskedői kedvezményes kialkudott ár
    jelentősen eltérhet, nagyon torzítva a piacot.
    A drágának hitt autó lehet hogy nem is annyira drága 900 ezer Ft kedvezmény után.
    Pl. a Golf.

  • 2017.10.29. at 23:52
    Permalink

    Szerintem minden ügyfelet(valós v. álmodozó) komolyan kéne venni.Túl kevés a vásárló,senkit sem kéne elengedniük!Saját történet még a válság előtt,2008 szept. Tatabánya, Vértes Expo.autók kiállítva, Én nézelődöm (vásárlási szándékkal)Ford stand: Focus combi vs C-max.Árajánlat,pontos kalkuláció ígérete. (pénteki napon ) Hétfő ,semmi megkeresés ,pedig telefonszám,címek megadva. Kedd,szerda ,semmi.Pénteken megrendeltem máshol egy új autót,szombaton keresnek Fordék,kéjesen közöltem velük,hogy ELKÉSTEK!!!!!
    Ezért kell komolyan megfogni Minden érdeklődőt,mert nem tudni ki fog valóban vásárolni!!

  • 2017.10.29. at 23:52
    Permalink

    Jaj, bocs. Ezt elkrtam.
    Szal szerintem is sz.rhatnak sünt azok a kereskedők, akik arra sem méltatják a polgárt, hogy legalább egy sablon válasz-emilt küldjenek. Abból hogy arra a válaszra aztán hogyan reagál majd (vagy éppen reagál) az érdeklődő, már sejthető hogy komolyra is fordulhat, vagy csak valaki szórakozik. Úgy gondolom, hogy ennyinek bele kellene férnie a kereskedő munkaidejébe. Persze az is meglehet, hogy mostanában már olyan nagy a tolongás a kereskedésekben, hogy erre nem jut idő.

  • 2017.10.29. at 23:52
    Permalink

    Képaláírás: “Ár/érték/méret mátrixban az 5 millió forint alatt is megkapható Skoda Octavia Elegance jelentheti a legjobb ajánlatot” – a képen egy kombi van, ami a listában is 300e Ft-tal drágább, mint a sima Octavia, ráadásul a kedvezmény is kevesebb.

  • 2017.10.29. at 23:52
    Permalink

    Szerintem is figyelembe kell venni ha egy kereskedő nem reagál a megkeresésre, bármilyen formában és tartalommal is rendelkezik az. A műszaki boltokban a belátogatók negyede vásárol csak /ott dolgozó ismerősöm szerint /, de minden esetben mindenkit ki kell szolgálni, pedig látható hogy csak a terméket jött tesztelni, kipróbálni! Nálam is nagyon leszerepelt az Opel / Opel tulajdonos vagyok /. Én is, mivel távol vannak a kereskedések a lakhelyemtől, minden információt a neten, fórumokon megtalálható leírások, tesztek alapján próbálok beszerezni, aztán meglátogatom természetesen a kiválasztott kereskedést. Lehet hogy nem kívánják írásban megadni az ajánlatot mert azt már nem fer megváltoztatni.

  • 2017.10.29. at 23:52
    Permalink

    Mert a legidiótább kereskedő hálózata van, s mivel fejétől bűzlik a hal, így könnyen megérthető, hogy a Toyota kb. ennyire szarja le a sok hülyét, aki a szarából vásárol. Azok meg vigyorogva lihegnek a gyönyörtől. Pont, mint mikor valakit jól s…e dugnak…

  • 2017.10.29. at 23:52
    Permalink

    Én meg azt mondom, hogy felesleges ezen szócsatázni. Amelyik kereskedő komolyan veszi az ügyfeleket, az válaszol, függetlenül attól, hogy kamu-e a levél. Ha másképp nem, legalább egy udvarias szalonba invitálással.
    Egyébként túl szarul megy az autókereskedés ahhoz, hogy ilyenen lamentáljon a kereskedő, hogy vajon valódi-e az ügyfél, úgyhogy a nem válaszolásnak biztosan más oka van.

  • 2017.10.29. at 23:52
    Permalink

    Én azt mondom, hogy egész sokan válaszoltak ahhoz képest, hogy nyilván 10-ből 9 kereskedő tudta, hogy kamu ez a levél. Az, hogy valaki odaírja a neve után, hogy okleveles villamosmérnök, már eleve gyanus kell, hogy legyen. Szerintem ilyet senki nem tesz magánlevelezésben, vagy ha igen, akkor meg azért gyanus (“Az a gyanus, ami nem gyanus :)” ).
    Amúgy hivatalos levelezésben sem szokás odaírni a végzettséget, hanem mindig a beosztást (pl. osztályvezető, főosztályvezető, ügyvezető igazgató, stb.). A végzettséget nagyon ritkán, általában olyan esetben írják oda, ha az illető valamilyen ügyben szakértőként vesz részt. Pl. ha becsap a villám, és tönkremegy a számítógép, akkor a szakértői véleménynél fontos, hogy egy villamosmérnök adta, vagy egy orvoszakértőnél is lényeges, hogy fogorvos vagy sebész.
    Minden más esetben eleve gyanus, itt meg egyértelmű magánlevelezésről volt szó, hiszen nem egy cég képviseletében kért ajánlatot az “illető”.
    A Mercis levélen korábban jókat szórakoztam, ott az ügyfélnek legalább volt konkrét elképzelése 🙂 De az a levél leginkább szórakozásból szórakoztatásra készült, mint a leendő ügyfél reményében.

  • 2017.10.29. at 23:52
    Permalink

    A cikkben hol szerepelnek a szalonba invitáló válaszlevelek? Mert én nem olvastam ilyet. Ellenben olyat olvastam, hogy több dealer nem válaszolt a levélre. Ha a dealer nem veszi komolyan az érdeklődést, akkor is küldenie kellene egy udvarias válaszlevelet sablonszöveggel, amelyben felhívják az ügyfél figyelmét, hogy a honlapjukon szereplőtől eltérő konfigurációk összeállításában személyesen állnak a kedves ügyfél rendelkezésére.

    A nem válaszolós dealert nagy eséllyel személyesen sem fogják keresni, mert ennek az az üzenete, hogy nekik nem fontos az ügyfél. Egyébként megvan az alábbi sztori? Van, ahol a nyilvánvalóan debil levélre is korrekt választ kap az érdeklődő, bár sejthető, hogy mit gondolt a dealer a válaszlevél írásakor:

    http://homar.blog.hu/2008/09/23/936_honapos_reszletre_vehetett_volna_mercit_a_nyomorult

  • 2017.10.29. at 23:52
    Permalink

    Ez így van, ráadásul nem ilyen szöveggel kell levelet írni, mert annyira látszik, hogy egy óriási kamu az egész. 🙂 Legközelebb szóljanak nyugodtan és írok egy mintát, amire 10-ből 9-en tutira válaszolni fognak és kb. 1 lesz az óvatos fajtából, aki az ajánlat előtt telefonszámot fog kérni. Ja és az se árt, ha valamilyen szinten tájékozott az újságíró és nem ugyanannak a tulajdonosi háttérrel rendelkező márkakereskedői csoportnak küldi el a leveleket, mert bizony ez sokszor ki sem derül a névből és hát csodák-csodájára ezek előtte már kommunikálnak egymással.

  • 2017.10.29. at 23:52
    Permalink

    A kereskedők annyira veszik komolyan az “ügyfélkapcsolatokat”, amennyire komoly volt ez az “ügyfél”. Nemrég volt egy olyan teszt, hogy egy új Golfról kért árajánlatot egy “ügyfél” e-mail-ben. Egy kereskedő hölgy aztán elmondta, hogy ezeket az ügyfeleket ők “e-mail-es árversenyző”-nek hívják, és inkább a szalonba próbálják invitálni személyes egyeztetésre. Engem meggyőzött, hogy aki komoly vevő az elmegy.

  • 2017.10.29. at 23:52
    Permalink

    A teszt nem csak arról szól, hogy mennyibe kerülnek az autók, hanem arról is, hogy a kereskedők mennyire veszik komolyan az ügyfélkapcsolatokat. Ezek alapján jónéhányan leszerepeltek.

  • 2017.10.29. at 23:52
    Permalink

    Tisztelt szerkesztők!

    Az ilyen fajta teszt készítésénél nagyobb %-ban válaszolnak ha konfigurációval külditek el az ajánlat kérést.
    Nagyobb kedvezményt,több ajánlatot adnak a kereskedők.

Vélemény, hozzászólás?