Autóvásárlásra ösztönöz a koronavírus járvány?

A tömegközlekedés felől az autóvásárlás felé tereli az embereket a koronavírus

Egy felmérés szerint a milleniumi generáció körében nagyot nőtt az autóvásárlási kedv.

Érdekes felmérést készített az Earnst & Young az autóvásárlási hajlandóságról. Összesen kilenc országban kérdeztek meg 3300 embert arról, hogyan változtak a közlekedési szokásaik a járvány hatására, illetve a jövőben mennyire változhatnak a közlekedési módszereik. A válaszok alapján,

69 százalékkal kevesebben gondolkodnak tömegközlekedésben a munkába járáshoz és 61 százalékkal csökkenhet azoknak a száma, akik a szabadidős-tevékenységeikhez vennének igénybe tömegközlekedési eszközt.

Magyarán rengetegen tervezik, hogy a járvány elmúltával is inkább saját autóval közlekednének. Az összes válaszadó 78 százaléka hajlik inkább az autóhasználat felé, ebből 52 százalék a millenniumi korosztály. Ráadásul ez a 24-39 éves korosztály a következő hat hónap során szeretne autót vásárolni. A felmérésből kiderült, hogy a gépjárművel még nem rendelkező megkérdezettek 71 százaléka benzines vagy dízelmotorral hajtott autót szeretne vásárolni, 23 százalékuk hibridet és csupán 6 százalékuk vágyik villanyautóra. „A COVID-19 járvány átalakította a piacot. Egy évvel ezelőtt elképzelhetetlennek tűnt, hogy a millenniumi generáció ekkora mértékben szeretne autótulajdonossá válni. Ráadásul nem villanyautó tulajdonossá” – mondta a felmérésről John Simlett, az E&Y szakértője. „Az iparágnak fel kell ismernie, hogy lényegében egy új piac nyílik. A politikai döntéshozóknak viszont fejtörést okozhat, hogy az autók iránti egyre nagyobb kereslet miatt, hogyan alakítsák az úthálózatot. Milyen beruházások történjenek a tömegközlekedés terén, illetve, hogy egyáltalán fenntartható-e a helyzet, és ha nem, akkor kinek, mi a teendője?
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?