Az Auditól átigazolt M főnök az összkerékhajtásra szavaz
Összkerekes lehet a következő BMW M5
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem kell félni, nem audis összeesküvésről van szó, csak a még erősebb majdani új M5 értelmetlen lenne csupán hátsókerékhajtással.
560 lóerővel és 680 Nm nyomatékkal és hátsókerékhajtással az 1945 kilogrammos tömegével is brutális az M5. Utódja legalább 600 lóerős és legalább opcionálisan, de összkerékhajtású is lesz
Franciscus van Meel 1996-óta volt tagja az Audi felsővezetői körének, 2012-től a quattro GmbH ügyvezetője, de ezt a posztját csak két évig töltötte be, tavaly átigazolt a BMW M-hez. Van Meel az Audinál futóműfejlesztéssel és projektmenedzsmenttel is foglalkozott, ma meg a BMW sportrészlegének elnöke. Az Auto Express kérdésére, hogy milyen lesz a következő M5, úgy válaszolt, hogy egyesekben felmerült az Audi konspiráció gyanúja. Kár túlgondolni, Van Meel amiatt mondta, hogy a következő M5 összkerekes lesz, mert ez a fejlődés egyértelmű iránya.
A most 560 lóerős sportmodell pár év múlva esedékes leváltásával utódja már legalább 600 lóerős lesz, és ezt rászabadítani a hátsó kerekekre nem lenne túl értelmes dolog. Egy intelligens összkerékhajtási rendszerrel sokkal kiszámíthatóbb viselkedésű és kezesebb sportkocsit lehetne kapni. Meg aztán a piac is ezt diktálja, az Audi S és RS modelljei még jó, hogy mind összkerekesek, hiszen a quattro a márkaérték egyik alapja. De legújabban már a Mercedes-Benz AMG modelljei is összkerékhajtásúak, így a BMW-nek is reagálnia kell és a következő generációba egy élvezetes, farhangsúlyos összkerékhajtást várhatunk.
korrekt