Az autó, ami mindenki előtt mehet

A Mercedes-AMG GT-t az Aston Martin Vantage váltja a Forma-1 biztonsági autójaként

Bemutatták a Forma-1 felvezető, biztonsági és betegellátó autóiként szolgáló új kocsikat, az Aston Martin Vantage és DBX külön ezekre a célokra felkészített változatait.

Negyed évszázad után lecseréli a Forma-1 a Mercedes-Benzt, mint a biztonsági autók beszállítóját. Ők jelentették az első olyan márkát, akik hosszú ideig igazi sportautókkal álltak a mezőny élére, ha balesetről volt szó, kezdve a C-osztálytól a CLK-n, SLK-n, CL-en és SL-en, illetve ezek AMG verzióin át az SLS AMG-ig és a GT-ig. Korábban igen változó volt a felhozatal, Porschék mellett a Renault Clio, az Opel Vectra és még a Fiat Tempra is betöltötte ezt a kitüntetett szerepet. Most azonban az Aston Martiné a lehetőség, hogy reklámozza saját autóit a médiában, hiszen sok néző fogja látni a balesetek után a biztonsági autót a mezőny élén.
Hirdetés
A világ leggyorsabb versenyautóival tartani a tempót nem egyszerű feladat, még akkor sem, ha valamilyen probléma miatt éppen korlátozva van a sebesség a pályán. A kihívásra a Vantage-ot találták megfelelőnek, melynek négyliteres, duplaturbós V8-as motorja eredetileg 503 lóerőt termel, de a nemes feladat teljesítéséhez feljebb tornázták az erejét 528-ra. A maximális forgatónyomaték ugyanannyi maradt (685 Nm), de szélesebb fordulatszám-tartományban érhető el, így még több helyzetben alkalmas nagy tempó diktálására. A biztonsági Vantage megkapta a nemrég opcióként bevezetett csíkozott hűtőrácsot, ami a hatalmas hátsó szárnnyal és további aerodinamikai kiegészítőkkel 60 kg-mal több leszorítóerőt termel 200 km/h-s tempónál, mint egy utcai Vantage. A Forma-1-es autók mezőnyének irányításához szükségesek még az olyan kiegészítők, mint a tetőre szerelt, aerodinamikus fényhíd, a Safety Car felirattal világító hátsó rendszámtábla, a rádióantenna és a kamerák. Utóbbiak nem csak az első és másodpilótának közvetítenek képet hátulról a visszapillantó tükörbe, hanem a TV-adásba is szórják az élő videót. Bent a két pilóta (a már több mint 20 éve szolgáló Bernd Mayländer és társa, Richard Darker) új kijelzőkön követheti nyomon az aktuálisan érvényben lévő zászlót, sőt, magát a TV-adást is látják.
Hirdetés
Ugyanilyen funkciókkal szerelték fel a DBX-et is, mint az új betegszállítót, amiben természetesen nem csak ketten férnek el: bár a hátsó középső ülést kivették, a többit kagylóülésekkel helyettesítették, a két pilóta és a hátul ülő orvos mellé a boxutcába visszaszállítandó versenypilóta is beülhet. A hatalmas csomagtartóban bőven van hely két tűzoltókészüléknek, egy defibrillátornak, illetve elsősegély-csomagoknak. A feladatra mindkét autó hajtásláncát is felkészítették, a feszesebb futóműbeállítás mellett további hűtőnyílásokkal és átalakított hűtőrendszerrel látták el a kocsikat, hiszen gyakran kell váltakozva teljes sebességgel száguldaniuk, vagy hosszú ideig készenlétben állniuk, fel- és levezető körök nélkül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?