Alig látszanak a szolÃd változtatások a gyári állapothoz képest, innen még senki sem venné észre, hogy valami nem stimmel (Fotó: Motor1.com)
Egy jó állapotú CRX manapság már önmagában ritkaságnak számÃt, az emlÃtett változatból viszont mindösszesen ez az egy készült, ráadásul nem is holmi sufniban. Ez a kis kétüléses rohangálós nem a sportosságáról volt hÃres, a gyári 1,5 literes, karburátoros motorja még akár 75 lóerÅ‘re is képes lehetett újkorában. A kis súlynak hála Ãgy is élvezetes és dinamikus vezetési élményt kÃnált, de persze mindig lesz, aki többet akar. Az eredeti elképzelés az autó erejének megduplázása lehetett, egy egyszerűnek hangzó, mégis igen bonyolult módon: egy motor helyett kettÅ‘ került bele.
Az autó megszületését elsÅ‘sorban a Car and Driver-nek köszönhetjük, akik figyelemfelkeltÅ‘ jellege miatt vágtak bele a projektbe, ráadásul egymás után kétszer is. A Hondát nem Å‘k maguk épÃtették, hanem a Racing Beat szakemberei, az autó egyébként utcai közlekedésre alkalmas maradt. ElsÅ‘ körben a kis CRX-be belekerült a második gyári motor hátra, a folytatásban pedig mindkét erÅ‘forrást kicserélték két modernebb és erÅ‘sebb, korabeli Honda Accord szÃvére. Mondhatni, a kocsi olyan lett, mint Robin Thicke 2013-as "Blurred Lines" cÃmű világslágere: kétakkordos.
Belülről sem egyértelmű elsőre, hogy mit látunk: a két ülés közt a második motorhoz tartozó műszerek kaptak helyet, a két sportülés mögött pedig a második motor található (Fotók: Motor1.com)
Ekkor már csökkenni látszott az érdeklÅ‘dés a projekt iránt, Ãgy az autó fejlÅ‘dése "megrekedt" a két 1,8 literes motornál, és az ezekbÅ‘l kipréselhetÅ‘ 202 lóerÅ‘s, padon mért összteljesÃtménynél. Mivel mindez akár a 230-as tempót is lehetÅ‘vé teszi az egy tonna körüli járművel, könnyen találtak rá vevÅ‘t, el is adták, és a kocsi hosszú-hosszú évtizedekre eltűnt. A napokban viszont egy Facebook csoportban újra felbukkant, közel 4000 kilométerre az eltűnés helyszÃnétÅ‘l, 50 000 plusz kilométerrel az órájában. ValószÃnűleg csak azért létezik még mindig a kocsi, mert egy valódi rajongó, John Dunlap még 1996-ban megvásárolta, majd vigyázott rá, és megÅ‘rizte az utókornak. Néhány éve üzemanyagszivárgás miatt nem használja, Ãgy bizonyára igényel majd némi törÅ‘dést a CRX, de a kényszerpihenÅ‘ alatt is fedett helyen, az idÅ‘járástól védve tárolták.
Nyilván nem újszerű az autó, de korához és az átépÃtés mértékéhez képes igen korrekt állapotban várja új gazdáját (Fotó: Motor1.com)
Végeredményként most közel 6,2 millió forint az autó irányára, ami nem meglepÅ‘, figyelembevéve, hogy ebbÅ‘l ez az egy közlekedhet legálisan az egész világon. Mondjuk ehhez az is hozzátartozik, hogy sem Kaliforniában, sem Floridában nincsenek olyan szigorú törvények ezen a téren: nem tudhatjuk tehát, hogy más országok hatóságai a hivatalos átépÃtési papÃrok láttán mennyire lennének engedékenyek. Természetesen, ha valaki a teljes dokumentációjával együtt itthonról venné meg a kétmotoros CRX-et, annak egyrészt gratulálunk a bátorságához, másrészt keressen minket bizalommal, valószÃnűleg szÃvesen megÃrnánk az autó hazahozatalának és magyarországi forgalomba helyezésének a kálváriáját is.