Az egyterűk csúcsa: Mercedes-Benz V-osztály

Vianót vált a Mercedes-Benz V-osztály

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Viano utódja luxusigényeket is kielégítő, modern, családi utazóautó. Személyautós tulajdonságok és új dizájn jellemzik a Mercedes-Benz V-osztályt.


A Meredes-Benz nyolcvanas évekbeli kisáruszállítója, az MB 100-as és a legújabb V-osztály között nem apró a különbség, ég és föld a kettő. Az előd bemutatása óta eletet több mint 30 év alatt volt egy, a Stuttgartiak gyakorlatától eltérő elsőkerékhajtású Vito, aminek a személyautó változata V-osztály néven futott a kilencvenes években. A második generációs, hátsókerék meghajtásos Vitoból létezett luxus utazó-tárgyalóbusz kivitel is, a Viano, de mivel már tízéves konstrukció, ezért most leváltották a típust. A legújabb, ismét V-osztálynak nevezett nyolcszemélyes nagy egyterű az S-, E- és a legfrissebb C-osztályon már látott stíluselemeket hordja magán, teljesen új fejlesztés. Az utazóbusz a megújult hűtőmaszkról és az oldalra felhúzott LED-es lámpákról ismerhető meg legkönnyebben. Emelkedő övvonalával, személyautós kerékíveivel kategóriájában egész csinos a V-osztály, ami egyebek mellett a haszonjármű Vitótól való fokozott elkülönítés, s az R-osztály vevőinek feljebb csábítása miatt is kapott "osztályos" elnevezést.
Hirdetés


Természetesen a V-osztály belterét is fel lehet szerelni prémium anyagokkal, elérhető a Comand fedélzeti infotainmnet rendszer és a kialakítás is variálható különálló, karfás klubülésekkel. Elődjéhez képest legnagyobb újdonsága, hogy felvonultatja a Mercedes Intelligent Drive néven futó biztonsági arzenálját, ami radaros távolságkövető tempomatból, vészfékező rendszerből, és éberségfigyelőből áll. Az új V vezetése a távfény-asszisztenssel és a sávtartóval a korábbinál magasabb kényelmi-biztonsági szintre lépett. Az automataváltós kivitelekbe a kategóriában elsőként menetdinamikai kapcsoló is kerül. Az Agility Select által üzemanyag-takarékos, komfortos, sportos és manuális mód között lehet majd választani. A spórolós módon kívül mind többletlóerőket, és a turbó pillanatnyi túltöltésével extra nyomatékot ad, ami például egy előzéskor jól jöhet.

Motorkínálatának nyitó darabja a 200 CDI nevű 2,1 literes, 136 lóerős turbódízel, 330 Nm nyomatékkal, az erősebb 220 CDI 163 lóerős, és 380 Nm-es. Teljesítményük nem változott a korábbihoz képest, nyomatékuk 20 newtonméterrel nőtt, ami egy ilyen jellegű autónál sokkal többet számít. A dízel V6-ost kiváltó 250 BlueTEC 190 lóerőt és 440, túltöltéssel 480 Nm nyomatékot tud. Ennek fogyasztása 6,0 liter 100 kilométerre, ami 28%-os csökkenés a korábbihoz képest. A csúcsváltozathoz széria a hétfokozatú automata váltó, az a kategóriában elsőként már most teljesíti az Euro 6 normát. Májustól lehet megvásárolni, először hosszú változatban, de később lesz belőle rövid és extra hosszú kivitel is, a V-osztály így 4895 és 5370 mm közötti hosszúságú lehet kétféle tengelytávval.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?