A GTI Golf okkal a történelem egyik legikonikusabb sportos kompaktja, ám még egy ekkora legenda sem úszhatja meg az elektromos átállást. Közvetlenül az ID.3 GTI bejelentése után egy elektromos Golf GTI-t is belengettek a németek.
Az új, elektromos Golf a Volkswagen SSP platformjára épül, de még egy ideig várni kell rá. A jelenlegi, belső égésű motoros Golf ugyanis legalább az évtized végéig a piacon marad. Ennek ellenére az elektromos GTI fejlesztése már gőzerővel halad. Thomas Schäfer, a cég vezetője határozottan állítja, hogy az újdonság hű marad majd a GTI szellemhez, megőrizve az elsőkerék-meghajtást is. "Az évtized végén mutatjuk majd be az elektromos Golf GTI-t, ami igazi méregzsák lesz" - árulta el a CEO az Auto Expressnek. "Nagyon elégedett vagyok az eddigi fejlesztésekkel. Klassz. Izgalmassá lehet tenni, izgalmasnak kell lennie, autentikusnak kell lennie. Ha GTI-t gyártunk, annak igazi GTI-nek kell lennie." Bár valós prototípus még nem készült az elektromos Golf GTI-ből, az autó padlólemeze már elkészült, a méretei biztosak, a végső dizájn azonban még nincs meg.
Mint az összes korábbi Golf GTI modell, az új is kizárólag az első kerekeken hajt majd, a sportos, de hátsókerekes villanyautó szerepét pedig az ID.3 GTX és GTI töltik majd be a kínálatban. Ez azonban újabb kihívásokat hoz, hiszen a rengeteg nyomatékot sokkal nehezebb az aszfaltra juttatni az első kerekek segítségével. Ennek ellenére nem kizárt, hogy az új Golf GTI is tudni fogja majd a 322 lóerőt, amit a sportos ID.3 kínál. Ez azonban a jelenlegi Golf palettát elnézve már inkább az összkerekes Golf R teljesítményszintje. Már most is egyértelmű, hogy ehhez a teljesítményhez és nyomatékhoz szoftveres megoldásokra is szükség lesz. Nem csak a GTI tér viszont villanyautóként vissza. Schäfer megerősítette, hogy egy teljesen elektromos Golf R is készül. Ez a GTI-hez fejlesztett technika összkerekes változata lesz, kiegészítve a GTI és az ID.3 GTI változatainak választékát.
A csúcsmodell a villanykorban is az R plakettet kapja majd
Szerintem, egy ilyen „demens vén hülye” komment után (helló csalfa… 🙂 ) csak egyféleképpen tudod bizonyítani hogy te magad nem vagy az:
Nézz utána az áprilisi kínai eladási adatoknak (nyilvánosak, én már megtettem), és írd ide ha tévedtem, vagyis nem a VW a harmadik Márka kínában.
De az is jó ha megírod válaszban hogy a VW márkái alatt árult (az összes vegyesvállalat által legyártott) modellből mennyi fogyott idén Kínában.
És ez mondjuk hogy viszonyul az BYD vagy a Geely Group export eladásaihoz.
Áttörés?
Most picsázzák ki őket Kínából és az USA-ból.
Innen szép a nyerés!
Ja persze, a VW ez év április adatok alapján a harmadik márka Kínában (a két VW gyár (FAW és SAIC) 10%-os részesedést produkál…
Hihetetlen hogy valakinek minden kommentje nélkülözze a valóságot.
Már tisztáztuk, te hülye vagy baszdmeg!
(moderátor, pls vagy 3 órahosszig ne töröld, hagy olvassa el ez a demens vén hülye)
Szerintem, egy ilyen „demens vén hülye” komment után (helló csalfa… 🙂 ) csak egyféleképpen tudod bizonyítani hogy te magad nem vagy az:
Nézz utána az áprilisi kínai eladási adatoknak (nyilvánosak, én már megtettem), és írd ide ha tévedtem, vagyis nem a VW a harmadik Márka kínában.
De az is jó ha megírod válaszban hogy a VW márkái alatt árult (az összes vegyesvállalat által legyártott) modellből mennyi fogyott idén Kínában.
És ez mondjuk hogy viszonyul az BYD vagy a Geely Group export eladásaihoz.
Csalfa (qq), még mindig tartozol azzal az infóval hogy ne tűnj teljes balféknek…