Az Epson dolgozói életnagyságú papírautót készítettek

Nyomtattak maguknak egy versenyautót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Epson nyomtatógyár még januárban prezentálta az életnagyságú papír NSX-et a Tokió Autószalonon. Hatalmas munka volt.

Méltó módon emlékezett meg az Epson nyomtatógyár arról, hogy már évek óta a főszponzora egy, a Super GT bajnokságban induló Honda NSX versenyautónak. Elkészítették az életnagyságú mását, kartonpapírból. Elsőre még könnyen megvalósíthatónak látszott az ötlet, de hamar jelentős problémák jelentkeztek. Az Epson weboldaláról letölthető, és otthon bárki által összerakható – némi kézügyességet feltételezve – papírautó terve ugyanis nem volt alkalmas arra, hogy 1:1 méretarányban is megálljon. A merevség miatt hullámkartonra nyomtatták az eredetileg 1:24-es kicsinyítésű autót, de a papír nem volt elég erős ahhoz, hogy a saját súlyát megtartsa. A projekt azonban már elindult, és nem végződhetett kudarccal. Számítógép segítségéhez fordultak a papíripari mérnökök. Először arra gondoltak, terveznek egy belső vázat, amely majd megtartja a „karosszéria” súlyát, de aztán másképp döntöttek. Mivel az eredeti, egyszerű tervet elvetették, előbújt belőlük a kisördög, és számítógépes érzékelő segítségével elkészítették a Honda NSX pontos térbeli koordináta-hálóját, amely alapján végül tökéletesen pontos másolatot tudtak elkészíteni. Arra is gondosan ügyeltek, hogy az autó külseje a legapróbb részleteik megfeleljen az eredetinek, ehhez teleobjektívvel körbefényképezték az autót, majd a méregdrága optika legapróbb torzítását is korrigálták a számítógépen. A fedőréteg tehát teljes egészében azt a képet mutatja, amit a valódi, hús-vér, akarom mondani fém-olaj autó. Úgy tervezték, a tervek elkészítése 3 nap alatt meglesz, ehhez képest két hétig tartott, amíg a nyomtatók elkezdhettek dolgozni. Magának az autónak az összerakása ezek után már gyerekjáték volt. Már ha lehet annak nevezni egy olyan folyamatot, ahol vödörszámra, festőhengerrel vitték fel a ragasztót a nagy felületekre, és pizza-vágóval darabolták a papírt. Az alkatrészek elkészítéséhez 25 darab, 1,2x2,3 méteres papírlapot használtak, összesen 126 darab kivágott darabot ragasztottak egymáshoz. A váz elkészítése négy munkanapot vett igénybe, pedig itt még nem is kellett nagyon ügyelni a részletekre, hiszen ezt teljes egészében eltakarja a külső héj. Utóbbit hat nap alatt rakták össze a japánok, igaz biztosra mentek – a végleges ragasztás előtt ideiglenes odarögzítették a darabokat, ellenőrizve, hogy a ragasztás miatt nem torzult-e valahol az autó. Nem kis munka volt, de megérte. A gyártásról és a szemrevaló végeredményről a Galériában lehet megtekinteni a képeket. A Honda NSX 1:24 méretarányú modelljei letölthetőek az Epson oldaláról.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?