Az érzés a lényeg

Loeb a vb-re koncentrál, nem a győzelemre

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Zsinórban nyolcadik győzelmét szerezheti meg Sébastien Loeb a péntektől vasárnapig tartó Deutschland Ralin, de ő nem erre hajt.

Az elmúlt hetek rali vb-s hírei másról sem szóltak, minthogy Sébastien Loeb új rekordot állíthat fel a Deutschland Ralin.
Ebben persze semmi újdonság nincs, mert most is ő tartja a rekordot hét győzelmével. (Azért csak ennyivel, mert ennyiszer szerepelt a német futam a világbajnokságon.) Más részről a legtöbb futamgyőzelemmel is ő rendelkezik, szám szerint 58-cal. Úgyhogy, ha a hétvégén nyer, akkor biztosan két újabb rekordot állít fel. Ebben a marketingfogáson kívül nincs sok érdemi információ.
Ehhez képest Loeb csütörtökön a Deutschland Rali sajtótájékoztatóján úgy nyilatkozott, hogy nem a világbajnoki címet tartja szem előtt és nem fog kockáztatni a győzelemért.
A legtöbb versenyzőhöz hasonlóan őt sem nagyon érdekli a statisztika.
„Valójában csak a világbajnokság a fontos számomra” – mondta Loeb. „Megpróbálok pár pontot szerezni, és jól szerepelni. Az elején megnézzük, hogy mire elég a ritmusom, ha meglesz az érzés, akkor nyerhetünk, de határozottan állíthatom, hogy nem fogok kockáztatni a győzelemért.”
Aranyos, nem? Megnézi, hogy elég-e a ritmusa a győzelemhez. Mindezt azon a versenyen, amit rajta kívül senki nem tudott még megnyerni, amióta vb-futam. Arról meg nem is beszélve, hogy aszfalton Loebbel szemben mindenki másnak csak a második hely lehet, amit a legmerészebb álmában meg mer álmodni.
A francia szerint nincs semmi titka, egyszerűen szereti a változó tapadást. Annak pedig a Deutschland Rali valóságos paradicsoma.
„Ez egy nagyon trükkös verseny. Először is az úton kell maradnod. A tapadás szinte minden elágazásban változik. Sok múlik azon, hogy mennyire érzel rá erre, de mindig is jó voltam az ilyen versenyeken. A Monte-Carlo Ralin ugyanez a helyzet.”

A Montét ötször nyerte meg Loeb, kétszer volt rajta második, 2009 óta pedig nem szerepel a verseny a vb-n, ezért nem tudta gyarapítani ottani skalpjait.
Mivel Loeb a változó tapadás specialistája, természetesen ha sietnie kell, akkor az esőt részesíti előnyben:
„Ha vezetem a versenyt, akkor jobban örülök a száraz pályáknak, ha nem, akkor persze az esőt kedvelem, mert akkor jobban tudok támadni.”
A verseny shake downján taroltak a Citroënek, úgyhogy megint a franciák házi döntője lehet a verseny. Loeb legnagyobb ellenfele csapattársa, Dani Sordo, aki új navigátorral, Diego Vallejoval áll rajthoz, miután korábbi társával, Marc Martival volt némi nézeteltérése az autóban.
Az új francia szupertehetség, Sébastien Ogier az elmúlt három murvás verseny mindegyikén megverte Loeböt, de furcsamód, ahhoz képest, hogy gall, aszfalton meglehetősen kevés tapasztalattal rendelkezik, így őt nem sorolják az esélyesek közé.
Szóval egyelőre úgy néz ki, Loebnek jók lesznek az érzései a hétvégén.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?