Az év kombija? Itthon a Peugeot 308 SW

Nem csak egy puttonyt kapott: Peugeot 308 SW

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csupán 230 000 forint a Peugeot 308 SW felára az ötajtóshoz mérten. Csomagterén túl utastere is tágasabb, új motorokat és extrákat is hoz.

Itthon is bemutatkozott, itthon is rendelhető már az Év Autója díjjal kitüntetett - második generációs - Peugeot 308-as SW névre hallgató kombija. A 308 SW nem csupán egy puttonyos modell, a tömegcsökkentést is jócskán hozó (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) EMP2 moduláris platformnak köszönhetően viszonylag szabadon szobrászkodhattak vele a tervezők.
Hirdetés
Peugeot 308 SW - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
4585180414712730610-1660

Tengelytávjába például beletoldottak 11 centimétert, hogy a 308 egyik kritizált pontja, a hátsó lábtér is nőhessen. Nőtt is, az SW négy termetesebb felnőttnek is kényelmes utazóautó. De ne rohanjunk még az első tapasztalatokig, a 11 centis tengelytáv-növelésen túl a 22 centiméterrel toldott hátsó túlnyúlás, azaz az összességében 33 centis hossznövekedés is figyelmet érdemlő, pláne úgy, hogy a korábbi 308 SW-nél a mostani (1.6 HDi esetén) kereken 200 kilogrammal könnyebb. Pedig a 308 SW szép nagy kombi lett, franciásan kecses formában. Nem lesz meglepő, ha néhány vevőt a nagyobb szegmensekből is elragad a korábbi 308 SW-nél 8,5 centiméterrel hosszabb, 2,2 centivel nagyobb tengelytávú, 9 centiméterrel alacsonyabb tetejével az egyterűs jellemzőket felejteni kívánó puttonyos. Míg a korábbiból volt praktikus hétüléses, itt az nem várható.
Van 610 liternyi - a legtöbb konkurensénél nagyobb - csomagtér a fedőroló alatt, igaz, annak egy része a felnyitható, akár a rolót is elrejteni képes padló alatti üregben. Nem csak literszámban, kialakításban is jó a 308 SW: a csomagtérajtó teljes széltében, küszöbmentesen nyílik, a raktér síkokkal határolt, hosszúsága a hátsó ülések mögött 106, lehajtott ülésekkel 180 centiméter. Mindegyik verzióban alapáras a Magic Flat, egy-egy kar meghúzására 2/1 arányú osztással a csomagtér felől is nagyon egyszerűen síkba fektethető hátsó ülés, a középső Active felszereltségnél felárért kérhető, a csúcs Allure esetében alapáras a sínes csomagtéri rögzítőrendszer. Az ugyancsak alapáras csomagtéri 12 V-os csatlakozó praktikusan a hátsó támla tövébe került, hogy onnan is vezethessünk bele kábelt.
Peugeot 308 SW - motorkínálat
Motor1.2 PureTech1.2 PureTech1.6 THP1.6 HDi1.6 e-HDi2.0 BlueHDi
Üzemanyagbenzingázolaj
Hengerűrtartalom (cm3)1199159815601997
Hengerek/szelepek száma3/123/124/164/84/84/16
Váltófajta/-fokozatkézi/5kézi/6 (automata/6)kézi/6kézi/5kézi/6kézi/6 (automata/6)
Teljesítmény [LE (1/min]110 (5500)130 (5500)155 (6000)92 (4000)115 (3600)150 (3750)
Nyomaték [Nm (1/min)]205 (1500)230 (1750)240 (1400)230 (1750)270 (1750)370 (2000)
Végsebesség (km/h)188205 (204)*210181191215 (212)*
Gyorsulás (0-100 km/h, s)11,610,0 (9,5)*8,311,910,68,9
Fogyasztás - vegyes (l/100 km)4,74,9 (5,1)*5,43,93,83,8 (4,1)*
CO2-kibocsátás (g/km)109113 (117)*1251029899 (108)*
Saját tömeg (kg)11901190 (1200)*1200118012001315 (1420)*

Az SW nem csupán önmagában, hanem új motorok és extrák társaságában érkezett a Peugeot, illetve a 308 kínálatába. Legfőbb újdonság az 1,2 literes, háromhengeres PureTech turbómotor-páros. Ez 110 és 130 lóerős verziókat jelent, a korábbi 1.6 VTi-t váltó erősebbik szint alapáron hatfokozatú kézi váltós, városban harmadával kevesebbet fogyaszt, mint elődje, s a szintén új, a japán Aisintől származó hatsebességes, a fogyasztást alig növelő hagyományos automata váltóval is kapható lesz. A PureTech elődjénél vegyes ciklusban 23, városi üzemben 33 százalékkal takarékosabb, ugyanakkor 1,5 másodperccel rövidebb (11,5 helyett 10 másodperces) 100 km/órára gyorsítást ad, nyomatéka 44 százalékkal nagyobb. Hogy benzinesből van 1.6 THP (156 LE) is, nem sok szót érdemel, az 1.6 HDi (92 LE) és a stop-startos e-HDi (115 LE) mellé érkezett új csúcsdízel, a platformtárs Grand C4 Picassóban már tesztelt 2.0 BlueHDi (150 LE, 370 Nm) viszont annál érdekesebb. AdBlue-adalékos SCR-katalizátorával már ma teljesíti az Euro 6-os emissziós normát, vegyes fogyasztása pedig pont olyan szerény, mint a jelenlegi 1.6 e-HDi-é: 3,8 l/100 km. Nem meglepő, hogy jövőre majd utóbbit is BlueHDi-vel váltja a Peugeot, az 115 helyett 120 lóerős lesz, nyomatéka 271-ről 300 newtonméterre nő, 100 km/órára gyorsulása 10,6-ról 10,1 másodperces, vegyes fogyasztása 3,8-ról 3,3 l/100 km-re csökken majd. Miként a többi új motor, az 1.6 BlueHDi is kapható lesz az új EAT6 automata váltóval.
Az új opciók egyike a „Driver sport pack”, gombnyomásra élénkebbé váló gázreakcióval, enyhébb kormányrásegítéssel, a műszerszámlapok vörösbe váltásával, a műszerfali kijelzőn műszaki paraméterek (turbónyomás, leadott teljesítmény és nyomaték) megjelenítésével. Szerepelhet kecses alumínium tetősín és rögzítő-rendszer, meg persze mindaz, amit a 308-ban már láthattunk. Például LED-es fényszóró (a menetfény alapáras, a hátsó lámpák is diódásak). A parkoló-automatika párhuzamos és merőleges beállásra is képes, a kézifék lehet elektromos, a hifi és a klímarendszer érintőképernyős (azon navigációval és tolatókamerával), az ajtók nyílhatnak zsebben hordható okoskulccsal, s a motor indítása is lehet gombos.
Peugeot 308 SW - árak
1.2 Pure Tech Access (110 LE)4 970 000 Ft
1.6 HDi Access (92 LE)5 210 000 Ft
1.6 e-HDi Access (115 LE)5 570 000 Ft
1.2 Pure Tech Active (110 LE)5 340 000 Ft
1.2 Pure Tech Active (130 LE)5 500 000 Ft
1.2 Pure Tech Active EAT6 (130 LE)5 850 000 Ft
1.6 THP Active (156 LE)5 570 000 Ft
1.6 HDi Active (92 LE)5 580 000 Ft
1.6 e-HDi Active (115 LE)5 940 000 Ft
2.0 Blue HDi Active (150 LE)6 420 000 Ft
2.0 Blue HDi Active EAT6 (150 LE)6 770 000 Ft
1.2 Pure Tech Allure (130 LE)6 010 000 Ft
1.2 Pure Tech Allure EAT6 (130 LE)6 360 000 Ft
1.6 THP Allure (156 LE)6 080 000 Ft
1.6 e-HDi Allure (115 LE)6 450 000 Ft
2.0 Blue HDi Allure (150 LE)6 930 000 Ft
2.0 Blue HDi Allure EAT6 (150 LE)7 280 000 Ft

A 308 SW ütőkártyája formáján és helykínálatán, valamint opciós kínálatán túl az ára is. Mindössze 230 000 forinttal kell érte többet fizetni, mint egy ötajtósért, s ahhoz hasonlóan jár hozzá az 5 év/100 000 kilométer garancia is. A 230 000 forintos felárat 300 000 forintos kedvezmény rögtön apasztja, így legolcsóbban 4 970 000 forinttól lehet 308 SW-be ülni. Nem szerény összeg, ahogyan az sem, hogy a tesztkörre elvitt, amúgy négy felnőttel is teljesen kielégítő 1.2 PureTech (130 LE) ára is simán kúszhat 7,5 millió forint magasságába a leggazdagabb Allure ellátmánnyal. Fogyasztás és értéktartás, azaz teljes tulajdonlási költség szempontjából azonban elődjénél jobbnak ígérkezik az új 308 SW, ami (ha a Skoda Octaviát a Peugeot-hoz hasonlóan nem vesszük osztálytársnak) az egyik legjobb, ha nem a legjobb mai kompakt kombi lehet - de ennek eldöntését hagyjuk inkább egy jövőbeni tesztre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 06:49
    Permalink

    Az imént adtuk le faterral az egyik vidéki dealer tesztautóját. Péntektől volt nálunk, mentünk vele 400 km-t. Ugyan limuzin volt, de nekem nagyon tetszett a 308-as. Simán vállalható autó, a fikázók jelentős részének “szerencsére” még 5 évesen sem telik majd rá, így nem kényszerülnek bele jó ideig. Én szívesen birtokolnám.

  • 2017.10.29. at 06:49
    Permalink

    Azt jól teszed. A magamfajták “arra vannak oda annyira”, hogy nem írnak akkora baromságokat, mint pl. te szoktál. Semmiképpen ne vegyél német autót szerintem se. Nem érdemlik meg. Inkább itt nyomjad a süket dumákat, biztosan mindenki elhiszi!
    Béke Milan, nem vagy te rossz srác, én tudom. De ha nem írod meg a leckét, úgy megpofoz anyád, hogy arról koldulsz!

  • 2017.10.29. at 06:49
    Permalink

    Nem Milan, az csak elvetemült olasz autó buziknak apróság, hogy valamiből szivárog az olaj. Rendes autókból ugyanis nem szivárog! Nem szivároghat. Gyártótól függetlenül.
    Ne kezdj átkozódni!

  • 2017.10.29. at 06:49
    Permalink

    Rövidre fogom , mert már unalmas lesz másoknak . A francia autók minőség javulásával kezdtem , és
    olajfolyásos motorú autóval folytattam . Ez akár hogy is magyarázzuk nem minőség javulást mutat , megfejelve a szervizes jóember tapasztalataival, illetve egyéb típusok tapasztalati összegzésével .Amúgy a BMW nem hirdetett mostanában minőség javulást , ha nem minőséget csinál . Üdv.

  • 2017.10.29. at 06:49
    Permalink

    Igaza van a cikk írójának: hagyjuk inkább a jövőre, hogy milyen lesz ez az autó. Majd a “jónép” eldönti, hiszen neki, nekünk készítették. Tíz év múlva sokkal több véleményünk lesz róla, már aki megveszi.

  • 2017.10.29. at 06:49
    Permalink

    A prémium az én olvasatomban legyen prémium 5 éves korában is ./ a Laguna nem az ! / Ne legyen dzsuvás a motortér, és ne kelljen rettegni konstrukciós hiba miatti úton maradástól.Ez típustól függetlenül azt hiszem elvárható minden gyártmánytól manapság .Az előző hozzászólásom csak egy vélemény , és természetesen ebből nem lehet általánosítani . Mások tapasztalatát is el kell fogadni !

  • 2017.10.29. at 06:49
    Permalink

    Személyes tapasztalatra hivatkozok én is, amikor azt mondom, ha minden autóm csak annyira lett volna és lesz a jövőben is jó és szimpatikus, mint a jelenlegi kis francia, amit 11-ik éve használok, akkor nagyon elégedett lennék. Volt Golf lll TDI-m 1997-2003-ig. A francia összességében jobb benyomást kelt mint a Golfom. A Golfnak 160.000-nél olajban úszott az alja (főtengelyszimmering), meg a vezérműszíj, a francia teljesen száraz mindenütt, igaz még csak 147.000-nél tart, de az eddigiek alapján igen jó esély van arra, hogy további 50.000 km alatt sem lesz semmilyen negatív változás e téren.

  • 2017.10.29. at 06:49
    Permalink

    Egy kis off ! Mostanában a szaksajtóban azt lehet olvasni , hogy az utóbbi években sokat javult a francia autók minősége.Ebből kiindulva , vásárlási szándékkal , megnéztünk egy 5 éves , benzines Laguna Coupe GTgépkocsit , 100 ezer kilométeres futással , végig vezetett szervíz könyvvel. Az első benyomások jók voltak . Próbaút , majd szakszervizes átvizsgálás .Az emelőről alánézve látszott , hogy az összes vízcső engedi a fagyállót és a karter alja vastagon olaj dzsuvás .Szerelő- nem nagy baj , ezek mindig ilyenek . Hát kösz de ebből nem kérünk , illetve milyen lesz majd később ? Egyszóval az év autóját véleményem szerint néhány évi tartós teszt után kellene kihirdetni, nem úgy mint most .A belefektetett innovációt akkor lehetne igazán lemérni , hogyan muzsikál . / most ért bilibe a kezem !/

  • 2017.10.29. at 06:50
    Permalink

    @Petya25
    Áruld már el, hogyan vettek volta meg 58 újságírót 22 országban??? Ostobaságot írsz!
    Talán bele kéne ülni és rájönnél hogy mennyire jó kis autó ez, az aktuális Focus, Astra vagy Mégane a fasorban sincs hozzá képest.
    Komolyan ennyi okostojást, az autót még csak képen látták de már dől a fos a billentyűzetükből…

  • 2017.10.29. at 06:50
    Permalink

    “a mutatók a megszokotthoz képest ellentétesen járnak”
    Nem csak a fordulatszámmérő?
    Év autója, ugyanmár, megvette a címet, hogy ne húzza le a redőnyt a Pözsó…
    Idióta műszerfal kialakítás, siralmas középkonzol és túlárazott.

Vélemény, hozzászólás?