Az FIA szemen köpte magát

A Ferrari megúszta a további büntetést

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem kapott további büntetést a Ferrari a Német Nagydíjon alkalmazott csapatsorrend miatt, innentől kezdve értelmetlenné vált az FIA szabálya.

Nem kapott további büntetést a Ferrari a Német Nagydíjon alkalmazott csapatsorrendje miatt, amikor is Massát burkoltan utasították, hogy engedje el Alonsót.
Az FIA szerda délután hallgatta meg a Ferrari csapatvezetőjét, Stefano Domenicalit, valamit a csapat ügyvédjét, amely után úgy döntött, hogy a versenyen kirótt 100 ezer dolláros pénzbírságon túl nem alkalmaz további szankciót.
A Ferrari a Német Nagydíj 49. körében határozottan közölte az élen álló Felipe Massával, hogy a mögötte haladó csapattársa, Fernando Alonso gyorsabb nála. Massa erre látványosan lelassulva elengedte őt, mire mérnöke bocsánatot kért tőle.
A céldobogón Massa egyértelműen csalódottan viselkedett, a csapatvezető Stefano Domenicali pedig meglehetősen kínos, teátrális jelenettel próbálta két pilótáját egységes csapatként feltüntetni, amivel csak tovább rontott a helyzeten.

Lehet a csapatsorrend szabályát jónak vagy rossznak minősíteni, de egyelőre ez egy életben lévő szabály, és bárki bárhogyan is magyarázza, Massa nem önszántából, hanem csapatutasításra engedte maga elé Alonsót. (Ezért kapta a Ferrari a 100 ezer dolláros pénzbírságot a verseny után.)
Ha pedig ezt a szabályt ilyen egyszerű kijátszani és a Formula–1-es csapatok költségvetéséhez mérten nevetséges 100 ezer dolláros büntetéssel meg lehet vásárolni a szabály alóli felmentést, akkor mi értelme van a szabálynak?
Az FIA pedig azzal a döntésével, hogy nem alkalmazott további szankciót a Ferrarival szemben, saját szabályát tette nevetségessé és köpte magát szemen a Formula–1-es szurkolók előtt.
Ha más a véleménye, vagy egyetért, írja meg nekünk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.11.01. at 02:18
    Permalink

    Én inkább lassan azt a kérdést teszem fel magamban, mi értelme van a jelenlegi Formula-1-nek? Értelmezhetetlen, idióta szabályok tucatjai, teszt tilalom, fejetlenség versenyek közben… Hála az FIA-nak, egy ilyen kocsit már bonyolultabb összehozni, mint egy űrrepülőgépet, és minél több a megkötés, annál jobban akarnak a mérnökök kiskapukon bújkálni. Ehhez nem kell nagy logika. Ami pedig a Ferrarit illeti, bolhacirkusz az egész. Ez csapatjáték, ami nem mellesleg kőkemény üzlet, a sporthoz már alig van köze. Sajnos. Mennyivel lett volna “sportszerűbb” egy titkos üzenet, hogy “Felipe, kék az ég és zöld a fű”? Vagy a McLaren féle cirkusz, amikor Buttonnak hirtelen “gondja támadt” a fogyasztással, csak Jenson nem vette a lapot. Hamilton puffogása senkit nem zavart? Ja, mert nem ott nem volt csapatutasítás, persze. Mellesleg a Ferrarinál senki nem utasította Massát, hogy KONKRÉTAN mit csináljon, kvázi engedje el Alonsót. Tényeket közöltek vele. A helyzet persze egyértelmű, mint ahogy másoknál is ugyanez működik, de hogy ekkora trutyikeverés lett belőle a Ferrarinál, az igazából Massa bűne! Bevágta a durcát (valahol azért érthető), és úgy rendezte meg az elengedést, ami az egész világnak szemet szúrt. Ennyi.

Vélemény, hozzászólás?