Az idei útdíj után jövőre jöhet a fővárosi dugódíj

Budapest aligha fogja megúszni a dugódíjat, jövőre bevezethetik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A fővárosi dugódíj bevezetésének reális időpontja 2016 december vége - nyilatkozta Tarlós István, Budapest főpolgármestere.

A Népszabadság által készített interjúban beszélt sok más mellett a fővárosi dugódíjról Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Az idén bevezetett és állítólag hamarosan józanodó, enyhülő útdíj után jövőre újabb csapás, budapesti dugódíj fenyegeti az autósokat.
Hirdetés
A részleteiben most még egyáltalán nem ismert újabb sarcról a városvezető a következőket mondta el: "A Demszky-kabinet a 4-es metróhoz kapott uniós támogatás fejében vállalta a behajtási díj bevezetését. Ez része a támogatási szerződésnek, így nincs sok választásunk. Hacsak nem akarjuk visszafizetni a beruházásra kapott 180 milliárdot, akkor be kell vezetnünk a dugódíjat. Az uniótól kaptunk erre némi haladékot. Jelen pillanatban egyébként egy magyar parlamenti döntés tiltja a dugódíj bevezetését. De a kormány tisztában van azzal, hogy ez mit jelent, így ebben változás várható. A BKV és a BKK jelenleg is dolgozik a zónahatárok kijelölésén, hiszen ez az egyik legfontosabb kérdés. Emellett a technikai feltételeket is meg kell teremteni. A bevezetés reális időpontja 2016 vége."
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 22:40
    Permalink

    Ne légy vele ilyen igazságtalan! A szellemi veszélyességi versenyen nyilvánvalóan nem is indulhatna, hiszen esélyt sem adna másnak hogy akár csak labdába rúgjon mellette ezen a területen. LOL! 🙂 Pont ilyen engedelmes agyhalottakra van szüksége a kedves vezetőnek is akik feltétel nélkül szolgai módon követik a vezírt és legelmebetegebb intézkedéseket is véresre tapsolt tenyérrel dicsőítik.

  • 2017.10.28. at 22:40
    Permalink

    Egyetértek.
    Továbbá: “A főpolgármester álláspontja szerint az előző ciklus közgyűlési többsége 2013-as bevezetéssel “bevállalta” a dugódíjat a négyes metró uniós támogatásának feltételeként, tehát annak is örülni kell, hogy az Európai Unió egyáltalán haladékot adott 2015-ig.” “[b]A behajtási díjat legkésőbb 2015-ig[/b] – az uniós támogatás elszámolásának lezárásáig – be kell vezetni Budapesten.” [MTI: 2012.12.12.] Az is igaz, hogy a BKK 2013 januárjában kiadott egy nyilatkozatot, hogy 2016 a tervezett fejlesztések lezárása előtt semmiképpen nem lehet bevezetni a dugódíjat (Budai fonódó villamos hálózat, stb.).
    Ez elsősorban a főváros alulfinanszírozottságának csökkentésére egy lehetőség. A díj mértékének függvényében ez akár el is fogadható. A tömegközlekedésre terelni kívánt forgalmat azonban nem csak a 4-es metró fogja levezetni, ezért az egész hálózat teljesítő képességét (járatsűrűség) megfelelő mértékben növelni kell. Stb.

  • 2017.10.28. at 22:40
    Permalink

    Csak te nem kedves Kempelen, mert te mindent olyan jól látsz! Építő hozzászólásaidat minden cikk végén ott olvashatjuk tele konkrétumokkal! Nem baj, kell ilyen is!

  • 2017.10.28. at 22:40
    Permalink

    Egy dolgot basznak el ezek nagyon.
    Szellemi veszélyességi pótlékot nem vezetnek be. Az alattam írók mind éhen döglenének annyit kellene fizetniük.

  • 2017.10.28. at 22:40
    Permalink

    A 4-es metró szerzősései bárki számára hozzáférhetők.
    Szó sincs EU támogatás visszafizetéséről semmilyen címszóval, semmilyen 180milliárdról!!!
    http://www.metro4.hu/dbr_szerzodesek_altalanos.php

    Egyetlen helyen van szó dugódíj bevezetéséről:
    “Budapest közlekedésfejlesztési terve 2020-ig”
    https://app.box.com/s/7119cbdb77c4f05226e9

    Viszont itt egy komplett projekt vállalása van vázolva, úgymint:

    – 2012 végén már 360ezren használják a 4-es metrót (bruhahaha)
    – Építenek egy rakás P+R parkolót, felújítanak a vonalakat, új járműveketvásárlása, kapacitás növelés.
    – Körvasúti körút új Duna-hidakkal

    Na ezek után jöhet(ne) a dugódíj.
    Persze itt sincs szó támogatás visszafizetéséről, kvázi büntetésről EU részről
    Azaz a tanulmányt nyugodtan vehetjük afféle “merjünknagyotálmodni” hősködésnek.
    … különben bármely nem megvalósult része alapján fizethetnék vissza a lóvét (pl Körvasúti körút + Duna hidak 😀 )

  • 2017.10.28. at 22:40
    Permalink

    Már megint hazudnak ezek is reggel, délben, este! Megint az elődökre fogják! A támogatási szerződésben nincsenek meghatározva zónahatárok és a díj mértéke sem! Ha annyira nem akarnák ők ezt az újabb sarcot csak az elődeik öröksége, miért nem vezetik be csak az V. kerület pár utcájára 1 FT-os díjjal?

  • 2017.10.28. at 22:40
    Permalink

    A fijúgg már jónéhányszor minden kétséget kizáróan bebizonyították az égbekiáltó dilettantizmusukat és nem csak hogy lövésük sincs a kérdéshez de egyenesen komplett idióták – lsd. pl. internetadó, mostani útdíjak bevezetése, termékdíj bevezetése a napenergiát hasznosító berendezésekre – úgyhogy kb. ugyanilyen hajmeresztő lesz valószínűleg a dugódíj bevezetése is.
    A kedves vezető meg megint el fogja mondani hogy minden a legnagyobb rendben van, a rendszer így logikus és jó, legfeljebb némi gépzaj hallatszik csak a próbaüzem alatt, a gombnyomogató leminggek meg agyatlan bólogatással sorokoznak majd fel mögé. 🙂

Vélemény, hozzászólás?