Az Opel vezérigazgatója elmagyarázta: ők a Stellantis technikából is valódi német autókat gyártanak

Florian Huettl válaszolt a kérdéseinkre: az Opel nem fél a kínai márkáktól, rengeteg autót szeretnének eladni Magyarországon!

Az Opel vezérigazgatóját kérdezte a hazai sajtó a villamosításról, az Insignia utódlásáról, a kínai konkurenciáról, a szentgotthárdi üzemről, a hazai kereskedések jövőjéről, illetve arról, hogy mivel tud többet adni az Opel a többi Stellantis márkánál.

Megnyitott az első, már az új dizájn szerint épült Opel szalon Magyarországon, a rendezvényre pedig személyesen látogatott el a 126 éves autógyártó cég vezérigazgatója, Florian Huettl is. A hazai autós sajtó több képviselőjével együtt egy kerekasztal-beszélgetésen tehettük fel a kérdéseinket a német üzletembernek. Huettl elárulta, komoly terveik vannak a magyar piaccal: a jövőben jelentős növekedésre számítanak hazánkban, éppen ezért tárgyaltak a Magyarországra allokált járműmennyiség növeléséről.

A vezérigazgató elárulta, hogy havi szinten 200 új Frontera érkezik majd Magyarországra, innentől pedig csak a kereskedéseken múlik, hogy el is adják ezt a mennyiséget.

A szentgotthárdi üzemmel kapcsolatos kérdésekre adott egyedül kitérő választ a vezérigazgató: kiemelte, hogy az már nem kimondottan Opel fennhatóság alá tartozik, hiszen a teljes Stellantis cégcsoport számára készülnek ott erőforrások. Ennek ellenére megerősítette, hogy a cégcsoport hosszú távon tervez a magyarországi üzemmel. Emlékeztetett a tavalyi, 45 milliárd forint összértékű beruházásra is, amelynek köszönhetően nem csak hagyományos, de elektromos erőforrások is készülnek majd Szentgotthárdon.

A belsőégésű motorok kivezetésével kapcsolatban Huettl nem jelentette ki egyértelműen, hogy kitolják a 3 évvel ezelőtt vállalt, 2028-as határidőt, ám elismerte, hogy "lassabb tempóban halad az átállás, mint ahogyan azt eredetileg tervezték." A jövőt illetően így fogalmazott: "Az Opel minden modelljét egyszerre árusítja belső égésű motorral, hibridként és elektromosként is, így megvan a lehetőségünk, hogy rugalmasan kezeljük az elektromos átállást, és a piaci igényekhez alkalmazkodva vezessük ki a belső égésű motorokat." Érkezett egy kérdés az Opel híres kabrió, kupé és családi szedán modelljeinek utódlását illetően is, ám a vezérigazgató megerősítette, hogy a jövőben inkább a B-SUV és a C-SUV szegmensek bővítésén és fejlesztésén fognak dolgozni. Ezt a vásárlói igényekkel indokolta.

A vezérigazgató válaszolt az újságírók kínai konkurenciával kapcsolatos kérdéseire is: emlékeztetett rá, hogy az autóiparban mindig kiélezett verseny volt, és most sincs ez másképp. Szerinte nem számít, hogy egy adott gyártó melyik országból származik, sokkal fontosabb, hogy milyen járműveket tud felmutatni és milyen múlttal rendelkezik az adott piacon. Kiemelte: a vásárlók ismert gyártóktól, megbízható eladóktól szeretnének olyan autókat vásárolni, amelyekben bíznak és amelyekre vágynak. Éppen ezért szerinte az új szereplők a piacon komoly hátrányból indulnak, hiszen az Opelhez hasonló, több évtizede jelen lévő márkákkal a vásárlóknak régre nyúló, pozitív tapasztalataik vannak. Az Opelnek ebben a helyzetben csak annyi a dolga, hogy továbbra is megbízható, megfizethető és összességében jó autókat gyártson a vezérigazgató szerint.

Ehhez kapcsolódóan arról kérdeztem a vezérigazgatót, hogy miben tudnak kitűnni az azonos technikából dolgozó, többi Stellantis márka közül, mire meglepő választ adott.

Az Opel modellek különlegessége Florian Huettl szerint, hogy továbbra is ízig-vérig német autók tudtak maradni.

A vezérigazgató hozzátette: az Opel egy 126 éve létező német autómárka, a rüsselsheimi fejlesztőközpontjukban pedig továbbra is mindent megtesznek, hogy a német autókra jellemző kényelmet, feszes és pontos kezelhetőséget, kiemelkedő hangszigetelést és minőségi utastereket gyártsanak. Mindezt a látványosan német, házon belül megrajzolt formatervekkel és részletekkel koronázzák meg. Arról is beszélt, hogy szerinte nem szabad a Stellantis platformokat és motorokat francia technikának bélyegezni, hiszen a Stellantis egy nemzetközi cég, olasz, francia, amerikai és német mérnökök együtt dolgoznak a járművek technológiai alapjain, amelyeket minden gyártó a saját képére formálhat. Az Opel ezekből az alapokból a hagyományos, német értékek mentén kényelmes, minőségi, hosszú utazásokra tervezett Opeleket gyárt. A gondolatmenetet így zárta: "Szerencsések vagyunk, hogy ennyi kiváló gyártóval fejleszthetjük közösen az autóinkat, így ugyanis a megoszló költségek miatt profitábilisan gyárthatunk kiváló autókat."

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?