Az összes Ferrarit lenyomja az új Lancia Stratos

Érdekes adatok a Lancia Stratosról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ferrari alapokra épült a New Lancia Startos, ez eddig sem volt hétpecsétes titok, de azt nem tudtuk, hogy gyorsulásban elkeni az összes maranellói gép száját...

Sokáig azt hittük, gyári projekten dolgoznak a Pininfarinánál, aztán kiderült: a New Lancia Stratos egyáltalán nem lesz sorozatgyártású termék, csupán egy német milliomos üzletember megrendelésére építették meg a különleges, múltidéző autót. A hír felröppenése óta különféle pletykák keringtek a műszaki adatokról, de most kiderült az igazság, hogy pontosan milyen alapra tervezték a kocsit, illetve, hogy mit is tud valójában. Lássuk a részleteket!

Donor szempontjából a Ferrari F430 Scuderia helyes tippnek bizonyult, ám az alváz 200 milliméterrel rövidebb, mint a maranellói autó esetében, és egy FIA szabványnak megfelelő bukókeret is beszerelésre került. A New Startos teljes hosszúsága 4181 mm, szélessége 197, magassága 124 cm, tengelytávja pedig kereken 2400 mm. A saját tömeg 1247 kg, ennek 44 százaléka az első, 56 százaléka a hátsó tengelyre jut. A motor az F430 V8-asa, ám a Scuderia 510 lóereje helyett 540 lóerőt tud a gép 8200 1/min fordulaton, míg a forgatónyomaték maximuma 500 Nm - az erősödésben nagy valószínűséggel szerepet játszik a német Capristo kipufogórendszer is. Summa summarum, egyetlen lóerőre csupán 2,3 kilogramm mozgatása jut, ami kifejezetten jó érték.

Az autó 3,3 másodperc alatt gyorsul 0-100, 9,7 másodperc alatt 0-200 km/órára, így ezzel tulajdonképpen veri az összes gyári Ferrarit. A végsebesség azonban kimondottan szerénynek tűnik, az ember többre számítana, mint 274 km/h, de ez a váltó rövid áttételezésével magyarázható - a tulajdonos jobban szereti a robbanékonyságot, mint a 300 km/h feletti száguldást. Hogy a New Stratos irányíthatóságával ne legyen probléma, arról ZF-Sachs elektronikus felfüggesztés gondoskodik, a rugók Eibach gyártmányok, a fék pedig Brembo, az első tengelyen hat-, hátul négydugattyús nyergekkel. A 19 colos könnyűfém felniket a Fondmetal szállította, amelyekre Dunlop Sport Maxx gumikat húztak. Az ős-modellel ellentétben a Stratos 21. századi kiadásán nincsenek bukólámpák, a Bi-Xenon egységet a Hella tette hozzá a projekthez, míg a hátsó kerek LED egységek a Ferrari 599 GTB Fiorano alkatrészei.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?