Az új Toyota Land Cruiserből is lesz GR Sport!

Már látható, milyen lesz az új Toyota Land Cruiser, az LC300

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Dél-Afrikában már megkezdődött az új, LC300 kódot viselő Toyota Land Cruiser forgalmazása, így egész sok részlet tudható már róla.

Május végén, június elején várható az új Toyota Land Cruiser debütálása, ám egyes piacokon, például a modellt nagykanállal faló Dél-Afrikában már rendelhető. Ez a piac nem csak azért fontos, mert itt készülnek a márka Dakar-győztes tereprali versenyautói, hanem mert az ország hatvan éve számít kulcsfontosságú szereplőnek a Toyota globális gyártóhálózatában. Azzal pedig, hogy ott már rendelhető az új LC, egészen sok részlet is kiderült róla.
Hirdetés
Az egyik, hogy lesz belőle hibrid, klasszikus létraalvázát a márka moduláris építőkészletével ötvözbe jött létre a TNGA-F platform, ami nem csak az öntöltő, hanem a későbbiekben akár a RAV4-ből ismert (elvű) plug-in hybrid rendszernek is helyet adhat. Kezdetben azonban marad a hagyományos hajtásláncoknál az LC 300 is. Kétféle V6-os motorral kerül forgalomba: a 3,3 literes dízelmotor 301 lóerős, 700 Nm-es lesz – ez 40 lóerővel, illetve 50 Nm-rel több, mint a korábbi gázolajos, ami alighanem vigasztalja azokat, akik a 4.5 V8-as dízelmotor elvesztése miatt bánkódnak. A benzinmotor egy 3,5 literes turbós, 409 lóerővel és 650 Nm forgatónyomatékkal. A váltó mindenképp tízfokozatú automata, a hajtás pedig természetesen kapcsolható, osztóműves összkerekes, felezőáttétellel, akár zárható első és hátsó diffivel. A megengedett legnagyobb össztömeg motorváltozattól függetlenül 3,23 tonna, a legnagyobb vontatható tömeg mindenképp 3,5 tonna. Az új építőkészlettel az LC300 számos újítást hoz. A tetőlemez például alumíniumból készül, ami egyrészt csökkenti a tömegét, másrészt mélyebbre süllyeszti a tömegközéppontját. Szintén újdonság az elektronikus rögzítőfék, lesz adaptív lengéscsillapítás, és továbbfejlesztett kiiktatható kanyarstabilizátor (KDSS), ahogy kibővül a jármű környezetét észlelő, manőverezést segítő és ütközést elkerülő szenzorok tudása is. Megjelenik a head-up display, a hátul is klimatizált üléses utastér összesen 5 USB csatlakozót kínál.
Hirdetés
A számos felszereltség legizgalmasabb tagja alighanem a GR-S (Gazoo Racing Sport) kivitel lesz, a Land Cruiser ezzel a terepre kíván dinamikát vinni. A speciális lökhárítókkal és kerekekkel érkező GR-Sport fényezett és krómozott kilincsek, illetve tükörházak helyett egyszerű fekete elemeket kap, lespórolják róla az aerodinamikai csomagot, a 20 colos keréktárcsák helyett ésszerű 18 colos felniken gurul majd, az oldalsó fellépő pedig a fényűző, megvilágított kivitel helyett egyszerű, robusztus csőelem lesz. Cserébe a részlegesen önzáró differenciálművek helyébe elöl és hátul egyaránt zárható differenciálművek lépnek, és alapfelszerelés lesz a fent említett, elektronikusan kiiktatható kanyarstabilizátor. Csak ez a modell lesz elérhető a vadonatúj Classic White gyöngyházszínű fehér fényezéssel, ami a fekete-piros bőrkárpitozással társítva hamisítatlan Gazoo Racing versenyhangulatot ígér.
Hirdetés
Forrás: Smarter Media; Fotók: koleca.ru
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?