Dél-Afrikában már rendelhető, egy-egy példányával látható a következő generációs Toyota Land Cruiser
Május végén, június elején várható az új Toyota Land Cruiser debütálása, ám egyes piacokon, például a modellt nagykanállal faló Dél-Afrikában már rendelhető. Ez a piac nem csak azért fontos, mert itt készülnek a márka Dakar-győztes tereprali versenyautói, hanem mert az ország hatvan éve számít kulcsfontosságú szereplőnek a Toyota globális gyártóhálózatában. Azzal pedig, hogy ott már rendelhető az új LC, egészen sok részlet is kiderült róla.
Az egyik, hogy lesz belőle hibrid, klasszikus létraalvázát a márka moduláris építőkészletével ötvözbe jött létre a TNGA-F platform, ami nem csak az öntöltő, hanem a későbbiekben akár a RAV4-ből ismert (elvű) plug-in hybrid rendszernek is helyet adhat. Kezdetben azonban marad a hagyományos hajtásláncoknál az LC 300 is. Kétféle V6-os motorral kerül forgalomba: a 3,3 literes dízelmotor 301 lóerős, 700 Nm-es lesz – ez 40 lóerővel, illetve 50 Nm-rel több, mint a korábbi gázolajos, ami alighanem vigasztalja azokat, akik a 4.5 V8-as dízelmotor elvesztése miatt bánkódnak. A benzinmotor egy 3,5 literes turbós, 409 lóerővel és 650 Nm forgatónyomatékkal. A váltó mindenképp tízfokozatú automata, a hajtás pedig természetesen kapcsolható, osztóműves összkerekes, felezőáttétellel, akár zárható első és hátsó diffivel. A megengedett legnagyobb össztömeg motorváltozattól függetlenül 3,23 tonna, a legnagyobb vontatható tömeg mindenképp 3,5 tonna.
Kezdetben V6-os benzines és dízel erőforrásokkal, később öntöltő és plug-in hibridként is várható
Az új építőkészlettel az LC300 számos újítást hoz. A tetőlemez például alumíniumból készül, ami egyrészt csökkenti a tömegét, másrészt mélyebbre süllyeszti a tömegközéppontját. Szintén újdonság az elektronikus rögzítőfék, lesz adaptív lengéscsillapítás, és továbbfejlesztett kiiktatható kanyarstabilizátor (KDSS), ahogy kibővül a jármű környezetét észlelő, manőverezést segítő és ütközést elkerülő szenzorok tudása is. Megjelenik a head-up display, a hátul is klimatizált üléses utastér összesen 5 USB csatlakozót kínál.
A GR Sport exkluzivitása lesz a Classic White metálfényezés, ám a Land Cruisernél ez a széria sem jelent majd eszetlen sportosítást, inkább terepképességeivel lesz fokozott
A számos felszereltség legizgalmasabb tagja alighanem a GR-S (Gazoo Racing Sport) kivitel lesz, a Land Cruiser ezzel a terepre kíván dinamikát vinni. A speciális lökhárítókkal és kerekekkel érkező GR-Sport fényezett és krómozott kilincsek, illetve tükörházak helyett egyszerű fekete elemeket kap, lespórolják róla az aerodinamikai csomagot, a 20 colos keréktárcsák helyett ésszerű 18 colos felniken gurul majd, az oldalsó fellépő pedig a fényűző, megvilágított kivitel helyett egyszerű, robusztus csőelem lesz. Cserébe a részlegesen önzáró differenciálművek helyébe elöl és hátul egyaránt zárható differenciálművek lépnek, és alapfelszerelés lesz a fent említett, elektronikusan kiiktatható kanyarstabilizátor. Csak ez a modell lesz elérhető a vadonatúj Classic White gyöngyházszínű fehér fényezéssel, ami a fekete-piros bőrkárpitozással társítva hamisítatlan Gazoo Racing versenyhangulatot ígér.
Forrás: Smarter Media; Fotók: koleca.ru