Az utóbbi évek egyik legizgalmasabb Fiatja lehetne a Fastback

Abarth ruhába öltöztette a Fiat Fastback crossovert egy virtuális dizájner

Tavaly mutatták meg a Fiat Fastback tanulmányautót, amelyet most Nikita Aksyonov gondolt tovább.

A Fiat Fastback tanulmányautó továbbgondolása (kép: Nikita Aksyonov)

Néhány hónappal ezelőtt a Sao Paulo-i Autószalonon mutatta be a Fiat a szimplán csak Fastback névre keresztelt, kupéformájú szabadidő-autót, ami látszatra simán felvenné a versenyt a német prémiummárkák hasonló modelljeivel. Arcát a Dél-Amerikában kapható Toro pickup ihlette és sajnos előre leszögezték, hogy csak az Atlanti-óceán túloldalán lehet szériagyártású autó a Fastbackből.

Hirdetés

A Fiat egyelőre nem tervezi, hogy Európába is elhozza a modellt, ha az sorozatgyártásra alkalmassá érik (kép: Nikita Aksyonov)

Azonban ez nem tántorította el Nikita Aksyonovot, akinek fantáziaszüleményeiből már többször is szemezgettünk és tovább finomított a tanulmányautó vonalain. A végeredmény egy olyan SUV-kupé lett, ami valószínűleg Európában is sokakat meghódítana a formájával.

Fiat emblémás és vadított Abarth változatokat is elképzelt a virtuális dizájner (kép: Nikita Aksyonov)

A legszembetűnőbb változtatás, amit a virtuális dizájner elkövetett, a Fiat 124 fényszóróinak a felhasználása. A tanulmányautó vékony fényszórócsíkja alá simán beillesztette a roadster világítótesteit és a végeredmény egészen mutatós lett. Átrajzolta a hűtőrácsot is, ami így kicsit talán egy Fordra emlékeztet, hátul viszont érintetlenül hagyott mindent. Az exkluzivitás kedvéért a Fiat emblémát lecserélte az Abarth logójára, ám ezeken a változatokon az első lökhárítókat is sportosabbra szabta, valamint hátul is diffúzort illesztett be. Emellett az autó oldalán természetesen megjelentek az Abarth feliratok. Sokak szerint ez így, ahogy van mehetne is sorozatgyártásba.

A Fiat 500X népszerűnek számít Európában, valószínűleg egy nagyobb szabadidő-autót is pozitívan fogadna a piac(kép: Nikita Aksyonov)

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.02.23. at 14:26
    Permalink

    De miért akarna hirtelen bunkóterepjárót gyártani egy olyan cég, amely több évtizednyi munkát fektetett abba, hogy kedves és praktikus autók jussanak róla az eszünkbe? Jeep emblémával esetleg.

    • 2019.02.23. at 16:45
      Permalink

      Csak a lényeget nem sikerült megérteni: ez Brazília, ahol a Fiat palettája és vélhetően a megítélése, presztízse is más, mint itt. Amíg Európában csak a f*ngreszelés megy, oda gőzerővel fejleszt a cég, saját pick-upot kaptak(szemben az itteni “Mitsubishi” Fullback-kel), és arra a platformra lehet SUV-kat építeni – köztük ezt a szóbanforgót is. Brazília menekülő-útvonalat kínál a Fiatnak, ha az európai piacon nagy xarba kerülnének. Máshova nem nagyon tudnak menekülni.

      Nem tudom, amúgy ez miért érthetetlen: Amerikában a Kia kínál riválist az S-Mercinek, a Hondának van pick-upja szintén ott, törpe-szedánja Indiában, a VW csinált utódot a Phaetonnak Kína számára és még lehetne sorolni. Más-más piacok más-más elvárásokkal rendelkeznek, amit ki kell elégíteni.

      • 2019.02.24. at 01:02
        Permalink

        Azzal, hogy más ott a Fiat megítélése fején találtad a szöget. Annyira, hogy ott még gyártják a Paliót. Ha valaki ült valaha ebben a spártai típusban, az nem fogja visszasírni – a Dél-Amerikai piac olcsó és elérhető járgányokról szól, oda még az 500-ast sem merték elvinni, pedig az tényleg global model. Na ott egy ilyen divat-SUV-nak pont akkora sikere lenne, mint Európában az amerikai modelleknek volt.

        • 2019.02.24. at 16:24
          Permalink

          A Brazil piac átalakulóban van. 2012-es válság megtépázta rendesen a piacot. A FIAT és a VW koppantak nagyot, mert pont az olcsóbb modellek eladásai zuhantak a harmadára (Palio, Gol). Egyébként az 500-ast árulták kint 2009-től talán 2-3 évvel ezelőttig. A Palio gyártását pedig tavaly leállították. Helyette próbálták feljebb pozícionálni magukat az Argo/Cronos-szal. Már nem belépő modellnek tekintik. A SUV őrület a Brazilokat is elérte, de ott a Jeep a Compass-szal és a Renegade-del elég jól helyt áll. Valószínűleg ezért mellőzték az 500X-et. A Toro-val szintén feljebb pozícionálták magukat, de az is csak a Small Wide LWB-re épül, tehát nem új platform. Viszont nagyon szépen veszik. Nem érzem, hogy a Fastback-el jelentősen javítanának a pozíciójukon. A többi gyártó kezd szépen ellépni tőlük.

Vélemény, hozzászólás?