Az utolsó dinoszaurusz lehet a VW Touareg V8 TDI
Genfben debütált a hatalmas dÃzellel szerelt Volkswagen Touareg
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Érdekes lépést tett a Volkswagen. A rossz sajtóval és a csökkenÅ‘ eladásokkal dacolva érkezik a csúcsdÃzel a legnagyobb VW SUV-ba.
Manapság nem csengenek jól együtt a Volkswagen és a dÃzel szavak. A nevükkel fémjelzett botrány óta a gázolajosok iránti érdeklÅ‘dés csökkent, a VW pedig hatalmas összegeket költ az elektromos autók fejlesztésére. Ennek dacára érkezett meg a Touareg V8-as dÃzellel szerelt változata. Az erÅ‘forrás 416 lóerÅ‘s, nyomatékból pedig 900 Nm áll rendelkezésre, nullától százig csak 4,9 másodpercre van szüksége a testes Volkswagennek. Ez az érték csak egy tized másodperccel rosszabb, mint az Audi SQ7 TDI [/url] sprintje, amelyet ugyanezzel a motorral szerelnek kicsit nagyobb teljesÃtménnyel (az Audiban 435 lóerÅ‘s). A Volkswagen nyilatkozata szerint hosszú vita elÅ‘zte meg a tÃpus elkészÃtését, de egy ilyen presztÃzsű autónak szüksége van egy ekkora csúcsmotorra, hogy a világ bármely pontján felvehesse a versenyt a konkurenciával. Hozzátették, hogy szerintük a V8-as Touaregre a gyűjtÅ‘k is felfigyelnek majd. Az valószÃnűsÃthetÅ‘, hogy nem lehet majd lépten-nyomon 4 literes Touaregbe botlani és elképzelhetÅ‘, hogy ekkora dÃzel sem készül már többet más modell számára.
A korábbi generációkban sem aprózták el a csúcsdÃzel kérdését. Az elsÅ‘ generációban (2002-2010) 5 literes V10-es volt a legnagyobb gázolajos kétféle teljesÃtménnyel. Az 5.0 V10 TDI 313 lóerÅ‘s volt, a sportverziónál pedig (R50 5.0 V10 TDI) ugyanebbÅ‘l a blokkból 350 lóerÅ‘t hoztak ki. A második TouaregbÅ‘l (2010-2018) nem készült R verzió, a legnagyobb dÃzel 4134 köbcentis V8-as volt, 340 lóerÅ‘vel.