Bajban a versenytársak: a Toyota az autóipar túlélője?

Erős a bizalom a Toyota iránt a vásárlók körében

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A FutureBrand Index 2018-as kiadása szerint a japán márka a legerősebb és a legnépszerűbb az autóipari szereplők között a piacon.

A mindössze 4 éve alapított felmérés a PwC 100 legjobb piaci tőkeértékű globális vállalat listáján szereplő cégeket elemzi a fogyasztói megítélésük szerint. Két területet vizsgálnak, összesen 18 szempont szerint: leginkább a vállalat küldetését és az élményt.
A küldetésbe olyan kritériumok tartoznak bele - a teljesség igénye nélkül -, mint például a vállalat jövőképe, a kreativitás, a fenntarthatóságra való törekvés és az etikus forrásgazdálkodás. Az élmény kategóriánál az ügyfélélményt, a bizalmat, a márka iránti érzelmi kapcsolódást nézik. Ezeket a szempontokat munkavállalói szemszögből is megvizsgálják, például a vállalati kultúrát tekintve, hogy mennyire szívesen dolgoznak ott az emberek. Mindezen szempontok összességéből vezetik le az FPF értéket, a vállalat jövőállósági tényezőjét.
Hirdetés

Ezen alapos elemzés szerint, a napjainkra jellemző jelentős mértékű és jellegű gazdasági átalakulásban csupán 2 autógyártó fért fel a 100-as listára: a Toyota a 19., míg a Volkswagen az 54. helyet kaparintotta meg. Azonban a két vállalat FPF értéke jelentősen eltér egymástól: a FutureBrand szerkesztői szerint a Toyotát következetesen a legjobb teljesítményt nyújtó, az átlagot minden területen felülmúló vállalatok közé sorolja az elemzés, míg a Volkswagent éppen ellenkezőleg, a negyedik szintre. Ez azért szép teljesítmény a japánoktól, nem?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?