Bajnok a Mazda, a legnagyobbat nőtte az autómárkák közül

Büszke lehet eladási adataira a Mazda Motor Hungary

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több mint ötéves rekordot döntött meg a Mazdánál az idei szeptember. A hazai piacon mutatott növekedésével Európában listavezető.


Több szempontból is bajnoki teljesítményt nyújtott idén a Mazda a hazai piacon: a január-szeptember időszakban 65%-kal növelte eladásait a Datahouse Kft. adatai szerint, ezzel az első helyet szerezte meg az évi 1000 darab felett értékesítő márkák között. A szeptemberi regisztrációs adat (133 darab) a legmagasabb, amit 2009 márciusa óta elért a márka. Mindemellett a magyarországi importőr nőtt a legnagyobb mértékben a Mazda európai szervezetében is.
A Mazda háromszor nagyobb lendülettel nő, mint a magyar személyautó piac, mely - miként arról már beszámoltunk - 49 384 autóval 20,3%-ot gyarapodott a tavalyi év hasonló időszakához képest. A Mazda Magyarországon szeptemberben 2,4%-os, a január-szeptember időszakban pedig 1,88%-os piaci részesedést ért el (szintén Datahouse adatok).
Hirdetés
A márka szerint a siker kulcsa a Skyactiv technológia elemeiből épülő, s a Kodo formanyelv vonalait magukon viselő modellek sora; közülük a legkedveltebb még mindig a Mazda6, mely a felső-középkategóriában a magánszemélyek által leginkább választott modell, és stabil 9%-os piaci részesedést tud felmutatni a szegmensben. Nagy siker a Mazda3 is, mely nem egész egy évvel ezelőtt lépett piacra, és 376 eladott autóval már 2,17%-ot szakít ki a kompakt kategóriából. A Mazda CX-5 pedig eredményesen veszi fel a versenyt olyan modellekkel szemben, mint a Volkswagen Tiguan, vagy az Audi Q5.
„A 2013-as év 76%-os növekedése után 2014-ben is hasonló sikerekre számítunk, hiszen megbízható kereskedő partnereink már szeptemberben túlteljesítették a tavalyi darabszámot. A jövőbeni kilátásaink is hasonlóak; 2015 első negyedévben bevezetésre kerül az új Mazda2, és számos újdonság fogja biztosítani a további növekedést. Köszönet illeti vásárlóinkat és kereskedőinket is, akik nélkül nem tudtuk volna elérni ezeket az eredményeket” – mondta Együd Tibor, a Mazda Motor Hungary Kft. ügyvezetője.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 02:00
    Permalink

    Szerintem a Hondáknál is modellenként változó, a Toyota is inkább az elmúlt pár évben állt a földbe.

    De a fő gond, hogy a nem túl erdeti de kifejezetten dögös belső beülve általában csalódást kelt a kopogós anyagok miatt. És ez sajna 10 éve minden Mazdára jellemző, a képek és beszámolók alapjában mindegyikben sokkal jobb belsőre számítottam….

    Ez nálam a CX5nél csúcsosodott ki, (http://autossagok.blog.hu/2014/09/05/mazda_cx5_teszt), a fő gond az volt hogy eléggé fellengzős tesztekkel volt, a baj az hogy a XC5öst nem prémiumautónak szánták, és ha a prémium féltestvérrel szembesítik akkor ez gyorsan kiderül, súlyelőny meg skyactive ide vagy oda…

    Lesz olyan konfiguráció ahol a Q5 vagy az XC60as nem sokkal drágább, de mégis sok mindenben jobb lesz…

  • 2017.10.29. at 02:00
    Permalink

    Ez nyilván relatív és szubjektív, mi az igénytelen belső. A Toyotáknál vagy a Hondáknál mindenképp igényesebb, és egy világautót mint a 6-os, nem lehet teljesen az európai igényekre tervezni, és tudomásul kell venni, hogy a tengerentúlon és Japánban jóval alacsonyabb az ingerküszöb.

  • 2017.10.29. at 02:00
    Permalink

    Meg sajna az igénytelen belsővel… :(. De amúgy megértemlik a növekedést, nagyon nagy ugrást hajtotttak végre a formában, és a Skyactive-ot is nagyon pozitívan fogadta a szakma…

  • 2017.10.29. at 02:00
    Permalink

    Nem csoda, hisz a Mazda az egyetlen távol-keleti márka, ahol a komoly műszaki tartalom és a legendás megbízhatóság találkozik az ízlésességgel és a szépséggel.

  • 2017.10.29. at 02:00
    Permalink

    Végre ütősek az autóik, jó a sajtójuk és rohadtul a bányász béka segge alatt voltak, ahonnan felállni nehéz, de a növekedés nagyon látványos tud lenni. Éppen ideje volt felébredniük!
    Sok sikert!

Vélemény, hozzászólás?