Beárazták itthon az első hibrid Daciát!

Alaposan megkérik Magyarországon az öntöltő hibrid Dacia árát

Mostantól két Dacia is elérhető Magyarországon pénztárcabarátabb fenntarthatóságot ígérő hajtáslánccal, mutatjuk, mennyit kérnek a hétüléses hibrid Joggerért.

A nagyobb európai piacokhoz képest jelentős késéssel, de megjelent a magyar konfigurátorban is a Dacia Jogger hibrid hajtáslánccal. A belépő szintű modellhez képest több mint 3 millió forint a különbözet, igaz az alapváltozat csupán 5 személynek elegendő üléssel érkezik. Csak a hétüléses kiviteleket vizsgálva, az Essential felszereltségi szinttel és ECO-G 100 erőforrással kínált modell forintra pontosan hárommillió forinttal kerül kevesebbe, mint az Expresson csomaggal kínált, Hybrid 140-es hajtáslánccal ellátott Jogger, amelyből ez a legolcsóbb, hiszen a villanyosított kivitelhez nem kérhető az Essential szint.
Hirdetés
De mennyibe is fáj pontosan? A hibrid Jogger nyitóára 10 299 000 forint, míg a kínálat csúcsát jelentő Extreme felszereltségi szinttel már 10 649 000 forintról indul a kalkulátor. Az öntöltő Dacia hajtásláncának szívét egy 1,6 literes, négyhengeres benzinmotor adja, amelyet két villanymotor és egy 1,2 kilowattórás akkumulátor egészít ki. Bár a Jogger volt az első hibrid Dacia, jelenleg a Duster új nemzedéke is rendelhető a fent említett Hybrid 140-es hajtáslánccal, ráadásul olcsóbban. A belépő Essential csomag itt sem érhető el az öntöltő technológiához, az Expresson 9,8 millióról, a Journey és a a csúcsot jelentő Extreme felszereltségi szint pedig egyaránt 10,4 millió forintról indul a hazai konfigurátorban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.06.14. at 21:57
    Permalink

    “Alaposan megkérik Magyarországon az öntöltő hibrid Dacia árát”

    Abszolútértékben tényleg sok, de van ennél olcsóbb hibrid a piacon? A Vitara is 10 millió fölött indul nyamvadt 138 Nm-el 4400-as fordulaton.

    Mondjuk nem értem kinek optimális ez a hibrid hajtáslánc. Anyagilag nem térül meg soha.

      • 2024.06.15. at 19:27
        Permalink

        Bármelyik PHEV is tudja tölteni magát, természetesen. Sőt még sokkal többet is tudnak mint ez.

        Ha jól látom a Dacia nem is tudja az öntöltést amire a Toyota annyira büszke a soros párhuzamos HSD-vel. A honlap szerint az egyetlen töltési mód a regeneratív fékezés.

        Pedig már ott sem értem miért kellene kihangsúlyozni hogy öntöltő (legalábbis a PHEV-ekkel szemben).

        • 2024.06.17. at 13:45
          Permalink

          A PHEV-et nem hívják öntöltőnek, azt hívják így, ami külső áramforrásról nem tölthető.

          A Daciában a Renault modellekből ismert hibrid hajtáslánc van, aminek az egyik villanymotorja indítómotor és generátor is egyben.
          “Képes akár soros hibridként működni (benzinmotor áramot termel, a villanymotor hajt), adódhat párhuzamos hibrid hajtás (benzin- és a villanymotor egyszerre hajt), és persze vegyes módozat is (benzinmotor és villanymotor is hajt, ám közben a másodlagos villanymotorral áram termelődik).”

          A regeneratív fékezés kevés lenne. 🙂

          • 2024.06.17. at 14:33
            Permalink

            Igazából egyiket sem kellene öntöltőnek hívni mert nem pontos, főleg ha valamelyik bohóc egyenesen azzal jön, hogy ezt nem “kell” tölteni, mintha a PHEV-eknél ez a képesség nem állna fennt.

            Sajnos a PHEV-ek miatt most már a full hibrid is félrevezető, mert a nem tölthető hibrid csak a mild hibrideknél “fullosabb”, de a PHEV-ekhez képes hiányzik a 100%-os villanyüzem képességből egy jeletős darab.

            Azt olvastam hogy a Renault kihozott egy elég ügyes hibrid rendszert (ami hellyel közzel a Toyota képeségeit célozta meg, csak kicsiben), de meglep ha a Dacia ezt mindenben megkapná.

  • 2024.06.15. at 12:01
    Permalink

    Megkérik az árát? 😀
    Ki is árul ekkora csomagtérrel, akár hét személlyel hibridet, ami egy kisebb falun átgurul villannyal? 3 hengeres varrógépek kerülnek ennél többe 300 plusszos raktérrel.

  • 2024.06.15. at 13:19
    Permalink

    Na igen, most jön az ki, hogy az árversenyben lehet jelentősen csökkenteni a villanyautók árát és a sima benzinesekét is, de a hibridét nem igazán. C/D-szegmenstől lefelé esélytelen (és felesleges) a hibrid.

Vélemény, hozzászólás?