Becsövezett Mini koncepció is lesz Frankfurtban
Igazi versenyautó a MINI John Cooper Works GP
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megnyugtató koncepciót mutatott be a Mini: úgy látszik, a tisztán elektromos jövőkép mellett megmarad a sportos vonal is. De még hogy!
Két Mini tanulmány is lesz Frankfurtban. Az újabb, sportosabbik a Mini 50 évvel ezelőtti Monte Carlo Rali győzelmének emlékére készült
Múlt héten mutatta be villanyos jövőjét előrevetítő koncepcióját a Mini, ami tulajdonképpen 2019-ben érkező első tisztán elektromos autójuk előfutára, a jól ismert sárgászöld színben, újító, mégis felismerhető Cooper vonásokkal, arányokkal. Ugyanennek a Union Jack hátsó lámpás apróságnak, most leleplezték a másik végletét is Frankfurtra: a John Cooper Works GP-t. Ahogy neve is mutatja, az új tanulmányautó a legkevésbé sem az emissziómentes jövőről szól, sokkal inkább a Mini másik arcáról, a versenyzés szelleméről. Erre igen egyértelműen felhívja figyelmünket a mérgesebb felniszett, a hegyesebbre húzott, nagy légbeömlős első lökhárító és a hátsó diffúzor. Bitangul néznek ki a szegecselt, szénszálas szélesítések, hátul szinte a légterelő folytatásként izmosodik a Mini versenyautója. A jobb hátsó ablakon még benzin gyorstöltő is felbukkan.
Kitisztított belső, kagylóülések. A több helyen feltűnő 0059 állítólag a Mini 1959-es születése előtt tiszteleg
A látvány, ami minden autósport rajongó szívét megdobogtatja. Puritán üzemanyagcsövek a csomagtérben és teljes bukócsövezés. Állítólag magabiztosan helytáll zárt versenypályán és kanyargós szerpentinen is a JCW GP koncepció
No, a mérnökök és a formatervezők a legkevésbé sem aprózták el a dolgot. Belül csak a műszerfal emlékeztet arra, hogy a Cooper volt az alap, egyébként pedig teljesen kipucolták és szétmerevítették a kasztnit. A volánra kockás zászló minta került, a hagyományos műszereket pedig végre digitális váltotta. Vajon már ilyet várhatunk az új Cooper generációban? Állítható a sportfutómű, méghozzá az infotainment képernyőről, mellette áramtalanító kapott helyet. Elég komoly, szinte FIA homológ bukóketrecet faragtak a puritán pilótafülkébe. Ügyes, ahogy az ajtók rányílnak az oldalcsövekre, a kagylóülések közé pedig poroltó került, ahogy azt kell. Teljesítményadatok hozzá sem ismertek, de valódi gokart lehet a komoly súlycsökkentésnek köszönhetően. Ma is igen feszes sportautóként beszélhetünk a JCW modellekről, de a jövőkép még biztatóbb.
Utoljára 2012-ben, egy limitált sportmodelljére használta a John Cooper Works GP nevet a Mini. A friss koncepció akár a visszatérésre is utalhat