Bejött a tippünk, a Volkswagen Golf az Év Autója

Év Autója 2013: nyert a Golf a GT86 előtt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem hozott meglepetést a 2013-as Európai Év Autója választás: fölényes győzelmet aratott a Volkswagen Golf hetedik generációja.


Miként az várható volt, a 22 ország 58 újságírójából álló zsűri a 8 finalistából a Volkswagen Golf hetedik generációját ítélte a 2013-as Európai Év Autójának. Az 1992-es siker után (amikor a harmadik széria győzött) második alkalommal találtatott a legjobbnak az etalon kompakt, méghozzá jelentős, mondhatni döntő fölénnyel, hiszen kétszer annyi pontot kapott, mint az "ezüstérmes" Toyota GT86. Igen, a szenzációs kis sportkocsi végzett másodikként, míg a képzeletbeli pódium legalsó fokára a Volvo V40-et emelte a grémium.
Hirdetés
A Renault Clio mellett a Golf az, amit ezzel egynél többször díjaztak a kollégák, egyébként pedig a Golf mindegyik nemzedéke Top3-as lett, ami nem véletlen. A VW-konszern MQB moduláris platformjára épített aktuális modellt költséghatékony és innovatív fejlesztése, minősége, biztonsága, színes, dinamikus, mégis gazdaságos motorpalettája, helykínálata és kényelme okán választották a legjobbnak.
A helyszínen, a 83. Genfi Autószalon előcsarnokában országonként mutatták a zsűritagok szavazatait. A Golf győzelme nem, fölénye azonban sokakat meglepett. A két magyar szavazásra jogosultat, Csikós Zsoltot és Gajdán Miklóst is, pedig ők is első helyre tették az etalonnak tartott modellt. Csikósnál a második a V40, harmadik a GT86 lett, Gajdán az i30-at és a V40-et szavazta még dobogós pozícióba.
Európai Év Autója 2013 - végeredmény
helyezésmodellpontszám
1.Volkswagen Golf414
2.Toyota GT86/Subaru BRZ202
3.Volvo V40189
4.Ford B-Max148
5.Mercedes-Benz A-osztály138
6.Renault Clio128
7.Peugeot 208120
8.Hyundai i30111

Amint azt már többször is írtuk, a zöldhullámnak vége is van meg nincs is, hiszen tavalyelőtt az elektromos Nissan Leaf, tavaly meg a Chevrolet Volt/Opel Ampera kiterjesztett hatótávú villanyautó nyert, a Golf pedig egyelőre "csak" hagyományos benzin- és dízelmotorokkal kapható. Viszont a közeljövőben konnektoros hibrid és elektromos verzióját is piacra dobja a Volkswagen, így ezt a törekvést is (nagyra) értékelhette a zsűri.
Európai Év Autója - korábbi győztesek
1964Rover 2000
1965Austin 1800
1966Renault 16
1967Fiat 124
1968NSU Ro 80
1969Peugeot 504
1970Fiat 128
1971Citroën GS
1972Fiat 127
1973Audi 80
1974Mercedes 450S
1975Citroën CX
1976Simca 1307-1308
1977Rover 3500
1978Porsche 928
1979Simca-Chrysler Horizon
1980Lancia Delta
1981Ford Escort
1982Renault 9
1983Audi 100
1984Fiat Uno
1985Opel Kadett
1986Ford Scorpio
1987Opel Omega
1988Peugeot 405
1989Fiat Tipo
1990Citroën XM
1991Renault Clio
1992Volkswagen Golf
1993Nissan Micra
1994Ford Mondeo
1995Fiat Punto
1996Fiat Bravo/Brava
1997Renault Mégane Scénic
1998Alfa Romeo 156
1999Ford Focus
2000Toyota Yaris
2001Alfa Romeo 147
2002Peugeot 307
2003Renault Mégane
2004Fiat Panda
2005Toyota Prius
2006Renault Clio
2007Ford S-Max
2008Fiat 500
2009Opel/Vauxhall Insignia
2010Volkswagen Polo
2011Nissan Leaf
2012Chevrolet Volt/Opel Ampera
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 06:30
    Permalink

    Annyira snassz az egész nincs benne olyan ami megfogná az embert, hogy na ez igen de szép lett.
    Nembaj lesz megint az autó tolvajoknak dolga új volkswagen új fogás a piacon. Ha pl a hondának lenne akkora presztizse mint a volkswagennek akkor azt lopkodnák vagy feltörnék alkatrészeiért.

  • 2017.10.30. at 06:30
    Permalink

    Nem értem, hogy ennyi zsigeri gyűlölet hogy jön össze egy emberben. Ezek szerint ez tényleg ennyire jó. Nem izgalmas, nem tetszik, de ha minőségi, akkor miért ne?
    Remélem, hogy a gyönyörű ÉS minőségi Mazda jövőre az év autója lesz, addigra letelik a 12 hónapos kritérium is.

  • 2017.10.30. at 06:30
    Permalink

    Én az új Mazda6-ot a Skyactive rendszere miatt vártam az év autójának…de mi a rák van ebben a Golfban ami olyan egetrengető? Amúgy érdekelne mi a helyzet a léghajtású Citroen C3 Hybrid Air-rel? Gondolom sokakat érdekelt 🙂

  • 2017.10.30. at 06:30
    Permalink

    Nem talált!
    Ahogy írtam, mosolyt csalt az arcomra az első mondat a cikkben! Szerintem neked kéne elgondolkodni, hogy a mennyiség nem egyenesen arányos a minőséggel!
    A minőségnek ára van! A 4.1 millás VW meg nem a minőség, egy fapad, VW logóval, de nektek ez is jó, mert megmondták hogy jó, és akkor csak jó lehet!:))
    Ilyenkor megint boldog vagyok, mivel nem tartozok közétek!

  • 2017.10.30. at 06:30
    Permalink

    “22 ország 58 újságírójából álló zsűri” Ez valami vicc?? Én is kérek popcornt!

    Az gondoltam, ez valami komoly megmérettetés, hozzáértő műszaki emberekkel, akik díjazzák a technika mögött álló tudást!

    Most már értem mi alapján választottak!
    Ennek semmi köze ahhoz, hogy melyik a jó autó és melyik nem! Kamu hírekkel bombázni a médiát, azok meg eszik mint kacsa a nokedlit!

    Továbbra sem fogok VW-t vásárolni, és megnyugodott a lelkem, mivel olyan emberek hoztak egy komolytalan döntést, akik valójában nem értenek a kocsikhoz, csak irkálnak-firkálnak!

    Hajrá Volkswagen! Das Fos!

  • 2017.10.30. at 06:30
    Permalink

    A mazda6 valószínűleg olyan új, hogy még nem kerülhetett bele a szavazásba, ugyanis annak is megvannak a feltételei:

    [i]“A szavazáson olyan autó vehet részt, amelyet az előző 12 hónapban újként mutattak be, minimum 5 európai országban árulják, és már legalább 5 ezret eladtak belőle”[/i]

    Egyébként szerintem is nyerhetett volna. Az utóbbi évek legszebb és legjobb japán autója.

  • 2017.10.30. at 06:30
    Permalink

    Azt azért valaki elmagyarázhatná nekem, hogy 1992-ben hogyan nyomta le a III-as golf az Astrát a szavazáson?? Ugyan olyan xar motorokkal jött ki mind2, de az opel nagyobb előrelépést mutatott.

  • 2017.10.30. at 06:30
    Permalink

    Szerintem meg az új 6-os Mazda simán felvonultat ennyi hókuszpókuszt, de hát túl messziről jött, és nem rúghatott labdába,és persze nem is olvad bele a hétköznapokba.

  • 2017.10.30. at 06:30
    Permalink

    Én a sokat említett MQB költséghatékony megoldástól várnám a kedvezőbb árat, ha már ugyebár költséghatékony, ami a nevében is benne van!
    De ez a megoldás nem elsősorban a vásárlónak jó, hanem a cégnek!

  • 2017.10.30. at 06:30
    Permalink

    ‘Viszont a közeljövőben konnektoros hibrid és elektromos verzióját is piacra dobja a Volkswagen, így ezt a törekvést is (nagyra) értékelhette a zsűri.”

    Marketing humbugot is figyelembe vesznek ???

Vélemény, hozzászólás?