Belgiumban kiderül, hogy tényleg szabályosak-e

Újra mérik a Red Bull és a Ferrari szárnyait

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új mérést vezet be az FIA a Belga Nagydíjon, hogy kiderítsék, intelligens anyagból készült-e a Red Bull és a Ferrari első szárnya.

Bár az FIA megvizsgálta a Red Bull és a Ferrari első szárnyait, és azokat szabályosnak minősítette, a többi csapat ennek ellenére állítja, hogy a mezőny két éllovasa flexibilis szárnyakat használ, amelyek tiltottak a Formula–1-ben.
A szabályok értelmében az első szárny 50 kg-os (500 Nm) terhelés mellett sem deformálódhat 10 mm-nél nagyobb mértékben. Vagyis maximum 10 mm-rel kerülhet közelebb a talajhoz.
Miután a Ferrari és a Red Bull első szárnyai nagy sebesség mellett szemmel láthatóan sokkal alacsonyabbra kerülnek, mint az ellenfelek első szárnyai, ezért felmerült a gyanú, hogy mindkét csapat intelligens anyagból készíti a szárnyakat.
Ezek képesek arra, hogy 50 kg terhelésig csak 10 mm-t deformálódjanak – vagyis megfeleljenek a szabályoknak –, de ennél nagyobb terhelés esetén a deformálódásuk rohamosan nő.

Az FIA ennek ellenőrzésére a következő nagydíjon egy újabb mérési módszert vezet be. E szerint az első szárnyakat nem csak a korábbi 50 kg-mal (500 Nm) terhelik, hanem 100 kg-mal (1000 Nm) is.
A szárnyak deformálódásának pedig lineárisnak kell maradnia, tehát az 50 kg-nál engedélyezett 10 mm után 100 kg-nál is csak 20 mm-t deformálódhatnak.
Vagyis ha Belgiumban másképp fog viselkedni a két csapat első szárnya, akkor az ellenfeleknek volt igazuk. Ha ugyanúgy alacsonyabbra kerül, akkor viszont a szakemberek vakarászhatják a fejüket, hogy mi a Red Bull és a Ferrari trükkje.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?