Bemutatkozott a szörny, a valaha készült legerősebb AMG Mercedes

A kor jelképe, hogy a Mercedes tuningcégének csúcsmodellje egy konnektoros hibrid

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minden idők legerősebb széria AMG-je egy ötajtós karosszériába csomagolt összkerekes hibrid, ami 300 felett is repítheti a családot.

Kicsit sem titkolta a Mercedes a szörnyeteg érkezését, amin egyáltalán nem spórolt a gyártó, még Forma-1-es technika is került a lemezek alá. A modell alapvetően nem új, a négyajtós GT 2018 óta elérhető. A kiindulási alap sem éppen kedves, így sokat nem kellett morcosítani rajta, némileg módosított lökhárítókról ismerhető fel a csúcsverzió.
Hirdetés
A motor több más AMG modellből ismerős négyliteres V8-as. A benzines egység önmagában sem szenved a lóerőhiánytól, a 639 tagú ménes mindig rendelkezésre áll, ami a négy kerék között oszlik szét. A Mercedes-AMG GT 63 S E Performance viszont hibrid, így a 6,1 kWh-s kapacitású, a normál akkumulátorokhoz képest dupla energiasűrűséggel rendelkező telepeknek saját hűtésük is van, a 14 liternyi - állítólag valamilyen speciális olaj alapú - folyadék feladata az ideális 45 fokos hőmérsékletet beállítása. A hátul hajtó villanymotor maximális teljesítménye 204 lóerő, de erre csak 10 másodpercig képes, tartós elektromos mód mellett 95 lóerővel gazdálkodhat a sofőr, és legfeljebb 140 km/h-ig gyorsíthat. A tervezők szeme előtt csak a minél nagyobb teljesítmény lebegett, így a bolygó megmentésének nem ez az autó lesz az eszköze. Zöld rendszámot nem kaphat a modell, az elektromos hatótáv csak 12 kilométer. Mindemellett még egy elektromos motor is helyet kapott, ami 14 lóerős, és egyben látja el a generátor és az indítómotor szerepét.
Hirdetés
A biturbó benzinmotor önmagában is 900 Nm nyomatékkal rendelkezik, a villanymotor pedig 320-szal, rendszernyomatékra 1010-1470 newtonméter közötti tartományt ad meg a Mercedes, így dinamikából semmilyen körülmények között sem lesz hiány.

A 843 lóerő nem viccel, a 0-100 egy szempillantás, csupán 2,9 másodpercig tart, a végsebesség 316 km/h.

A fogyasztásra optimista módon 8,6 litert ad meg a gyár, bár ez lesz az utolsó adat, amire a leendő vevők rápillantanak. A modell létezését nehéz indokolni, de kereslet lesz rá, az biztos. Aki az abszolút maximumot keresi, az itt megtalálja, a konkurensnek számító Porsche Panamera is “csak” 700 lóerőig nyújtózkodik. A vételár még kérdés, de ez is körülbelül annyira érdekes, mint a fogyasztás. Aki ebben a kategóriában válogat, annak mindegy, hogy 60, 70 vagy 80 milliós az árcédula.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?