Bemutatták az Audi új Formula E versenyautóját

Új korszak kezdődik a Formula E versenysorozatban!

Az Audi a műszaki partnerével, a Schaeffler vállalattal közösen fejlesztette ki a versenyautó motor-generátor egységét.

Decemberben kezdődik a Formula E új szezonja, ahol az Audi Sport ABT Schaeffler csapat címvédőként indul

Történelmi pillanatot élhetnek majd át a Formula E következő szezonjának nézői, ugyanis a december 15-én kezdődő bajnokság első versenyén egyetlen autóval teljesítik a távot a pilóták. Eddig ugyanis az akkumulátorok véges kapacitása miatt (a versenysorozat 2014-es elindítása óta) csak két autóval tudták csak teljesíteni a 45 perces futamokat.

Hirdetés

A HALO a Formula E autókon is megjelent sokak bánatára

Szaúd-Arábia fővárosának utcáin azonban elég lesz egyetlen autó egy versenyzőnek, hiszen az elmúlt évek során sokat fejlődött a technológia. Eleinte minden csapat egyenautókkal indult, ám szépen lassan a gyártók kezébe adtak bizonyos fejlesztési lehetőségeket. Jelenleg a sorozatban szereplő gyártók maguk fejleszthetik a motort, az invertert, a sebességváltót, a hátsó felfüggesztés elemeit és a szoftvereket, ám az autók többi része egyforma. Többek között a McLaren akkumulátoraiból nyerik az energiát, amelynek súlya 374 kilogramm. A lítiumion akkumulátor a pilótaülés és a hajtáslánc között kapott helyet, kapacitása 52 kWh, és 45 perc alatt lehet feltölteni.

Az ötödik szezon teljesen új fejlesztése az elektromechanikus fékrendszer

Tavaly az Audi zsebelte be a gyártók bajnoki címét, így természetesen idén sem szeretnék alább adni. A siker érdekében a hajtáslánc elemeinek 95 százalékát újratervezték és a mérnökök tíz kilogrammot lefaragtak az autó tömegéből. A Formula E sorozat ötödik szezonjában az időmérők során megengedett legnagyobb motorteljesítmény 340 lóerő lesz, míg a verseny során ezt a teljesítményt 272 lóerőre korlátozzák. Újdonság még az úgynevezett aktivációs zóna, ahol a pilóta a pálya meghatározott szakaszára érkezve magasabb, 306 lóerős teljesítményű üzemmódra kapcsolhat. Természetesen a FanBoost segítségével a nézők továbbra is beleszólhatnak a verseny alakulásába, hiszen a legtöbb szavazatot kapó versenyző egy átmeneti, 340 lóerős teljesítménynövekedést kap. A Formula E sorozat versenyautóinak minimális tömege egyébként 900 kilogramm (pilótával együtt). Az elektromos versenyautó álló helyzetből 100 km/órás tempóra 3,1 másodperc alatt gyorsít fel, maximális sebessége pedig körülbelül 240 km/óra.

Az Audi gyári csapata mellett - most először - a brit Virgin Racing alakulata is Audi e-tron FE05 versenyautókkal vág neki a 2018/2019-es szezonnak

A szezon tehát Rijádban, az Ad Diriyah városrészben veszi kezdetét december 15-én, és 2019 júliusában ér véget a kétfutamos New York-i fináléval. A mezőny közben ellátogat Marokkóba, Mexikóba, Kínába, Olaszországba, Franciaországba, Monacóba és Németországba is.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?