Benzinzabálónak nézte a riporter Harry herceg elektromos Audiját

Fals infókra alapozva támadta Harry herceget a Fox News, most rajtuk röhög a világ

A Fox News álszentséggel vádolta Harry herceget, hogy közismert környezetvédőként hosszasan járatja benzinzabáló SUV-ja motorját némi kényelemért, amíg a repülőjére és az embereire vár. A probléma csak annyi, hogy az említett autó egy Audi e-tron volt.

Újságíróként, riporterként érdemes kétszer is ellenőrizni, ha valami furcsaságot látunk, nehogy téves infókra alapozzunk következtetéseket. Hatványozottan igaz ez, ha nemzetközileg ismert hírforrásnak dolgozunk, és olyan emberekről készítünk anyagot, akik még a médiaterméknél is ismertebbek. Ilyen gyanús eset például, ha a környezetvédelem és a villanyautók mellett elkötelezett közszereplőt egy hatalmas benzinzabálót járatva látunk várakozni: megeshet, hogy nem őt látjuk, ahogy az is, hogy az autó valójában nem is zabálja a benzint.

Harry herceg legújabb botrányakor konkrétan az utóbbi történt: a riporter nem tudta, hogy az Audi SUV, amit lát, árammal megy, így nincs a hagyományos értelemben vett alapjárata, sem helyi emissziója.

Így a TV műsorban gúnyosan élcelődtek a herceg álszentségén, aki szerintük két környezetvédelemről szóló beszéd közt fél órákat égeti feleslegesen az üzemanyagot alapjáraton állva a hatalmas, benzinzabáló SUV-jában a magángépére várva. Komoly hiba ez, ám hozzá kell tenni, hogy a világ legtöbb országában közel sem olyan egyértelmű a tisztán elektromos üzemben közlekedni képes járművek megkülönböztetése, mint Magyarországon, hiszen csak kevés területen jár különböző színű rendszám a villanyautóknak. A Fox News életében ez már nem az első eset, hogy hasonló hiba csúszik a számításaikba, többször is sikerült már téves infókra alapozva hazugsággal és álszentséggel megvádolniuk közszereplőket, főként környezetvédőket. Ritkán alakul ki per az ilyesmiből, ilyen esetekben a csatorna azzal védekezik, hogy ők jogi értelemben nem egy hírcsatorna, céljuk és feladatuk így legalább annyira a szórakoztatás, mint a tájékoztatás.

A helyreigazítást természetesen most is megtették, ám elég különös módon.

Miután bejelentették, hogy amit láttak, az valójában egy teljesen elektromos Audi e-tron volt, majd elnézést kértek a tévedésért, áttértek arra a tényre, hogy a herceg egy privát repülőjáratra várakozott az autóban, ami szintén nem környezetbarát, majd ezzel vádolták meg. Ebbe már nem lehet belekötni, rendszeresen (és valamelyest több joggal) támadják emiatt a környezetvédelemért dolgozó közszereplőket, jó példa erre Harry hercegen kívül többek közt Elon Musk is. Fontos viszont azt is figyelembe venni, hogy a kontinensek közötti közlekedésnek helyi emissziótól mentes alternatívája még nincs, így aligha lehetne megoldani másképp a hasonlóan sűrű napirendet tartó, nemzetközi szerepet vállaló politikusok és cégvezetők gyors és pontos, globális utaztatását. A tévedésükön alapuló eredeti támadást és a műsorvezető gúnyos hangsúlyát az alábbi videón nézhetitek meg.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.09.03. at 23:21
    Permalink

    Nem az a gáz hogy tévedtek az autóban, hanem hogy annyira xarnak a valóságra.
    Tolják az ideológiát és xarnak a valóságra. Értem hogy minden cikknek van valami célja, de itt arról van szó hogy úgy gyártanak ideológiát hogy a valóság egyáltalán nem érdekli őket.
    És vicces módon a Foxnews bohócait hívták megy Magyarországra haknizni közpénzen…

Vélemény, hozzászólás?