Bérelt Mustanggal döntötte meg az Ágyugolyó rekordot

Egyedül, 26 órán belül ért át Amerika egyik partjáról a másikra egy Mustanggal

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A koronavírus miatti kijárási korlátozásnak különös előnyei származtak, és az egyik ilyet azok élhették meg, akik szeretnek csak úgy autózni. Egy amerikai kihasználta a lehetőséget és rekordot döntött a két part között.

Az illegális autóversenyek egyik legkülönlegesebb műfaja a Cannonball run, vagy Ágyúgolyófutam, de C2C (coast to coast) versenynek is nevezik az Amerika két partja közötti versenyt. A lényege nagyjából annyi, hogy minél hamarabb kell átérni a keleti partról a nyugatira, aminek nagyjából egyetlen nagyon fontos lényege van, tövig kell nyomni a gázpedált. 4600 kilométeres távról van szó és a verseny nem klasszikus értelemben történik, egyénileg, utólagos bejelentéssel igazolják a versenyzők, hogy teljesítették a távot, és hogy mennyi idő alatt. Az utóbbi pár hónapban kétszer is megdőlt a hat éve tartott rekordidő, most döntötte meg harmadjára egy a versenyben veteránnak számító amerikai, Fred Ashmore.
Hirdetés
Egy ilyen futamra alapos felkészültség kell és a korábbi rekorddöntések is 3-4 sofőrrel történtek autónként, tuningolt motorral és nagyon sok benzinnel a fedélzeten. Fred teljesítménye már csak azért is lenyűgöző, mert egyedül vezette végig a távot, amivel megúszta a sofőrcserékre szánt időt és minden utas helyére építhetett benzintankot. Összesen 492 liternyi üzemanyaggal indult el New Yorkból és csak egyszer állt meg tankolni, ami persze szervezetten történt, nem benzinkúton, a barátai várták több mint 500 liternyi benzinnel. És hogy milyen autóval tette? Egy Mustanggal. Rendes amerikaiként egy Mustanggal megdönteni, ráadásul elég jelentősen a korábbi rekordokat egy olyan versenyen, ami az autós közösségnek legalább annyira fontos, mint a Nascar, igazán komoly teljesítmény. A Mustang GT-t ráadásul csak bérelte, kiszedte az utasüléseket, benzintankokat szerelt bele és nekivágott az útnak. Lézerblokkoló, radardetektor, CB rádió, többféle navigáció segítette, de nem volt navigátora külön, mindent egyedül vitt véghez. Egy útellenőrzésnél állt meg csupán, ahol a nagyobb autókat vizsgálták, de így is 25 óra 55 perc alatt ért Los Angelesbe, ami több mint fél órával jobb idő, mint az eddig legjobb és az első 26 órán belüli idő.
Hirdetés
Taktikusan hajnali hatkor indult el egy hétvégi napon, és mivel a legtöbben otthon maradtak, forgalomra nem igazán kellett számítania, és ez be is jött. 174 km/h-s átlagsebességet autózott, ami azt jelenti, hogy sokszor kihasználta a Mustang 255 km/h-s végsebességét, de a tempomatot is a legmagasabb sebességre, 193 km/h-ra lőtte be. Az autó tökéletesen bírta, a számításai bejöttek és ami a legfontosabb, hogy mindezt észrevétlenül vitte véghez, nem kapták gyorshajtáson. A kijárási korlátozás okozta extrém alacsony forgalom miatt sokan vágtak neki a C2C-nek is, de ennél jobb eredményre valószínűleg sokáig nem kell még számítanunk. A teljes sztorit maga a sofőr is elmeséli:
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?