Biztosan a búcsúzó Carlos Tavaressel volt a baj a Stellantisnál?
Nem várta meg a nyugdíjazását Tavares: mutatjuk, hogy mi állhat a lemondás hátterében
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rengeteg ok húzódhat meg a háttérben, hogy miért is mondhatott le a 14 márkát csoportosító vállalat vezérigazgatója, íme néhány ezek közül.
Vasárnap lemondott Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója
A legtöbb Tavaressel kapcsolatos nyilatkozatot és kritikát úgy fogalmazták meg, mintha kizárólag a stellantis küzdene visszaeső kereslettel és zuhanó bevétellel
A kritikusok szerint Tavares a rövidtávú profitot választotta a hosszútávú fejlődés helyett, ám mivel előbb jött a hanyatlás, mint a nyugdíjazás, ezért most mégis neki kell elvinnie a balhét.
Valóban nehéz tagadni, hogy nem a Stellantis a tankönyvi példa sem a fejlődés, sem pedig a kiváló döntések terén, ám valamelyest abszurdum, hogy az egész cégcsoport egyetlen ember nyakába akarja varrni a felelősséget. Főleg, hogy több nyugati autógyár is pontosan ugyanezekkel a problémákkal küzd, és azokat nem Tavares vezette. Ha valóban kizárólag a CEO alkalmatlansága tehetett az eszkalálódó problémákról, akkor lemondásával végre eljő a Stellantis aranykora, ha viszont az ideiglenes igazgatótanács és a következő ügyvezető igazgató sem tudja a helyére kormányozni a hajót, akkor másokra mutogatás helyett érdemes lesz elgondolkozni azon, hogy miből lehet, és miből nem lehet azt a bizonyos várat felépíteni.A drágább, egyben kevesebb profitot termelő márkákat is meg akarta tartani a Stellantis, Tavares pedig tartotta a hátát és állta a sarat: vajon az utód is így tesz majd?