Biztosra játszott a Toyota a RAV4 új generációjával

Testközelből vizsgáltuk meg a Toyota RAV4 új nemzedékét, íme a tapasztalataink!

Egy sikermodell generációváltása mindig hordoz magában némi rizikófaktort. Vajon a RAV4 tovább folytathatja a menetelését? Az első benyomások alapján jó esély mutatkozik rá.

Alig két hónap telt el az idei Kenshiki fórum óta. A Toyota rengeteg újdonságot prezentált akkor, amelyeket részletesen be is mutattunk. A japán márka viszont továbbra sem lassít, ismét egy nagyszabású bemutatón tárták a nagyközönség elé 5 újdonságukat. A legnagyobb durranás a hatodik generációs RAV4 volt, ezért először róla lesz szó - a későbbiekben persze a többi autót is megmutatjuk. A RAV4 fontosságát nem nagyon kell magyarázni, az első nemzedék 1994 bemutatása óta több mint 15 milliót adtak el világszerte, ebből Európában 2,5 millió talált gazdára. A most bemutatott típus immár a hatodik generáció egyik első példánya. Dimenzióiban nem változott az elődhöz képest, viszont megjelenésében annál inkább. Az előző RAV4 ugyan karakteres, mostanra azonban belesimult az utcaképbe. A hatodik generációt ezért igyekeztek még látványosabbra faragni. Összességében a típus illeszkedik a Toyota aktuális formanyelvébe, viszont az eddigi RAV4-ekhez képest jóval extravagánsabb külsőt kapott. A C-alakú nappali menetfények miatt esélytelen lesz összetéveszteni a méretben megegyező előző generációval, de hátul is karakteresebb világítótesteket kapott - amivel a többi városi terepjárótól is elkülönül márkán belül.  
  Az utastérben is haladt a korral a Toyota, a két hatalmas kijelző uralja a látképet: a 12,3 colos digitális műszeregység, illetve a 12,9 colos érintőképernyő, ám szerencsére nem felejtették el a fizikai gombokat sem. A kormányon maradtak a nyomógombok, szerencsére logikus elrendezésben, nem kavarták a vezetéstámogatók és a multimédia vezérlőit, előbbiek a jobb, míg utóbbiak a bal oldalon. A klímapanelt félanalóg módon oldották meg, hiszen az érintőképernyő alatt a legfontosabb funkciók elérhetőek, de a részletesebb beállítások (mint pl. az ülésfűtés) már a tabletről vezérelhető - igaz rögzített menüpontból. A két ülés közötti konzolról végre eltűnt a hagyományos váltókar, helyette egy kisebb kapcsoló látja el az irányváltó funkcióját. Alatta az elektronikus rögzítőfék, illetve a visszagurulás-gátló gombja kapott helyet. Ugyancsak ezen a területen találhatóak a kötelező pohártartók, az indukciós telefontöltő (ebből 2 is), de a különböző üzemmódválasztók is innen kapcsolhatóak. A RAV4-et több mint 100 országban fogják forgalmazni, kontinensenként igencsak eltérő hajtáslánc kínálattal, az egyszerűség kedvéért az alábbiakban kizárólag a hazai piac számára releváns információkat fogom ismertetni. A hatodik generációs modell full, vagy konnektoros hibridként lesz rendelhető, mindkét esetben választható első- vagy összkerékmeghajtással, sima benzines, vagy dízelmotoros opció már egyáltalán nincs. A konnektoros hibrid teljesítménye legalább 201, legfeljebb 304 lóerő lehet a hajtott tengelyek függvényében. Ezzel szemben a full hibrid elsőkerék-meghajtással 183, míg összkerekesként 191 lóerős, a rendszer alapja pedig az eddig is ismert 2,5 literes benzinmotor. A konnektoros hibrid esetében számos komoly előrelépés történt az előző generációhoz képest. Az új RAV4-ben már 22,7 kilowattórás nagyfeszültségű akkumulátor dolgozik, amely a WLTP ciklus szerint 100 lokálisan emissziómentes kilométerre elegendő áramot képes tárolni. Az új SUV immár támogatja az 50 kilowattos DC gyorstöltési lehetőséget (amivel a 10-80% kevesebb mint fél óra), illetve az AC töltési sebesség is a kétszeresére gyorsult. A RAV4-ből már most megvillantották a GR Sport kivitelt is, ami főleg optikai tuningot jelent, de az elhangzottak alapján a kormány- és futóművet is áthangolták a stabilabb és élvezetesebb manőverezhetőség érdekében. Az új RAV4-re még egy kicsit várni kell, hiszen a legfrissebb információk alapján 2026 elején érkezhetnek meg az első példányok hazánkba. Ennek megfelelően egyelőre értelemszerűen még nincs itthoni árlistája a hatodik generációnak, bár minden bizonnyal ez hónapokon belül megváltozik majd. Összességében a Toyota nem próbálta újra feltalálni a D-szegmensben induló SUV-ját. Ezt támasztja alá, hogy méretében nem változott, illetve a sziluettje sem módosult jelentősen. Ellenben az apróbb részletekkel karakteresebbé tették, így jóval feltűnőbb. Ezek alapján szinte biztosnak tűnik a sikere, ám ezt főként az árcédula fogja meghatározni.  
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?