Blokád várhat Budapestre

Sztrájkra készülnek a budapesti taxisok

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A mintegy 30 éve létező magántaxizás végét jelentheti az jövőre életbe lépő, még csak rendelettervezet, mely a 10 évnél idősebb, 1,6 literesnél kisebb motorú autókat kizárná.

Még a nyári szünet előtt elfogadhatja a fővárosi közgyűlés azt a rendelettervezetet, mely értelmében sem a 10 évnél idősebb, sem az 1,6 literesnél kisebb motorral hajtott taxik nem vehetnének részt jövő év elejétől a személyfuvarozásban. Továbbá a feltételeknek megfelelő példányok is új arculatot kellene, hogy kapjanak. Az Országos Taxis Szövetség szerint ezzel több ezer taxis megélhetése kerülne veszélybe. Hozzátesszük, az teljesen érthetetlen, hogy mondjuk egy Volkswagen Jetta 1.2 TSI-vel miért ne lehetne személyfuvarozói munkába kezdeni.
A módosítások között fix tarifa bevezetése is szerepel - mely kapcsán a taxisok már kifejtették: nonszensz, hogy az igen széles kínálatú taxik közül miért nem lehet árban kiemelni a legprémiumosabbakat, s utóbbi kapcsán felvetődik a kérdés: mi lesz a nem legfrissebb autókkal dolgozókkal, hiszen adott árért nyilván mindenki a lehető legjobb autót, illetve szolgáltatást kívánja majd választani.
Hirdetés
Bár abban a taxisok érdekvédelmi szervezeti is egyetértenek, hogy túl sok Budapesten a taxis, ameddig nem jutnak előre, illetve kedvezményekhez demonstrációikkal, addig küzdenek - gördülő, egymás utáni sztrájkokkal, s akár az 1990 októberi blokádhoz hasonló komplex útlezárással, hogy az Önkormányzattal, s a BKK-val elfogadható konstrukciót kapjanak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 22:22
    Permalink

    én annyit mondok, ha előttem elzárnak egy utat úgy átmegyek rajtuk hogy még vissza is tolatok.
    Az összes lehúzós megérdemli amit kap, tisztelet a kivételnek.

    az előttem szóló megmondta a tutit: a társadalomnak nem a lehúzásra van igénye, hanem a minőségi megfizethető szolgáltatásokra..mint már ezerszer leírtam 2000-ben Nyugati tér-Déli pályaudvar viszonylatban 5400 forintot fizettem…ezért az a véleményem ami!

    A cégnél ahol dolgoztam kedvezményesen taxizhattunk.Fehérvár egyik végéből a másikba 1100 forint volt a taxi 2002-ben..kedvezmény nélkül pedig a duplája

    ennyi 🙂

  • 2017.10.30. at 22:22
    Permalink

    Bécsben 1984 óta taxizom. Ott a népesség 1.7 mio. lakosságra 4.800 taxi van. Minden “Funkos” (Rádiótelefonos) kell, hogy Kreditkártyát elfogadjon. Ezek az autók szatelittel vannak ellenörizve. Ez év júli 1 töl csak klímás autót és max 10 évest lehet regisztrálni. Jövö jan. 1 töl csak Euro 5-öst. A fuvardijak egységessek és a taxaméterek évente lesznek hitelesítve. Van nappali és éjszakai (vasár és ünnepnapi) dijszabás. Az utas szabadon választhat a taxik között. Rendelhet pl. csak mercedest… Ha a sorban az egy piszkos, vagy a vezetö nem szimpatikus, választha másikat.
    Csak a droszton szabad utasra várni. (Én 140 € büntetést kaptam, mert éjszaka 2 – kor, helyhiány miatt a droszttal szemben megáltam és nem szereltem le a taxijelzést.) Ha utast veszek fel, vagy éppen kiszáll, megálhatok a megállni tilosban, vagy a második sorban,[b] ha nincs ötven méteren belül megállási lehetöség[/b] Ausztriában a taxi tömegközlekedési eszköznek számít. Nem értem, hogyan lehetne egy utastól elvárni, hogy a következö parkolóházig taxizzon és ezt fizesse is.
    Török László

  • 2017.10.30. at 22:22
    Permalink

    Üdv.Taxisok!Nagyon jól teszitek ha tüntettek,de ebben a komcsi putri országban sajnos nen tudtok semmire sem jutni,mivel ez a putri ország csak adókat és szegény családokat kaszál pofátlanul!!
    A taxi rendszert is ez a pesti banda akarja megszerezni hogy csak ők irányítsanak a semmiben,az Orbán féle ötletek alapján!

Vélemény, hozzászólás?