BMW X5 3,3 l/100 km fogyasztással. Hiszed vagy sem?
Konnektorból tölthető és óriási is: BMW X5 xDrive40e
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az i8 után itt a "klasszikus" BMW első konnektorból tölthető hibridje, az X5 xDrive40e, ami 6,8 másodperc alatt ér 100 km/órára és alig fogyaszt.
Fogyasztás: 3,3 l/100 km, 100 km/órára gyorsulás 6,8 másodperc. Ezeket is tudhatja, meg persze akár 31 kilométert is mehet emissziómentesen az összkerékhajtású, első konnektoros hibrid BMW, az X5 xDrive40e
Most kapaszkodjunk meg, legújabb modelljével, a BMW márka első plug-in, azaz konnektoros hibridjével olyannyira elszakad a valaha a motor méretére utaló modellnévjelölés eredetijétől a BMW, hogy az xDrive40e belső égésű motorja mindössze egy 2,0 literes, 245 lóerős, 350 newtonméter nyomatékú TwinPower turbós benzines. Van viszont hozzá egy 113 lóerős, 250 Nm nyomatékú villanymotor is. A kombinált összteljesítmény 313 lóerő, a csúcsnyomaték 450 Nm, amit nyolcsebességes automata váltó továbbít a 255/55 R18-as kerekek mindegyike felé.
Árammal elöl, benzinnel hátul kell tölteni. Utóbbi gyorsabb, ám drágább
A 9 kWh-s lítium-ion akkumulátorral legfeljebb 31 kilométer tehető meg (a csúcssebesség emissziómentes üzemben 120 km/óra), így az emissziómentes hatótáv városban éppen elegendő lehet. Az akkupakk hagyományos konnektorból 3 óra 50 perc alatt tölthető fel, fali dobozos háromfázisú töltővel 2 óra 45 percre apasztható a töltési idő. Menet közben választható az akkutöltés megőrzése egy későbbi városi üzemre. Bár az X5 SUV, vagy ahogy a BMW mondja Sports Activity Vehicle (SAV) hétülésesként is létezik, a konnektoros változat csak ötüléses, akkupakkja csomagtérpadlójában, de még a hátsó tengely előtt kapott helyet. A poggyásztér mérete így is tisztességes, alapból 500 liter, ülésdöntéssel 1720 literig bővíthető.
Tisztán elektromos üzem és akkutöltés-megőrzés egyaránt kapcsolható
Fontosabb, hogy a (természetesen az elektromos hatótávval is számoló) kombinált fogyasztás 3,3 l/100 km, míg a 100 km/órára gyorsulás 6,8 másodperc. A többi X5-öshöz hasonlóan az Egyesült Államokban (Spartanburg) készülő X5 xDrive40e ellátmánya több mint bőséges: állóhelyzeti klíma, hátsó légrugózás és csaknem minden egyéb fontos is jár hozzá alapáron, aminek összegét egyelőre nem ismerjük.
Alap és bővített méretével is 150 literrel marad el a többi ötüléses X5-ösétől az xDrive40e csomagtere, így sem szerény méretű, 500-1720 literes