Bóják közt a faceliftes Peugeot RCZ

Peugeot RCZ: frissebb, vagányabb, ugyanolyan élvezetes

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megújult az RCZ, az a trendi sportkupé, amelyet a Peugeot három éve főképp az Audi TT ellenfeleként mutatott be. Sok nem fogyott belőle, pedig nem csak szép, de élvezetes is.


Ha minimálisan és kötelező jelleggel is, de megújult a 2010-ben bemutatott, két éve általunk is tesztelt, Ausztriában, a Magna Steyr üzemében készülő Peugeot RCZ. Ha ön még egyáltalán nem is látott ilyen – sokszoros dizájndíjas, buboréktetős és azért 50 ezer példányban már csak legyártott - kocsit, ne okolja magát, itthon alig adtak el belőle néhány tucatnyit. Na nem mintha a rivális Audi TT-ből nagyságrendekkel több futkározna a magyar utakon, de hát ez van – sanszos, hogy ha még a válság előtt érkezett volna az oroszlános látványbomba, jóval népszerűbb lenne az olyan kis piacokon is, mint amilyen a miénk.
Hirdetés

A faceliftes RCZ-t a vadonatúj 208 GTi-vel együtt próbálgathattuk a Tököli Repülőtér vezetéstechnikai központjában, bóják közt, padlógázon. Az alkalomra nyilván a legütősebb verziót kaptuk, tehát azt a 100 km/órára 7,5 mp alatt gyorsuló és 237 km/óra végsebességű 1.6 THP benzinest, amelynek – átdolgozott, elegáns, LED-menetfényes, xenonlámpával titán fényszórómaszkos – orrában ugyanúgy 200 lóerő a csúcsteljesítmény, mint a GTi esetében. Az RCZ amúgy kapható ennek az 1700-as percenkénti fordulaton 275 Nm nyomatékú és 6,7 literes fogyasztást ígérő turbómotornak a gyengébbik, 156 lovas változatával (240 Nm, 6,4-7,3 l/100 km), sőt dízelként is (2.0 HDi 163 LE, 340 Nm, 5,3 l/100 km), s míg szériában mindnek 6 fokozatú manuális a váltója, a THP 156 szintén 6 sebességes automataként is megrendelhető.
A tököli szlalom során szerencsére a kitűnő kézi váltóhoz volt szerencsénk, de nem ennek vagy az egész pontos kormánynak köszönhetően találtatott a GTi-nél is élvezetesebbnek az RCZ, hanem az annál mélyebb, sportosabb üléspozíció és a membránosan művi, mégis szuper (a THP 200-nál széria) hang okán. Különben féktávon kikapcsolt ESP-vel is nagyon stabil az autó, s a gyakorlatban az sem gáz, hogy a hátsó felfüggesztés csak olcsó csatolt lengőkaros. A kiemelkedő hátsó szárny persze inkább csak mutat, mint segít, de bocsánatos bűn ez akkor, amikor fülig érő szájjal vadásszuk a kanyarokat, s a szűk visszafordítókból is agilisan lövünk ki az elektronikus differenciálzár hathatós támogatásával.
A bóják közül kiszabadulva megtudjuk, hogy 2 új szín van, 10 féle könnyűfém felni 18-19 colos méretben, 3 féle tetőív (alu, homokszín, matt fekete), bent pedig 5 új kárpit, friss navigációs rendszer, gazdagabb alapfelszereltség a facelift hozadéka (Kilátás Csomag+Arkamys hifi). Hátra ezentúl is csak muszájból üljön az, akinek nem jutott hely elöl, cserébe a csomagtartó használható méretű, 321 literes, s úgy a duplájára bővíthető a hátsó üléstámla ledöntésével.
A megújult RCZ jobban személyre szabható, sokkal egyedibbé tehető, mert például – a már említetteken kívül – a standard selyemfényű krómlécek helyett fekete is lehet a hűtőmaszk, a Black csomag meg értelemszerűen fekete féknyergekkel és tükrökkel tesz rá még egy (szén)lapáttal. Ennél már csupán a hamarosan érkező RCZ R lesz kívánatosabb az 1.6-os motorból kifacsart 260 lóerővel és Torsen diffivel, várjuk. Addig is a Peugeot-kupé alapára 8,28 millió forint, s hogy ez versenyképes összeg, azt bizonyítja a (160 lovas 1.8 TFSI) TT 9,65 milliós bázisára.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 03:37
    Permalink

    A koncepció ugyanaz, alsóközepes tömegplatformra egy szép és igényes kupét varázsolni, annak minden előnyével és hátrányával.

    Korosys: nyilván aki mindenáron audit akar venni az azt vesz. De azért szerintem kevesen lesznek akik pont audit akarnak amikor ott a Z4. ENnek megefelelően a RCZ elég jól is fogy.

  • 2017.10.30. at 03:37
    Permalink

    Nem értem, miért versenyképes a peugeot ára attól, hogy az audi 1,5 MFt-al drágább…Nincs köze az audi TT vásárlóinak a döntésében, hogy a francia 1,5 misivel olcsóbb, attól még az a célközönség audit vesz. Ennek fényében pedig drága az RCZ, mivel az A4 és a C4 között is jóval nagyobb a különbség %-ban.

Vélemény, hozzászólás?