Borzasztóan rossz a Teslák értéktartása a használtautó-piacon

A Teslák maradványértéke finoman szólva sem túl erős

Egy friss kutatás alapján az Elon Musk vezette vállalat villanyautói az átlagosnál is rosszabbul tartják az értéküket a használt piacon, a 10-es listán 4 Tesla is megtalálható.

Érdekes piackutatást végzett az iseecars.com, amelyben azt vizsgálták, mennyit veszítenek az értékükből egy év leforgása alatt a használt autók. A mintát több mint 2,4 millió gépjármű adta, amelyek minimum 1, maximum 5 évesek. A listát a 2024 és 2025 májusi adatok alapján állították össze.

Ez alapján a Tesla Model S végzett az "élen" 16 százalékos értékvesztéssel. 2025 májusában átlagosan 46 503 dollárt (16,1 millió forintot) kértek érte a másodpiacon, ezzel szemben egy évvel korábban közel 9 ezer dollárral (3,1 millió forinttal) drágábban lehetett túladni rajta. A második helyen a Model Y szerepel, amely 14,2 százalékos mínuszban zárt. Harmadikként a Porsche Taycant rangsorolták, amely ugyan 12,7 százalékot vesztett a maradványértékéből, de mivel ennek a legborsosabb az ára a top 10-ben (75 644 dollár (26,3 millió forint)), így nem meglepő módon itt történt számszerileg a legkomolyabb visszaesés (-10,998 dollár (3,8 millió forint)).

Az első ötöt a hibrid Ford Explorer (-11,3%), illetve a Tesla Model 3 (-10,8%) egészíti ki. A top 10-ben emellett megtalálható a Jeep Gladiator (-10,7%), a Ford Escape plug-in hibrid (-10,7), a Mercedes-Benz GLB (-9,9%), a Maserati Levante (-9,5%), valamint a Tesla Model X (-8,9%) - áll az iseecars.com jelentésében.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Borzasztóan rossz a Teslák értéktartása a használtautó-piacon

  • 2025.06.17. at 12:09
    Permalink

    Gondolom ebben azért vastagon benne volt hogy a Tesla folyamatosan csökkentette az újautó-árakat, miközben a konvenciális autók gyártói 20-40%-kal megemelték az autóik árait.

    Tudom hogy itt mindenkinek természetes az infláció, de 2000 és 2020 között szinte alig változtak az új autók tényleges árai euróban, miközben a tudásuk többszörösére emelkedett.

Vélemény, hozzászólás?