Botránya után új típussal tér vissza a Daihatsu
A Move hetedik generációja a meghamisított töréstesztek egyik károsultja
A 3,4 méteres tolóajtós kei car akár turbós és összkerekékhajtású is lehet, a törvényi keretek közé szorítva a lóerőket.
Kezdnek elvonulni a viharfelhők a Daihatsu feje fölül, ami rögtön egy új modellt is hozott. A japán cég még 2023-ban keveredett botrányba, amikor kiderült, hogy csak papíron voltak kellően biztonságosak az autóik. A főleg keskeny kei car kategóriás járműveket gyártó, Toyota tulajdonú Daihatsu autói nem teljesítettek megfelelően az oldalütközés teszteken, ezért egyszerűen elcsalták azokat. A botrány kirobbanása után le kellett állítani a gyártást, néhány vezetőcsere és elhalasztott bemutató után újra mutat életjelet a japán cég.
Az új Move eredetileg 2023-ban érkezett volna, de a körülmények miatt ez idénre csúszott. A külső a helykihasználás miatt ezúttal is dobozszerű, de még az emészthetőbbek közül való, a hátsó tolóajtók használata praktikus ötlet, az alapfelszereltség felett motoros mozgatással készül. Aki egy ilyen kisautóban gondolkodik, annak is jár a komfort és a választási lehetőség. Színből 13 féle opció létezik, illetve egyéb kiegészítők is választhatók a személyre szabhatóság jegyében. A központi képernyő alapáras, csak a méretén lehet változtatni, 7, 9 és 10 colos lehet, a műszerfal csak hagyományos órákkal készül.
A hetedik generációs Move csak fokozatmentes automata váltóval gurul le a szalagról, a 660 köbcentis blokk 52, turbóval 64 lóerős, felár ellenében jár az összkerékhajtás. A Daihatsu “M Packet” kivitele RS néven fut, a sportosabb futóműhöz nagy felnik is dukálnak, ami ebben a kategóriában 15 colt jelent. Az alapár még méretéhez képest is kedvező, az új Move 3,5 millió forintról indul.