Bővül a villany Toyoták száma: itt az elektromos C-HR!
A Toyota sem engedi el a villanyautók kezét, csak épp megfontoltan halad előre
Már hagyomány, hogy az év elején, a Kenshiki fórumon prezentálja a Toyota, mivel készülnek az év folyamán. 2025 a villanyosításról szól.
Toyota C-HR+
Kezdjük az egyik legnagyobb durranással, a teljesen elektromos C-HR-rel. Habár megőrizte a crossover egyedi stílusát, azért mégiscsak jól láthatóan egy önálló modell, az e-TNGA platformon. A képek még nem adják át igazán, de jóval nagyobb a villany C-HR a névrokonainál. Ez hosszban 16 centit jelent, tengelytávban pedig 11 centit. A számfetisiszták kedvéért elárulom a pontos adatokat is: 4,52 méter hosszú és 2,75 méter a tengelytáv.
Urban Cruiser
A hazai piacon még fontosabb lehet az Urban Cruiser. Ezen a néven már korábban is forgalmaztak Toyotát, talán kicsit meg is előzte a korát annak idején, de most jobbak lehetnek az esélyei ennek a B-szegmensű crossovernek. Már amennyiben az árazásnál nem szalad el a ló. A dizájn kevésbé sarkos, mint a két másik villany-SUV esetében (a friss bZ4X-et majd lejjebb láthatod), de azért így is éles vonalakkal rajzolták meg. Látványos a hátsó sárvédő domborítás és a teljes szélességben végigfutó hátsó lámpatestek is. Az igazán nagy erénye viszont a 2,7 méteres tengelytáv, ami a kategória átlagánál nagyobb utasteret enged meg. Ráadásul olyan praktikus megoldásokkal is felszerelték, mint a sínen csúsztatható hátsó ülések, amellyel megnövelhető a csomagtér mérete.
bZ4X
A Toyota első, az alapoktól villanyautónak tervezett típusa egészíti ki a villany-SUV-ok sorát. Most ráncfelvarráson járt, ami szerintem jót tett neki, főleg elöl, így vagányabb, divatosabb az összkép. Bent is módosítottak a műszerfalon és a középkonzolon, most alapból jár a 14 colos multimédiás kijelző.
FT-Me
Érdemes néhány szót szólni az FT-Me tanulmányról is, ami lényegében egy mopedautó. Egy ideális világban ez egy nagyszerű autó lehetne, tetején napelemekkel, amelyek segítségével 20-30 kilométernyi energia termelhető. Ezáltal sokszor teljesen kihagyhatóvá válna nagy mértékben újrahasznosított anyagokból felépített autó otthoni, vagy utcai töltése. Itthon persze csak egy merész álom, hogy a 14 éves korosztály is vezethesse, pedig bizonyos piacokon a mopedautókkal már megtehetik.
GR
A GR sarokban tereprali gép, felújított Celica ralimasina, egy aerodinamikailag optimalizált GR Yaris és a búcsúzó Supra várta a nagyérdeműt. Ezek közül a Supra érdemli most a legtöbb szót, ugyanis a kiállított darab egy A90 Final Edition volt, ami lényegében egy GT4-es versenyautó utcára. Ennek megfelelően karbon ülésekkel, bukócsövezéssel, manuális sebességváltóval felszerelve. Kívül pedig a karbon kiegészítők és a hátsó szárny árulkodik az autó különlegességéről, amelynek erejét is feltornázták 441 lóerőre (340-ről). Továbbá a nyomatékcsúcsa is 571 Nm-re nőtt a kerek 500-ról, végsebessége pedig már 270 km/h. Jár még hozzá az állítható KW lengéscsillapító szett és a 19 colos felnik, mögöttük a Brembo perforált fékjei.
Lexus RZ
Végül a Lexus ugyancsak első alapoktól villanyautónak tervezett modellje, az RZ is felfrissült. Ám ez főleg a lemezek alatt történt. Teljesen átdolgozták a villany hajtásláncot, most már 77 kWh az akkumulátor kapacitása, így nagyjából 100 kilométerrel növekedett a hatótávolsága bizonyos modellek esetén. Mert már három közül is lehet választani. Az RZ 350e 224 lóerőt, az RZ 500e 380 lóerőt, az RZ 550e F SPORT pedig 408 lóerőt kínál. Emellett megduplázódott az összkerékhajtású RZ vontatási kapacitása, amely mostantól akár 1500 kilogrammos fékezett terhet is képes vontatni. További újdonság még az RZ 550e F Sport kézi vezérlésű virtuális sebességváltója, amit sajnos még nem tudtunk kipróbálni a statikus bemutatón.