Brit Lada reklámfilm 1980-ból

Nézd meg, hogyan hirdették a Ladákat a briteknél 1980-ban!

Egészen látványos videó született, amikor az angol marketing találkozott az orosz (szovjet) ipar remekeivel.

Nagy-Britanniában 1977 és 1997 között 300 ezer Ladát adtak el

Ha már úgyis tombol a fociláz a Labdarúgó Világbajnokság miatt, amelyet Oroszországban rendeztek meg, nézzünk egy kis analógiát ezen a téren. Ha 1994-ben rendezték volna Oroszországban a foci világbajnokságot, akkor azt látnánk, hogy Nagy-Britannia nem jutott ki a megmérettetésre, viszont 134 297 darab Lada futott a szigetország útjain. Egy kicsit előre ugorva az időben, a 2005-ös esztendőben már csak 3000 Ladával találkozhatnánk a brit utakon, míg napjainkban még kevesebb, 179 darab található a forgalomban. Ez 99,9 százalékos csökkenést jelent az 1990-es évek közepéhez képest, ugyanakkor 2017-hez viszonyítva növekedés, hiszen akkor csak 165 regisztrált Lada tartózkodott az országban.

Hirdetés

Az 1966-os Fiat 124 alapján készült Ladák körülbelül kétharmadát Oroszországon kívül értékesítették

Hogy mi történt a több mint 100 ezer Ladával, az nem olyan nagy rejtély. Egyrészt a folyamatosan szigorodó környezetvédelmi szabályoknak nem tudtak megfelelni, így leselejtezték a nagy részüket, másrészt a rossz nyelvek szerint gyorsabban rozsdásodtak az orosz masinák, mint ahogy elérték a 100 km/h sebességet álló helyzetből. Mi viszont örülhetünk, hiszen kapunk az új Ladákból. Legutóbb például pont a Vesta kombi változatát próbáltuk, de persze nosztalgiázni is szeretünk, amiben segít az alábbi videó is.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.06.23. at 19:15
    Permalink

    “…a rossz nyelvek szerint gyorsabban rozsdásodtak az orosz masinák, mint ahogy elérték a 100 km/h sebességet álló helyzetből.”

    Mert az angol minőség az aztán csudajó volt 🙂 Be is terítették a világot a kiváló Metróikkal, Montegóikkal meg a többi csodamasinával. Ja, nem… Nincs az angolnál ellenszenvesebb népség a világon.

    • 2018.06.23. at 23:49
      Permalink

      Te tényleg valami párhuzamos valóságban élhetsz…

      Egyrészt megint nincs olyan, hogy “angol minőség”, van egy sor nagymúltú angol cég, akik között igen tekintélyes márkák vannak (pl Jaguar, Land Rover, Rolls, Betley) vagy épp ott a másik végleten a Reliant. A kettő között elég nagy különbség van…

      A benszülöttek mellett pedig szinte az összes japán gyártó is ott gyártat, ha épp nem Franciaországban vagy Törökországban.

      Az oroszoknál nincs Jaguar, nincs Rover, csak egy licenszen megvett Fiat, amit 40 évig gyártottak, mert nem tudtak maguktól autót tervezni.

      De nyilván ezeket te a Jag vagy a Rover elé helyeznéd (ami már csak azért is vicces, mert a Hondánál a Rovertől tanultak luxusautót építeni, az első legendek a Rover 800-asra épültek).

      • 2018.06.24. at 08:44
        Permalink

        Te tényleg képtelen vagy leállni a trollkodással.

        Angol minőség nincs, de “szoci” az van? Csak mert te egy kalap alá véve az összeset, írtál róluk cikket a blogodban. Tudod, az sem mindegy, hogy Lada 1200 vagy Wartburg 353 vagy Zastava 1100 GTL, esetleg Dacia 1310. De neked egy kutya. Csak mert – idézlek – “apámnak egyszer volt egy ezeröcsije” :-DDD

        Az oroszoknál is nagyon sok neves gyártónak vannak üzemei. Na, bumm 😀

        “…mert nem tudtak maguktól autót tervezni”

        Leszel szives venni a fáradságot, és utánanézni az orosz fejlesztésű autóknak. Van egy rakás. Így semmi értelme egy párbeszédnek, hogy a neves autószalonokra járkáló fél nulla tudással ugat…

        “A Hondánál a Rovertől tanultak – (aszongya) – L.U.X.U.S.A.U.T.Ó.T építeni.” Atyaég. A Rover mint L.U.X.U.S.márka :-DDD Kész, a rekeszizmaim felmondták a szolgálatot…

        Figyu, majd visszatérünk a témára, ha a matchboxtologatást befejezve végre hajlandó is vagy utánanézni a dolgoknak, nem csak ostobaságokat pufogtatsz 😀

        • 2018.06.24. at 09:27
          Permalink

          Nagyjából tök mindegy, hogy melyik szociról van szó, mindegyik xar volt, legfeljebb egymás között voltak különbségek. A Ladánál annyi előnyük volt hogy megvettek egy FIAT licenszet, amihez nem kellett nyúlni, a Skodánál megpróbáltak azzal az intellektuális kapacitással dolgoz(tat)ni, akit nem internáltak vagy nem nem disszidált.

          A Ladákat bármelyik brit márka fölé helyezni elég komoly tájékozódási zavarokra utal.

          Ha rémllik, létezett a Hondának egy luxusmodellje, a Legend (amerikában Acura Legend néven). Megért pár generációt.Én vezettem is ilyet (Legend kupé), de ha az jobban érdekel, biztos létezett medzsóban is… 🙂
          Olvass utána, hogy miként született az első Legend, és megérted mire gondoltam.

          • 2018.06.24. at 10:45
            Permalink

            Ez azért érdekes, mert eddig mindenhol azt olvastam, hogy a Rovert a Honda húzta ki a szarból, és nem a Honda vette át a Rover licenszeket, hanem fordítva. A Rover modellek lettek az aktuális Honda modellek átbrandelt változatai. A Rover a 70-es években már olyan ócska minőséget produkált, hogy a hazai piacon sem tudott labdába rúgni. Hiába lett 77-ben a Rover 3500 az Év Autója, a csődtől ez sem mentette meg.

            Oké, hogy a Rover a British Leyland előtti időkben nagyon jó volt, de abból az időből nagyjából csak a legenda maradt fenn, autók nem nagyon.

          • 2018.06.24. at 12:38
            Permalink

            Jaguar,Rolls,Bently hm… teljesen más társadalmi réteg (kizsigerelő,sze…láda,mocskos banda…) veszi míg a Ladákat az átlag ember. Land Rover meg semmivel sem jobb terepen mint a Niva,Uaz… Csak a nevet kell megfizetni borsosan…

  • 2018.06.24. at 12:50
    Permalink

    PDA_fan: a japánok adtak pénzt és nem kevés technológia transzfert, de a Rover rendelkezett tapasztalatokkal (függetlenül attól, hogy mennyire sikerültek jól a modelljeik). A 800-as egy Rover projekt volt sok Honda segítséggel (pl egyes motorok), a Legend pedig erre épült.

    Az európai piacra szánt Hondák inkább a Roveres gént vitték, pl az 5-ajtós Civic egy az egyben a Rover 400 volt (meg is szűnt miután ki kellett szállniuk). Ez igaz a Legendre is, a Roverből kiszállás után pl nem készült Legend Kupé, pedig egy remek verda volt (ha eltekintünk az FWD sportkupé koncepciótól).

    A 90-es évek elején a Hondák voltak a sportosak, a Roverek a prémiumabbak, pl igényesebb belsővel. Persze esete válogatta, az én Roverem a korabeli Civic mellett oldtimernek hatott, mivel a Rover bealudt egy generációval, és ott a Honda hatalmasat ugrott…

  • 2018.06.24. at 13:00
    Permalink

    PDA_fan: amennyire én láttam a munkamegosztást, a 200-as rover volt inkább Civic, a 600-as inkább Accord, míg a Legend inkább Rover 800 az 5 ajtós Civic meg inkább Rover 400, ami a géneket illeti.
    A Rover vett át V6osokat (de a négyhengeres K szériát megtartották), a Honda meg a Rover dízeleit használta.

  • 2018.06.24. at 13:46
    Permalink

    brit: az átlag német a 80-as években 123-as Mercedest vásárolt, a 90-es évek végén az átlag angol meg 3-as BMW-t (addig meg mondeót). Az átlag amerikai bazi nagy V8as pickupot vásárol, ami nem azért divat mert menni kell kommunista szombatra, hanem mert annyi szabadideje és pénze van, hogy mehet hétvégente Jeskizni. A 10 millió belga évi 600.000 új autót vesz, a top 3-ban a Golf meg a 3er BMW.

    Ez a haldokló nyugat xxxx-ság már akkor is xxxva nagy hazugság volt.

  • 2018.06.24. at 14:11
    Permalink

    “Nagyjából tök mindegy, hogy melyik szociról van szó, mindegyik xar volt…”

    Te és az a híresen nagy ideológia-ellenesség, ugye? Te vagy minden idők legostobább autós fórumozója.

    • 2018.06.24. at 14:25
      Permalink

      Még mindig nem érted, le írom még egyszer: az ÖSSZES szoci autógyár messze volt a leggynegébb mainstream brit gyárakhoz képest is.

      Egyszerűen azért, mert az oroszoknál (és az össze elxxxott komcsi érdekszférás rendszerben) monopóliuma volt a Ladának egy hiánygazdaságban. Nem kellett senkivel sem versenyeznie, és kb lexarták hogy aki 5 év várakozás után végre kapott egyet, az elégedett volt vele vagy sem.

      Persze lehet mg rosszabbul is, mert a Dacia vagy a Skoda tudott még rosszabbat, de utóbbi mentségére, hogy legalább fenntartottak mérnöki kapacitást, míg a Ladánál vagy loptak (KGB) vagy pénzért vettek (olaj és gáz volt ugyebár).

      • 2018.06.24. at 15:58
        Permalink

        Nem számít, miket pampogsz össze-vissza, amit leírtál, az NEM BIZONYÍTJA, hogy a Lada(vagy akár a Wartburg, Zasti, Dacia, stb.) minőségben alulmaradt egy Austinhoz képest. A kutya ott van elásva, hogy az átlagember gondolatban komolyabb minőségi szintet társít egy brit termékhez, mint egy kelet-európaihoz. De ez pusztán feltételezés, ami csak a fejekben létezik. És amit az angolok is nagyon jól tudnak, és úgy érzik, ez fel is jogosítja őket, hogy kritizálhassák és froclizhassák más nemzetek termékeit.

        Én sem fogok a komplett német autóiparról cikket írni, beleértve pl. a Maybachot vagy a Gumpert Apollót, csak azért, mert van egy öreg Escortom. Mert – finoman szólva – nélkülözné a hitelességet. Remélem, érted az utalást…

  • 2018.06.24. at 20:06
    Permalink

    zold: akkora álomvilágban élsz,hogy hihetetlen! Minden hétvégén jeskyzni mennek mert annyi szabadideje meg pénze van… Egy bizonyos rétegnek (ugyan úgy mint itt) ott sem fenékig tejföl minden… Amerikában pontosan divatból gyártanak/vesznek akkora és teljesen felesleges batár dögöket… Oroszországban mai napig Ladából adnak el (toronymagasan) a legtöbbet hiába vannak “nyugati” tipusok, de(!) magyarországon is 1995-ig Lada volt az eladási lista első helyén! Aztán jött a Bokros-csomag…

    • 2018.06.24. at 21:08
      Permalink

      Objektív számadatokat mondtam, aminek bármikor utána tudsz nézni. Nehéz kimagyarázni, hogy ha ott ugyanolyan xar az élet akkor miért vásárola a 10 millió belga annyi BMW-t és Mercedest mint mi összesen új autót.

      Egy kicsit más az életszínvonal nyugaton, ha egyszer kijutsz és szerzel tapasztalatokat, nem fogsz ilyen oktondiságokat idepötyögni. Nézd meg mennyit keres egy német tanár vagy egy francia rendőr, esetleg egy luxembourgi buszsofőr (utóbbiban az a vicces, hogy bennszülött luxembourgi ilyen munkát nem végez, ez már bevándorló munka).

      Nem Lada modell vezette az oros eladásokat tavaly, hanem egy Kia (mondjuk a nem túl acélos Rio).

      Az pedig végképp meglepne ha a Lada vezette volna 95-ig az eladásokat. Tudsz erre hivatalos adatokat?

      • 2018.06.24. at 22:30
        Permalink

        10 milló lélekszámú országban évi 600000 db új autó? Az rengeteg még ha kolbászból van a kerítés akkor sem… 2015ben adtak el több kiát mint ladát (nem tavaly) de azért mert sztrájk végett leállt a gyár. Azóta Lada van az eladási lista élén (orosz oldalon nézd meg) azon bellül a grantából fogy a legtöbb majd a vesta utána kalina. Dolgoztam 2évet németben 6évet ausztriában azért van rálátásom a dolgokra és arra is hogy milyen “barátságosak…” a németek. Tudok! Megvan az autó-motor újság abból az évekből. De rosszul fogalmaztam nem ’95-ben volt első hanem ’95-ig a helyes megfogalmazás. ’92 és ’94-ben voltak kiugróan magas eladási számok a Ladánál.

        • 2018.06.25. at 06:49
          Permalink

          A pontosság kedvéért csak 550, bár kishaszongépjáművekkel meghaladja a 600-at.
          Tavaly a modellek között nem egy Lada nyert amúgy, de Orosz adatokkal kicsit óvatos vagyok.

          Van valami forrásod a 90-95-ös hazai eladásokról, engem is érdekelne…

          • 2018.06.25. at 12:44
            Permalink

            “Van valami forrásod a 90-95-ös hazai eladásokról, engem is érdekelne…”

            Nem tökmindegy, úgyis belemagyarázol valami eszementséget, te balfék. Úgy, mint egy korábbi eszmecserénk alkalmával:

            Én: “A Honda az egyik legnépszerűbb márka az amerikai piacon.”
            Zöld: “Nincs jelentősége. Már beszéltem amerikaiakkal, és azt mondták, odaát egy presztízs nélküli márka. Kb. olyan, mint nálunk a Suzuki.”

            És ezzel meg volt magyarázva a dolog a nagy Ződike részéről 😀 Nekem óriási rejtély, hogy fér el a fejedben ez a mérhetetlen mennyiségű tudás. Taníts, mester! :DDD

  • 2018.06.25. at 10:12
    Permalink

    Belgában legtöbb eladott autó VW azon belül Golf 8250db-al 2.-ik a Renault 6400db 3.-ik ha jól emlékszem a Skoda 6200db-al többi márkából lényegesen kevesebbet… Nagyon messze van 550e.db-tól… Na mindegy…
    Montam hogy mevan autó-motor újság 1992-1996ig

      • 2018.06.26. at 06:02
        Permalink

        Ezek “isten tudja” milyen oldalak. Ahogy te az orosz oldalban én ebben nem hiszek (lehet 10 éves gyerek csinálta…)
        Vg.hu-n voltak az adatok amiket írtam+az hogy 16ezer db elektomos autó van forgalomban ez 10%-a bejegyzett/regisztrált autóknak…! Teljesen életszerűtlen az a táblázat amit belinkeltél mert akkor 5 év alatt min.2,5millió autónk kellene ott lenni (jó nyilván ebből törik össze,elrmlik hogy nem érdemes megvsinálni stb…) de csak 5 évet írtam akkor ha 10 évet nézünk? Az túl kicsi ország,hogy ennyi autót elbirjon ha logikusan belegondolsz… Vagy ott a legöregebb autó 3 éves??? 😀 😀 😀 ezt még magadnak se hidd el… Ilyen még Dubayban sincs 😉

          • 2018.06.26. at 06:11
            Permalink

            Még valamit elrontottam bocsi nem 16ezer hanem 160ezer

        • 2018.06.26. at 07:40
          Permalink

          nyilván nem árt minden forrást óvatosan kezelni, de az adatok egybe vágnak az ACEA adataival amit azért én megbízhatónak tartok.
          https://www.acea.be/uploads/press_releases_files/20180615_PRPC_1805_FINAL.pdf
          Májusig 260e autó kelt el. Ausztriában 150. Svédeknél 155e. Igazából itt nem is a számadatok a beszédesek, hanem hogy milyen autókat vásárolnak. Ezek jóléti államok, és a gazdaság a polgárok jólétéből működik. Ezt hagyta ki Marx a képletből…

          • 2018.06.26. at 07:46
            Permalink

            Az is beszédes az Acea táblázatból, hogy a pár eltévedt krónikus hazudozó által “Európa motorjának” titulált K-Európában tized annyi autó fogy, mint az EU15-ben. Népességarányosan nézve kb a harmada-negyede a német eladásoknak.

        • 2018.06.26. at 07:43
          Permalink

          A képletbe pedig bele tartozik, hogy Belgiumban egy extrém autó orinetált adóraendszerrel bír, és mindenki kap cégautót, ami ráadásul rendszerint jobb mint amit maguknak vennének, a cégeg pedig módszeresen cserélik 3 év után az atutót mert valamiért nem éri meg nekik utána megtartani.

          ÉS valóban, a belga autópiac igen komoly exportforrás a keleti országoknak.

Vélemény, hozzászólás?